Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Auto benzín Lpg

Od: mira9 odpovědí: 4 změna:

Dobrý večer. Mám auto na pohon benzín a lpg. Nádrž mám na 30l plynu. Na delší jízdu jsem najel 420km v letním provozu. Ale na jízdy na kratší trat převážně město jen 360km. Ale načerpal jsem plyn jinde a opět krátké jízdy město atd a mám najeto již 460km a ještě nemám prázdnou nádrž. Je to kvalitou plynu nebo je to jinak? Děkuji.

 

 

4 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

Někde je chyba. Jezdím na plyn skoro dvacet let, takže o tom něco vím. A rozdíl 100km na jednu nádrž při stejném jízdním režimu není normální, a to ani když vezmu v úvahu rozdílné plnící tlaky na čerpačkách a rozdílnou kvalitu plynu.

Nejspíš jsi najel víc na benzín, než obvykle, nebo něco podobného.

 

rqwope

0x

U některých systémů je spalován benzín i plyn zaroveň, kvůli ochraně ventilů a ventilových sedel.

Je mi líto, ale musím konstatovat: BLBOST! Nikdy se nespaluje benzín a plyn zároveň a už vůbec ne kvůli ochraně ventilů a ventilových sedel.

Motáš víc věcí dohromady. Přívsřik benzínu se používá u přímého vstřiku benzínu kvůli chlazení benzínových vstřikovačů, které by se jinak při provozu jen na plyn zapékaly. A to tak, že na několik vstříknutí plynu připadá jeden vstřik benzínu, nikdy ne současně!

S ochranou ventilových sedel souvisí používání přípravku Flashlube, který se kontinuálně dávkuje do sání vozidla a měl by zajistit ochranu ventilových sedel před zaklepáváním a podpalováním.


doplněno 08.09.17 08:42: : Trochu si nerozumíme. O přívstřiku benzínu z důvodu ochrany ventilů a sedel jsem v životě neslyšel a to se plynem zabývám už skoro 20 let. Ale že to neznám neznamená, že to nemůže existovatS přívstřikem při vysokém výkonu máš plnou pravdu s jednou výhradou, kterou jsem už psal: "na několik vstříknutí plynu připadá jeden vstřik benzínu, nikdy ne současně!". Při vysokém výkonu se dokonce může motor automaticky přepnout do benzínu, při snížení výkonu se opět vrátí do plynu.
pyjynidit

Přívstřik benzínu se používá i pro nepřímé vstřikování a to právě z důvodu ochrany ventilů a sedel. V ecu lpg se nastavuje většinou od určitých otáček a třeba i zatížení motoru, kdy by mohl čistý provoz na plyn zanechat škody. Bohužel kvalitních motorů je čím dál méně.

Dále se využívá u instalací, kde by reduktor již nestačil zásobovat dostatečně motor LPG. Vím třeba o 300kw Mitsu EVO, kdy tenkrát neexistoval dostatečně silný reduktor, takže se to řešilo přívstřikem benzínu.


doplněno 08.09.17 09:58:

Ale vstřikuje.

Třeba u ECU Magic si můžu nastavit, že od třeba 4tis do 6tis ot./min a při délce vstřiku např. delším než 10ms, se začne přivstřikovat benzín s max. délkou vstřiku 2ms.

Moderní LPG systémy nemají problém na souběžné vstřikování. U některých vozidel se používá i postupné přepínaní válců atd.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]