Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Padá teplota motoru

Od: mara21® odpovědí: 29 změna:

Ahoj,mám problém,ze Škoda fabia 1.2 HTP.Když nastartují na místě,nechám motor zachrát na 90 stupnů,zapnu topení na max+ventilátor na 4 stupen,tak za 5 minut je teplota na 10 stupnů,jde jen vlažný vzduch.Čím to je?Je špatný termostat,nebo je vše v pořádku?Dík moc.

 

 

29 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

Myslím, že je to v pořádku, na volnoběh je spotřeba cca 0,5l/hod. Tak malé množství, nevydá tolik energie, aby auto topilo.

 

kepler*

2x

Ano, vše je v pořádku. Ventilátor topení odebírá víc tepla, než je schopen dodat motor běžící na volnoběh. Taky průtokový termostat obvykle upředňostňuje rychlé zahřátí motoru, ale jak je to konkrétně u fóbie nevím.

 


2x
Když "zapnete topení", otevřete ventil a 90° horká voda z motoru začne proudit do topného okruhu. V něm ji intenzívně ochlazuje ventilátor na plné pecky, a ta studená, co původně byla v topení, ochladí motor, co ukáže teploměr... Termostat uzavře výstup do topného obvodu, proto topení nehřeje, dokud se jízdou neohřeje všechna voda v motoru a topení.
pecenkav*

Už u poslední Felicie nebyl ventil na topení, skrz topení šla všechna horká voda, otevření topení páčkou ve skutečnosti jenom přeplo vzduchovou klapku tak, aby šel vzduch od ventilátoru skrz voštiny topení, kde se ohřál a šel do prostoru auta, tak bych nevěřil tomu, že by to u fabie zase udělali postaru.

Pravdu mají ti přede mnou, motor se při volnoběhu skutečně nestíhá natolik ohřívat, aby dokázal naplno ohřívat vodu do maximálně využívaného topení.

gumid
Nejen u poslední ale všechny Felicie mají stálý průtok radiátorem topení krome Felicie 1 9d

 


Tak,už to mám vyřešený.Nakonec to byl špatný termostat.kupoval jsem ho před půl rokem a je po něm,Prostě polský zmetek.Dal jsem originální + teplotní čidlo,už teplota nepadá,a krásně to topí

 

kveto

0x

Zdar poradci, ted jsem spozoroval podobny problem u meho focuse 2 1.6 benal.

Jak je motor zahrany treba i po hodine jizdy, sundam nohu z plynu a temer hned pozoruji padajici ukazatel teploty motoru. Cetl jsem ze to bude nejspis termostat ale k vymene se mi jiz nechce, protoze auta se brzy zbavim. Jezdi super zadnej problem. Duvod proc pisu je ze mam v planu jeste s nim zajet k mori, a chci vedet jesli to nemuze znacit nejakou zavaznejsi poruchu. Mam to auto tedka 3 roky a nevim od kdy to dela. Ted jsem se prestehoval a jezdim silnicema kdy nemusim akcelerovat nekdy i minutu a vsiml jsem si toho. Ukazovatel zatim padl max o 1/4 sveho rozsahu cca. Co myslite, vadi to vubec? Ja to nejspis ani resit nebudu, jen me zajimaji vase nazory a zkusenosti. Dekuji

asd1

Dlouhodobě to vadí (nízká teplota = voda v oleji), taky má vliv na spotřebu (nízká teplota = bohatší směs). Pokud padá teď v horku, tak v zimě to bude horší a k tomu to bude hůř topit.. Na 99% termostat příp. domek termostatu...

break
Proc te napadla voda v oleji?
asd1

Voda ze spáleného paliva kondenzuje na stěně válce a přes kruhy jde do oleje, při nízké teplotě se neodpaří dostatečně a tvoří se klasický šlem. (Ale mám za to že tohle mechanik ví...?!)

break
Ja cekal, ze tu budou nejaky teorie s tesnenim hlavy valcu :D
asd1

Máš mě za vola?

break
To ne, spis takhle pozde v noci jsem te blbe pochopil.
asd1
09.08.19 20:28

V pohodě

007cz

,,Voda ze spáleného paliva kondenzuje na stěně válce a přes kruhy jde do oleje,,,,není na tomto vlákně už těch hloupostí dost?

asd1

Budeš se divit, ale voda (součást spalin, viz rovnice hoření uhlovodíku) se z válce dostává kolem pístu do klikovky a do oleje.. A za nízkých teplot v oleji víc přibývá než se staří odpařit a odejít odvětráním klikovky..

