Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Dražší benzín = více km?

Od: rotorod® odpovědí: 16 změna:

dobrý den, máte někdo zkušenosti s tím že pokud natankujete na benzinpumpě ten dražší benzín, tak dojedete více km? kolik vám to dělá na nádrží? nebo to není pravda?

jde o benzín, ne naftu

děkuji za info a rady a zkušenosti

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

cefaset

2x

Dražší benzín u nás v ČR znamená, že prodejce má větší marži.

Jezdím na naftu, benzín, LPG a nikdy jsem nepozoroval žádný rozdíl. Plno lidí má třeba názor, že v zahraničí jsou daleko kvalitnější paliva, protože najezdí mnohem více km.

Já tohle pozoruji i když tam vůbec nenatankuji. Stačí opravdu přejet hranice a spotřeba klesá. Třeba s autem, kterým tu průměrně jezdím za 12l, tak najelo minulý týden na český benzín z Tank-Ono přes 800km v Rakousku při spotřebě 7,5l/100km. Ale možná je to ale především tím, že v cizině český řidič dodržuje pravidla a celkově jezdí defenzivně.

Pokud dražším benzínem myslí tazatel 98či100 oktanový, tak ten má smysl tankovat pouze do aut, která ho vysloveně vyžadují a na 95ku padají do nouzového režimu. Přínos u aut, které dokáží vyšší oktanové číslo využít je daleko menší, než vyšší cena, proto ho do auta nepoužívám.

 

mot

1x
podle me nemate sanci to objektivne porovnat. nikdy nejedete uplne stejnou trasu za stejnych podminek.
pokud chcete usetrit, zamerte se na styl jizdy.

 


1x

Dostal jsem za uši, že tu píšu nesouvisející věci, takže jinak: Největší podíl na spotřebě má ten článek mezi sedačkou a pedály/volantem. Nikdo není schopný projet stejnou trasu za stejných podmínek stejným způsobem, tedy "změřená" spotřeba je zatížená chybou, která už je statisticky významná. Tudíž to, co naměříte, nevypovídá celkem nic o rozdílech ve spotřebě.

Takže při použití dražšího benzínu můžete mít vyšší průměrnou spotřebu, než při použití "obyčejného" za příznivých jízdních podmínek

 


0x
U nafty jsem to poznal, ale u benzínu ne. Nebo to vždy bylo pár km, které jsem mohl ovlivnit já. Proto benzín kupuji vždy ten nejlevnější.
doplněno 16.09.17 21:21: Špatně jsem přečetl otázku... Rozdíl v oktanovém čísle pozná motor, který je na něj stavěný. Pokud se to nalije do starších motorů (i s ECU), tak to nemá žádný význam. Nejvíc to jde poznat u moderních turbobenzínů, kde je vysoká komprese - pokud se nalije benzín s menším oktanovým číslem, tak to jde slyšet na projevu motoru. Je to způsobeno tím, že "horší"benzín v tom vysokém tlaku se zapálí dřív, než ho zažehne svíčka (říká se tomu samozápaly). "Lepší"benzín se musí lít tam, kde je předepsaný. Více zde: garaz.autorevue.cz/...

Dříve když jsem měl auto na naftu co mělo jen 44Kw a koupil jsem "levnější" naftu v Brně u Makra tak to bylo hrozně lenošný...

 


0x

Já mám zkušenost, že pokud to není vyloženě nějaká srajda a jedná se jen o rozdíl v oktanovém čísle, tak moderní řídící jednotka si to ureguluje a auto jede stejně. Já to prostě nepoznal zda je to 95 či 100 oktanový benzín. Klega mi tvrdil, že v pile, sekačce a v jeho starém Cliu ano...

 

kepler*

0x

Já mám tedy zkušenost, že výšeoktanový benzín, navíc s aditivy, skutečně vede ke snížení spotřeby. To platí i pro běžné motory na 95 oktanový benzín. Tyhle benzíny jsou k mání třeba na pumpách Shell. Spalování benzínu je efektivnější, mírně přidává na výkonu. Samozřejmě, že kdo má těžkou nohu na plynu a dává motoru neustále knedle, tak rozdíl nepozná.

