Nejste přihlášen/a.
dýzláka nikdy neparkujte s brzdou, jen s kvaltem... snad jedině u velkých kopců je brzda potřeba... Ale stejně lepší je kus cihly a stočený kola k patníku než brzda na týden a víc ... Vliv zaseknutí díky dlouhodobému stání opravdu je velký. S baterkou to asi nemá nic společného.
jj, poklepat, případně počůrat...
Protože motor naftáka je dost silný k tomu, aby vůz udržel na mírném svahu bez pohnutí... a vyhnete se pak zamrzání oněch brzd.
Starej dýzl ano, ale moderní s dvouhmotou stání na kvaltu moc rád nemá.. = ručku, zaklínovat, pustit ručku aby stálo na klínu a až pak zařadit kvalt.. Na orvině to je jedno, ale v kopci dvouhmota na kavltu dost trpí...
Asd přečti si o co jde je to starý XUD9 a žádný moderní s dvouhmotou to mají HD9-čka (motory řady DW)
Jinak nevím jak na 406 ale na 405 1,8TD (XUD7TEY) doporučoval výrobce parkovat s ruční stejně tak jak na ostatní Peu a CTR (BX a Xa) takže parkovat jen s rychlostí není doporučené-tudíž se nemá!
jmlc to podal obecně. Jasně že bez dvouhmoty to je OK. Výrobce musí doporučit parkovací brzdu kvůli bezpečnosti, nemůže si dovolit doporučit jen kvalt. On ten kvalt může vyskočit, např. když někdo drcne do auta... = V kopci vždy natočit kola nebo zaklínovat.
Asi nežiješ na horách Jak zatáhneš ručku tak ráno neodjedeš protože ručka zamrzla. Buď v popraskaných lanovodech nebo i přímo v bubnu/ kotouči... jmlc mluvil obecně, proto poznámka o dvouhmotě a nevhodnosti "visení" na kvaltu...
Ne. Na horách nežiju. Kolikrát komu zamrzla ručka? U moderních aut? Promile případů? Já bych řekl, že je to taková urban legend. Nikdo to nikdy neviděl, ale mluví se o tom.
Pokud bys žil na horách, denně jezdil a parkoval venku s ručkou, tak ráno neodjedeš tak 20x za zimu. Večer se to orosí a nad ránem přimrzne. Než běhat s kyblíkem vlažný vody tak je lepší tu ručku nezatáhnout a stát jen na kvaltu + zaklínovat... A rád přimrzne i ten klín, ten ale snadno odkopneš nebo jde i přejet. Dokážou i přimrznout gumy na zem, taky jsem se divil jak led udrží gumu A klasika je těsnění dveří když ho zapomeneš včas namazat silikonem nebo glycerínem. zmoklý auto zmrzne a jsi rád že tam jde vlízt kufrem
Peugeot 406 break combi 1.9D má dvouhmotu?
JJ
Ono se dá divit té připravenosti - baterku si vyndám, protože měsíc nebudu jezdit, ale kola nechám zabržděný nafest...
Já teda sice mám dvouhmotu u C5 a brzdím z 99% jen motorem, ale taky parkuju z těch 99% na rovině Zamrznutý brzdy jsem míval na toledu každou zimu třeba i po dvou dnech, než jsem si zvykl nebrzdit ručkou.
Mimochodem - ruční brzdu jsem používal častěji na vyrovnání smyku v zimě... což bohužel s C5 nejde
podal jsi to obecně. tak reaguju.. brzda je tam od toho aby se použivala ,, samozřejmě pokud budu mit auto v ggaraži měsíc, tak odbrzdim ručku a rraději založím kolo.. ono stejně to nic moc neřeší protože velice lehce se stane, že přirezne deska ke třmenu nebo vodici čep zatuhne a pak se člověk diví, co to smrdí a proč v tom kole tak lupe,,,,,
Pak máš něco na autě hoodně špatné-asi dva měsíce mi stál 405 venku v zimě se zatáhlou ruční a no problém.když jsem vychytal chyby v palivové soustavě a konečně motor vrčel jak má a nezavdušňoval se, tak jsem jen povolil brzdu a jel přeparkovat.(pro info-měl jsem jej v garáži na výměnu motoru přes vánoce,ale ihned jak se vyměnil jsem musel ven z garáže a stál na parkovišti po silnici asi kilometr ale vzd.čarou jen 200m od místa kde sídlil normálně )
Zůstávají "viset" z nějakého (příliš sjeté brzdové destičky = pístek vyjde ven tak moc, že se kříží a nevrací se, přirezlé pístky = porušené manžety) důvodu pístky. Provizorní řešení je injekční stříkačkou s jehlou s brzdovou kapalinou propíchnout manžetu, stříknout na pístek trochu brzdové kapaliny a pístek několikrát zatlačit a vysunout, až bude chodit volně.
2 upozornění
1) zjistit a odstranit příčinu - zkontrolovat případně vyměnit destičky a manžety (opravovat - vracet zaseklý pístek - a tím zabrzděné kolo na cestě po zabrdění není příjemná práce)
2) před uvolnováním - zatlačováním pístků se zeptejte někoho, kdo přesně typ vašeho auta zná - kdysi sem dostal varování, že u některých aut násilné zatlačení pístku dokáže "otočit" těsnící kroužky v hlavním brzdovém válci a auto pak přestane brzdit!
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.