007cz

kondenzuje na stěně válce,,,,jaký je rosný bod ve válci? něco kolem 900° c?

asd1

Rosný bod spalin X teplota stěny válce.. Teplota spalin uprostřed spal. prostoru je něco jiného.. Kondenzuje na stěně válce a stírací kroužek to stírá dolu pod píst. Jak jinak myslíš že se voda ze spalin dostane do oleje - prosím o odborné vysvětlení lepší než to moje, určitě to víš líp

007cz

Tak na stěně válce určitě žádná voda nekondenzuje. Voda vzniká samozřejmě spalováním paliva ale hlavně je obsažena v nasávaném vzduchu. Ta se v podobě páry i se zbytky paliva dostává přes kroužky do klik. skříně a až tam kondenzuje, (Ale mám za to že tohle mechanik ví...?!)

 

 


0x
Vymen termostat a maš pokoj

 

kveto

0x

Vymenil jsem termostat s celym kompletem taktez snimac teploty a kupodivu efekt nulovy. Mozna to bude vlastnost techto motoru, ja nevim. K te spotrebe, dival sem se dnes a palubak pise dlouhodoby prumer 6.3l coz je lepsi nez bych cekal. Nicmene dik za rady.

tycoon*

Tahle záležitost není o vlastnosti motoru, ale o vlastnosti ukazatele teploty. Některá auta mají ukazatel teploty, který ukazuje "pravdu". Když pojedete dlouho z kopce, motor neprodukuje skoro žádné teplo, chladicí systém se samovolně ochlazuje i při správné funkci termostatu a ručička mírně klesne. To je pravděpodobně případ vašeho Fordu Focus. Jiná auta mají ukazatel, který ukazuje "fikci". To je například Fabie,. At už je skutečná teplota chladicí kapaliny (kterou lze načíst přes diagnostiku) 75, 80, 85, 90 nebo 95°C, ručička Fabie ukazuje přesně 90°C a nepohne se ani o mikrometr, takže kolísání teploty řidič nevidí. Pokud už se přece jen ručička pohne (nahoru nebo dolů), tak to s velkou pravděpodobností znamená nějakou poruchu na chladicím systému.

asd1

I na volnoběh je zbytkového tepla víc než dost na udržení teploty motoru (včetně topení a to teď v létě netopí). Problém tam bude určitě, vadný může být i nový termostat nebo může protékat kolem termostatu (prostě pod provozní teplotou otevřený okruh do chladiče). Příp. vadné čidlo teploty a neukazuje skutečonu teplotu ale nesmysl (načíst diagnostikou a porovnat se skutečností tj. studený motor teď bude mít kolem 20°C, pak bude stoupat a do otevření termostatu a dál se držet zhruba stejně)

kveto

jasne, na volnobeh to drzi svou teplotu, kdyz vyradim a necham neutral je vsechno ok. Jenom kdyz je tam kvalt tak to pada po nejake dobe bez pridani plynu. Mechanik rika ze vsechno je ok.

asd1

Při brzdění motorem nad 2000 otáček uzavírá vstřiky = nespaluje nic, to by pak sedět mohlo... I tak by to nebylo furt, ale jen z delších kopců a na mým autě to neklesá ani tak ani v zimě (Zmetec 1,6/ 74 kW)

U Focus I (benzín), Mondeo MKI, II (benzín) a dál nemám ověřeno se teplota neměří ve vodě, ale v hlavě motoru...

007cz

překvapení,,,,v hlavě je také voda

asd1

Jak kde, jen v kanálech pro vodu... Záleží kam je čidlo strčený, jestli až do vody nebo jen do hliníku

007cz

Ano teplota hliníku je duležitá

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]