 


0x
Vždycky jsem na spotřebě ušetřil protože jsem ušetřit chtěl. O něco líp jsem predvidal, o něco méně razantně zrychloval atd. Prostě jsem ušetřil stylem jízdy, protože jsem se zaměřil na to, jestli dražším benzínem ušetřím... At jsem měl jakékoliv auto dopadlo to stejně.
Jen na německé palivo jsem ušetřil. Protože než jsem dojel do Německa byl motor dávno zahřátý, takže po vynulovani spotřeby se krásně držela dole podpořena dlouhou cestou atd.
Pro mě je to placebo, které opravdu může fungovat.

 


0x

Kdo chce ušetřit a najezdí aspoň 15.000km ročně, jezdí na LPG, popř.CNG. Já už na plyn jezdím na dvou autech cca 17 let a za tu dobu jsem ušetřil cca 1.5 milionu Kč. Takže vaše žabomyší spory mě moc nezajímají

danys*

Doporučuju tankovat na D1. tam je benzín nejdražší, pak najedete nejvíc kilometrů

To je ovšem pouze důsledkem daňového systému ..

 

rv*

0x

Tak snad záleží na obsahu energie v palivu. A v dražším benzínu víc energie nebude.

 

 

vojta*

0x
Ano je to pravda. Dražší Benin má větší výkon a nemusí se tolik řadit.jel jsem 1300 km na Ukrajinu z Chomutova a bralo to na pežotu necelých 5 litrů na 100 km. Jinak mi to bralo 7,5 litrů. Jinej benzín už nedávám.

 

jurajjuraj*

0x

ono taky zalezi na typu auta u nekterych aut poznas rozdil ve spotrebe kdyz naberes u jine benzinky stejny typ benzinu, pokud ti ale nekdo bude tvrdit ze na 95 najede treba 600km a na 100 oktanovem 1000km tak nejspis zere houbicky ke snidani i veceri

 


0x

Starý polský fiat 125P-1300; při koupi seřízen na tehdejší speciál ( 91,stál cca o 2kč) při emisích jsem si jej nechal přeseřídit zpět na určené palivo ,tehdy super 95 .To co jsem tehdy utratil za víceoktanový benzím,to jsem ušetřil na spotřebě,takže se to rovnalo.Jinak v CZ čerpačkách rozdíl v kvalitě paliva asi neexistuje ,je to jen přání řidičů jako byl kdysi náš mistr.Jezdil pickupen Felicia 1.3,spotřeba činila 10litrů-nastartoval dojel 2km na stavbu,po půl dni stání nastartoval a jel na firmu,tam zůstal třeba 2 hodiny a jel pak na stavbu -stále studený motor. Pak jsem začli pracovat v Praze-cesta cca 160km,začal tankovat u Shelu po nájezdu na D1 v Humpolci, v Praze cesta cca20km z ubytovny na stavbu cesta jen ráno tam a pak zpět na padla. spotřeb aklesla o dva litry na sto.jeho řešení-jezdím na lepší benzín ale ve skutečnosti to bylo tím že motor byl téměř celou dobu na provozní teplotu ,kdežto v doma jezdil vždy na sytič ,vždy se studeným motorem!

Jinak na Xantii 1,8i16V 81kW nepozoruji rozdíl v palivu a to jsem jezdil od čistého etanolu po standartní N95spotřeba +- stejná i bez rozdílu mezi ročními obdobími!Takže za mne je dražší benzín jen placebo a vyhazování peněz zbytečně!

 


děkuji za názory, jednou zkusím tedy natankovat viceoktanový benzin. Ano mám motor s turbem.

u nás na šelce ten dražší benzín stojí o cca 2-3kč více na litru. Takže jsem zvědavej, když zaplatím na nádrži o cca 200kč více, jestli těch 200kč více taky najedu.

děkuji

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]