Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Posilovač řízení

Od: barbakan* odpovědí: 15 změna:

Jak často měnit olej v posilovači řízení?

Děkuji za radu.


doplněno 23.11.17 15:56:

Tak, a mám tu jeden plus, jeden mínus! Kdo to rozhodne, zda měnit či neměnit olej v posilovači řízení?!


doplněno 23.11.17 17:28:

Tak jsem na specializovaných fórech, že se má měnit, pokud se změní barva oleje.

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

23.11.17 07:10

1x
Nikdy.

 

jenda2*

0x

Po zhruba 10 letech je každý olej sračka. V převodovce asi po max. 6 letech. Kdo nemění, měl by to napsat viditelně na auto, aby se mu mohl každý obloukem vyhnout.

Jendo 2

To co tady píšete je blbost.

jenda2*

Nebudu vás přesvědčovat o tom, že jste mimo. Vidím, že to nemá cenu. Já mám svoje auta rád a měním náplně po 6 letech. Že druzí nerespektují časovou životnost olejových náplní všeobecně je jich věc. Ale podle mě neměnit je prasárna největšího kalibru. Takový šrot pak jen ze skály !

 

lopata*

0x

výměnou nic nezkažíš, ale pokud to není nutné, výměna dílu/unik tak bych jen doléval ..

 


0x

Jak kde,ve starších autech např P-405,P-106 atd se dp po nějaké době vyměnit normu nevím , tuším že to bylo 100 000km ,já osobně měním po ujetí 60 000km komplet obsah nejen posilovač řízení, ale i brzdy a současně i pružení (jedna náplň minerální hydraulické kapaliny- LHM )+ při tomto úkonu ještě kontrolu tlaku dusíku v tlakových zásébnících-koulích u hydrocitroenu.

 

vernon

0x
Hydraulický olej v posilovači řízení se NEVYMĚŇUJE, vydrží celou životnost auta. Takže max dolévat při úniku.
jenda2*

Servočerpadlo životnost auta vydrží, pokud se počítá kolem 280000 km. A protože nejsme v pohádce, tak nikdy není nic napořád. Produkujete velice divné rady. Přitom náplň stojí max. nějakou stokorunu, servořízení mnohem více. Ale říkat vám to asi nemá cenu, žijete ve svém světě pohádek.

Pro tazatele: nedejte na jeho rady, netuší vůbec nic o materiálech a jejich otěru. Pokud se o své auto staráte, odmění se vám dobrou službou. U převodovky se také nikde moc neuvádí výměna oleje a přitom za 6 let je olej docela hnus. Asi tak. Čím větší neználek, tím hloupější rady !

Ja bych to nevidel tak tragicky. Stejne ti ve finale prdne gufero nehledě na olej a je vymalováno.. Ale samozřejmě výměna neuškodí.
jenda2*

U serva jde o to, že se odírá plocha vnitřku čerpadla, lopatky se částečkami kovu začnou mírně blokovat a pak čerpadlo snižuje svůj tlak. Začne se také vydírat gufero. Proto je výměna oleje ideál stejně jako v převodovce asi 6 letech a je klid. U některých aut jinak servo bzučí atp. V Německu to nikdo neřeší a mění náplně všude. A i stará auta jsou pěkná a udržovaná, většinou. Náš vozový park je díky výše uvedeným názorům někdy sbírka šrotu ale každý by chtěl i za popelnici spousty peněz! Stačí se podívat na inzerci a je to k smíchu.

jj asi tak-výrobci tvrdí nemenit olej v převodovce,neměnit (jak jsem se nedávno dozvěděl na citroen fóru) chladicí kapalinu,zde neměnit olej (kapalinu) v posilovači řízení, motorový olej měnit až po 30 000km ... Poslechneš a budeš měnit ole po dané normě pak motor nevydrží tolik jako identický při pravidelné výměně po cca 15 000 km a totéž platí i pro ostatní náplně!

Vsak jasny. Zivotnost auta je delana na cca 7roku
jenda2*

To by zhruba odpovífalo asi 160000 km. Tak mi to alespoň tvrdili v servisu Hyundai, když jsem zjištoval, po kolika km měnit rozvodový řetěz. V návodu se totiž o výměně nepíše. Že byl po 270000 km mimo rozteč ozubených kol až řetěz přeskočil na olejovém čerpadle, nemůže být pochyb. Po uvedených km se auta prodávají z Německa na východ a Němci kupují nová.


doplněno 25.11.17 19:31:

Co pak životnost ale když vidím, že za Octavii 1, 1,6-74kW jsou schopni chtít 80000 Kč, tak to je ujeté pořádně. Když se k tomu přidá něčí rada, aby se olej neměnil v servu a třeba i v převodovce, tak pak servis ani není potřeba a těma pěnězma si může kupec raději připalova cigára. To je pak tragedie.

Já mám zkušenost s autama ze západu jinou. Auta jsou hezká, protože nejsou moc stará, ale dost často tam na servis kašlou.

Přetáčej tachometry jako diví. Nikdo není lepší... To jsou jen takové kecy... Viděl jsem X Audin A6, A5, BMW , všechny v luxusních výbavách, ale mnoho z toho mělo olej jak povidlí... Samozřejmě že ne všechny, ale třetina určitě. Obyčejná manuální převodovka třeba u Tranzita má v návodu napsáno, že náplň je doživotní. V Rusku je u Tranzita napsáno 100.000 Km. Pravdou je, že po 100.000Km je v převodovce z oleje dobrá srajda...

jenda2*

Samozřejmě že jsou podvodníci všude. Výměna u všech médií je také nutná už z toho důvodu, že při změně teplotních režimů kondenzuje v náplních vzdušná vlhkost a např. spojka Haldex je na zhoršenou kvalitu převodvého oleje háklivá.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]