Nejste přihlášen/a.
Uvažuji o koupi dobíječe akumulátorů,který se zapojuje přes zásuvku zapalovače.Jde mi o to,že moc přes zimu s autem nejezdím a něco málo se mi vybíjí baterie a já potom někdy i nenastartuji.Ten dobíječ mi bude neustále přes zapalovač dávat malý proud a tím se mi vyrovná ztráta při samovybití.Otázka zní:Půjde proud přes zapalovač do baterie i při vypnutém klíčku v zapalování? Asi se někomu bude zdát tato otázka hloupá,ale při vypnutém zapalování,žádný proud do zapalovače jinak nejde.Děkuji za odpověď.
doplněno 25.11.09 17:08:Děkuji za odpovědi. To mi stačí.
I když není v otázce specifikovaný typ auta, dá se z otázky usoudit, že když při vypnutém klíčku zapalování není napětí v zásuvce zapalovače, nebude možné ani opačným směrem nabíjet respektive udržovat baterii bez zapnutého klíčku.
Pokud vámi opisovaný dobíječ se dá připojit jen přes zásuvku, dokupte si zásuvku a připojte ji přes pojistku přímo k baterii. Obejdete klíček a budete dobíjet.
Další varianta je na dobíječi odříznout tu zástrčku a vodiče připojit nejlépe zase přes pojistku k akumulátoru. A pozor na polaritu,plus pól na plus a mínus pól na mínus! V tomto případě je dobíječka upevněna v motorovém prostoru napevno.
Tento způsob ohřívání akumulátoru v zimě používáme už roky, akumulátorem necháváme téct proud 100 x menší, než je jeho kapacita. Teda např. 40 Ah aku (normálně nabíjíme 1/10 = 4 A) přes zimu "ohříváme"proudem 0,4 A.
doplněno 25.11.09 05:48:tento výrobek nabízí 3 druhy připojení...
Skutečně jsem viděl v Lídlu kabely s konektorem na dobíjení přes zapalovač .Pokud jsem viděl kuřáky,zapalovali si v autě tímto zapalovačem i při vypnutém motoru,tedy by to mohlo fungovat.Ono je to u různých typů auta možná různé,chce to jen vyzkoušet.
JABRAKA
Dobíjení bez demontáže akumulátoru. Automatický provoz, jednoduchá obsluha. Výrazně prodlužuje životnost akumulátoru, minimální spotřeba elektrické energie. Záruka 30 měsíců.
Dobíječe eliminují samovybíjení olověných akumulátorů, které činí 1 -2 % jmenovité kapacity denně. Toto samovybíjení se zvětšuje se stářím baterie a rovněž narůstá při nízkých teplotách. Při odstaveném vozidle tedy dochází ke ztrátě kapacity, snížení životnosti akumulátoru a po delší době k problémům se startem.
Pravidelným používáním dobíječe ( nejen v zimě ) se významně prodlužuje doba životnosti akumulátoru. Dobíjení je realizováno malým proudem, takže není potřeba akumulátor vyndávat z vozu, elektrolyt se zbytečně nevaří a nevypařuje se do okolí. Dobíječ je tedy možno nechat dlouhodobě připojen k akumulátoru.
Napájení - 230V/50Hz
Příkon - max.3,5W
Výstup - 6V/85mA, 12V/55mA
Upozornění: Zapalovač musí být funkční i když je vyjmutý klíč ze zapalovací skříňky.
« Zpět
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.