Nejste přihlášen/a.
dobrý den, máte někdo zkušenosti s tím že pokud natankujete na benzinpumpě ten dražší benzín, tak dojedete více km? kolik vám to dělá na nádrží? nebo to není pravda?
jde o benzín, ne naftu
děkuji za info a rady a zkušenosti
Dražší benzín u nás v ČR znamená, že prodejce má větší marži.
Jezdím na naftu, benzín, LPG a nikdy jsem nepozoroval žádný rozdíl. Plno lidí má třeba názor, že v zahraničí jsou daleko kvalitnější paliva, protože najezdí mnohem více km.
Já tohle pozoruji i když tam vůbec nenatankuji. Stačí opravdu přejet hranice a spotřeba klesá. Třeba s autem, kterým tu průměrně jezdím za 12l, tak najelo minulý týden na český benzín z Tank-Ono přes 800km v Rakousku při spotřebě 7,5l/100km. Ale možná je to ale především tím, že v cizině český řidič dodržuje pravidla a celkově jezdí defenzivně.
Pokud dražším benzínem myslí tazatel 98či100 oktanový, tak ten má smysl tankovat pouze do aut, která ho vysloveně vyžadují a na 95ku padají do nouzového režimu. Přínos u aut, které dokáží vyšší oktanové číslo využít je daleko menší, než vyšší cena, proto ho do auta nepoužívám.
Dostal jsem za uši, že tu píšu nesouvisející věci, takže jinak: Největší podíl na spotřebě má ten článek mezi sedačkou a pedály/volantem. Nikdo není schopný projet stejnou trasu za stejných podmínek stejným způsobem, tedy "změřená" spotřeba je zatížená chybou, která už je statisticky významná. Tudíž to, co naměříte, nevypovídá celkem nic o rozdílech ve spotřebě.
Takže při použití dražšího benzínu můžete mít vyšší průměrnou spotřebu, než při použití "obyčejného" za příznivých jízdních podmínek
Já mám tedy zkušenost, že výšeoktanový benzín, navíc s aditivy, skutečně vede ke snížení spotřeby. To platí i pro běžné motory na 95 oktanový benzín. Tyhle benzíny jsou k mání třeba na pumpách Shell. Spalování benzínu je efektivnější, mírně přidává na výkonu. Samozřejmě, že kdo má těžkou nohu na plynu a dává motoru neustále knedle, tak rozdíl nepozná.
Starý polský fiat 125P-1300; při koupi seřízen na tehdejší speciál ( 91,stál cca o 2kč) při emisích jsem si jej nechal přeseřídit zpět na určené palivo ,tehdy super 95 .To co jsem tehdy utratil za víceoktanový benzím,to jsem ušetřil na spotřebě,takže se to rovnalo.Jinak v CZ čerpačkách rozdíl v kvalitě paliva asi neexistuje ,je to jen přání řidičů jako byl kdysi náš mistr.Jezdil pickupen Felicia 1.3,spotřeba činila 10litrů-nastartoval dojel 2km na stavbu,po půl dni stání nastartoval a jel na firmu,tam zůstal třeba 2 hodiny a jel pak na stavbu -stále studený motor. Pak jsem začli pracovat v Praze-cesta cca 160km,začal tankovat u Shelu po nájezdu na D1 v Humpolci, v Praze cesta cca20km z ubytovny na stavbu cesta jen ráno tam a pak zpět na padla. spotřeb aklesla o dva litry na sto.jeho řešení-jezdím na lepší benzín ale ve skutečnosti to bylo tím že motor byl téměř celou dobu na provozní teplotu ,kdežto v doma jezdil vždy na sytič ,vždy se studeným motorem!
Jinak na Xantii 1,8i16V 81kW nepozoruji rozdíl v palivu a to jsem jezdil od čistého etanolu po standartní N95spotřeba +- stejná i bez rozdílu mezi ročními obdobími!Takže za mne je dražší benzín jen placebo a vyhazování peněz zbytečně!
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.