Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Pískání automobilu

Od: peps* odpovědí: 11 změna:

Dobrý den, vlastním vůz skoda Octavia 1.6 TDI 77 KW CR, 2011 najeto 105 000. Chtěl bych se zeptat , když ráno nastartuju tak se ozývá pískání . Potom po zahřátí to přestane. Piska to vždy při delším stání auta Tzn. Ráno a třeba po práci. Vyměnili mi v servisu klinovy řemen a napínací kladku, ale tím to nebylo. Příkladam video z YouTube, kde je stejný problém. Za každou radu děkuji



doplněno 04.11.17 05:59:

Tak jsem ten zvuk nahrál ještě pod kapotou.


 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

Zobrat stetoskop a hľadat zdroj hluku pískania,poprípadne si natočit zvuk s videom na smartfón a potom si to v kľude pustit.Samozrejme natáčat okolo remeňov a kladiek.Kladky sú aj v rozvodoch motora,potom sú to ložiská,alternátor,vodná pumpa.

peps*

Je to taková blbá závada, opravdu ani mechanici neví z čeho to jde. Zaměříme se teď na ten alternáor.

 

ila*

0x

Tak to je jasné. Podle zvuku tam máte schovaného cvrčka.

peps*

A nemůžu ho najít :D

 

ronyx*

0x

Zdravím,
no, my vyškolení ze starých aut bez diagnostiky, krytů motoru a taky zvyku jezdit s každou maličkostí do servisu, hledáme podobné věci asi tak, že když se ozve neznámý zvuk, tak se vylučovací metodou pozoruje
- kdy to dělá (auto delší dobu stálo, pršelo či nepršelo, mrzlo či nemrzlo atd.)?
- je frekvence toho zvuku jiná než frekvence otáček motoru? pokud ano, pak je to něco, co se točí výrazně jinak než motor
- mění se frekvence zvuku s otáčkami motoru? pokud ano, pak je to něco přímo závislé na motoru
atd.
U starého auta bez výše uvedených "vylepšení" bych to řešil tak, že bych
- zkontroloval, jestli je vše v motorovém prostoru upevněné, jak má být (někdy takové a podobné zvuky dokáže vydávat něco volného)
- prostě shodil klíňák a nastartoval - pokud by se zvuk ozýval i nadále, je to něco v motoru, pokud ne, je to třeba vodní čerpadlo nebo alternátor, případně ta napínací kladka (tou bych pak začal - u vás byla měněná, takže vynechat, pak alternátor a nakonec to vodní čerpadlo)
Práce na chvíli, bez nákladů.
U modeního auta už to ale znamená nejdříve vědět, co elektronika v autě a hlavně počítač by říkaly a hlavně jak by se chovaly na odpojení např. toho alternátoru a pak se dá postupova jako u starého auta.
Pokud jste ale závislý na servisech, pak počítejte s tím, že to odstranění závady nebude zadarmo, ale může být taky pěkně drahé - čas hledání + hledá se metodou pokus - omyl výměnou věcí, které ale platí zákazník, i když to vyměnou věcí nebylo.
Asi jsem vám moc nepomohl, ale třeba maličko navedl na směr

peps*

No budu to muset tak realizovat jak říkáte, pokus - omyl. Teď to tak bylo s klínovým řemenem a napínací kladkou :-/

 


0x

Soudil bych na alternátor a zda-li je na jednom řemenu ještě něco (kladka,altik,čerpadlo posilovače...)Pokud je toto OK,pak totéž na rozvodech-VP jak píše Ronyx,napínací nebo vodicí kladka.

peps*

Má to najeto 105 000, tak v rozvodech bych to neviděl (snad). Ten alternátor řekl i mechanik, takže bude asi nejpravděpodobnější.

Jednoduché sundejte řemen z altiku a natočte motor.Je-li to altik (něco na daném řemeni),nebude to pískat.

 

jurajjuraj*

0x

no sice sem to neposlouchal protoze tady spi vedle prcek ale remenice? po zahrati se vetsinou uklidni

peps*

Opravdu těžko říct, ono to teď ten zvuk celkem zesiluje. Opravdu nevím .

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]