Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Autoradio+zesilovac s repro = hučení za jízdy

Od: tj23 odpovědí: 10 změna:

Zdravim všechny, potreboval bych poradit. Vlastnim Favorita r.v. 1989 a nove sem nainstaloval autoradio a zesilovac na 400W . Neměl jsem možnost to pořádně otestovat, ale radio hraje a zesik je taky funkcni. Problem je ale pri jizde kde když zapnu radio a tim i zesilovac tak se z repraku vali jen "hučení" které roste při seslapnuti plynu a zase klesa kdyz jej pustim. poradite? predem diky

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

jabraka*

1x

Vypadá to na špatně odfiltrované napájení.Alternátor vyrábí střídavý proud,který je usměrňován diodami.Nabíjecí proud je pulzující,nebo spíš zvlněný.Může to prolézt přes filtrační kondenzátory až do zesilovače.Nesmíš používat maximální zesílení.

JABRAKA

bubo64*

Souhlasim, je to urcite zvlneni. Osobne si myslim, ze 400W je na alternator streho Facka docela dost, uz muze mit ve spickach potize i regulace nabijeni, ta je tam dost primitivni a jeste jsem ji nevidel poradne fungovat. Cistou nahodou jsem videl u Dexonu hracku, ktera to ma resit (viz dexon.cz/...), ale je to palka (asi i u jinych firem), takze zvazte, jestli vam to stoji za to.

jabraka*

Bubo.

To zvlnění není pro dobíjení na škodu,naopak.Někteří výrobci autonabíječek dokonce používají pulzní proud.Pak ovšem stačí zařadit do napájení rádia tlumivku v serii a kondenzátor paralelně.

JABRAKA

ferda1954*

Jabraka dobrý , když jsem měl škodovku tak mi to dělalo také a už ani nevím kdo mi poradil za alternátor vložit odrušovač. Špice hukot zmizel rádio hrálo jak s partesu asi půl roku a pak jsem jel a mněl jsem zapřažený vozík a jel jsem z Prahy na Děčín a v tom nejhorším místě , kde byla plná čára a v protisměru auto za autem mi to moje přestalo jet.Čumělo nás do toho asi pět a pak někdo přinesl zkoušečku a zjistil , že odrušovač je zrušený nepropouští proud a tudíž auto nejede.Součástku jsem vyhodil a ve škodovce jsem si již nezahrál.

Odrušovač se dává na přívod pro autorádio, za altík je to pěkná blbost..

jabraka*

Radku,jestli umíš číst,také jsem to tak napsal!

JABRAKA

Nereaguji na tebe...Jestli to nepoznáš podle vlákna.

ferda1954*

Možná je to blbost , to nemohu posoudit neb o autech vím kudy se do nich leze kam se tankují phm a kde se kontroluje olej.Tak se snadno stane , že si naběhnu na dobrou radu.Naběhl jsem si takto ještě jednou a to opět u Škodovky .Aby se nepřehřívala tak jsem na dobrou radu udělal ruční spínač vrtule chladiče a začínal jsem chladijiž při 85°C asi.No a jednou jsem chtěl natankovat a teplota chlazení byla vyšší taže sepnul i automat a motor nešel vypnout.Samozřejmě to bylo špatným zapojením ale to jsem nevěděl.U té pumpy jsem nenatankoval až u další když se motor ochladil a čidlo vyplo vrtuli.

U své užovky jsem měl také spínač na větrák.. popojíždění v koloně byla se škodovkou legrace

ferda1954*

Ale asi byl zapojen správně.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]