Nejste přihlášen/a.
Hezky vešer. Záčíná mě z motoru kapat olej, když dlouho parkuji, Jinak olej nemizí. Kolik asi může stát když to dám přetěsnit? Nebo co s tím?
I kdyby jsi předělával všechna motorová těsnění kromě těsnění pod hlavou tak když vynecháme autorizovaný servis tak si myslím že s prací do dvou tisíc maximálně. Lepší bude zjistit od kud to teče a opravit jenom to nemocný těsnění. Případně se podívat jestli to někde neprovlhává a ještě opravit preventivně i to
Vždycky tu někdo plácne nějakou částku a pak chudák tazatel objíždí servisy a kouká jak puk, že částka nesouhlasí.
Když vezmu, že budu měnit jen 2 gufera na klice, tak to máme sundat převodovku, spojku, setrvák a na druhé straně sundat vodní pumpu,vanu, víka, rozvody. Když odečtu gufera a těsnění, tak mi zbyde možná 1500Kč na práci.
A jestli to nějaký chudák OSVČ za tyhle prachy udělá, pak by pro něj bylo nejlepší, nechat se zaměstnat, protože si o dost polepší.
Za 5h to možná dáš, ale to tak na novém autě a ještě, pokud budeš dělat na 120%.
Normálně to celé bude tak na 8h normální práce. Zaměstnanec autoservisu to bude dělat klidně 2dny.
A napsat, že spojku udělaš za hodinu i s kafem? Tedy vyměníš mi ji za 300Kč? Beru tě.Ihned.
tak 1500 výdělek za támhle 5 hodin práce ti přijde málo?
To není výdělek, ale přijmutá částka od zákazníka. Odečtu odvody, daně, pronájem dílny, investice do nářadí.
A zbyde mi něco těsně nad úrovní minimální mzdy.
A jak dlouho by jsi to na felicii chtěl dělat,vždyt felda je učebnice pro automechaniky,ke všemu královský přístup,převodovka lehká že pokud nejsi sopláček tak ji klidně vybereš sám,když hodinu tak to máš ještě s kafem. Sundat setrvák se spojkou to už je taky šup šup. Na druhý straně to samý,sundat řemen,sundat řemenici. Vodní pumpu dělat nemusíš,jenom si nahoře vyndáš šroub a vyheveruješ si motor jak potřeuješ aby jsi sundal řemenici. Pak už jenom dekl rozvodů a v něm je gufero. Ostatní těsnění jako vana,víko ventilů a boční víko to už je v řádu minut,nebo desítek minut. I kdyby jsi dal za materiál 500,tak 1500 výdělek za támhle 5 hodin práce ti přijde málo?
Na novém autě to právě ani náhodou za 5 hodin nedám,tam strávíš dvě hodiny jenom tím že odstrojuješ periferie aby jsi se vůbec na převodovku dostal a většinou k ní ani není tak královský přístup jako na tý feldě. Tam jenom sundáš ten malinký boční deklík,samozřejmě odpojíš poloosy,s tím většinou problém nebývá. Pak už jeden šroub na silentbloku a jeden šroub na reakci+povolit šrouby na přírubě. Jako učeň jsem ji dokázal sám vyrvat za 40 minut,ještě jsem si to stopoval. 6 šroubků na přítlačáku a 6 šroubků na setrvačníku už taky není ani 5 minut s dobrým nářadím
Na novém autě myslím na nové či zánovní feldě.
A protože feldy už tu jezdí 20let, tak vždy lze očekávat nějaký problém a skutečně skoro vždy nastanou nějaké komplikace.
Třeba šroub těhlice bývá často zarezlý, vana zdeformovaná, spodní dekly motoru drží silou vůle, občas nějaký šroub přes závit, poloosa nejde vyklepnout z převodovky atd... do autoservisů bohužel vždy jezdí rozbitá auta.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.