Nejste přihlášen/a.
Dobrý večer. Četl jsem si nabídky ojetých elektromobilu. V nabídce byl Peugeot za 240000kč. V článku je o nákladech na km a jiné baterie se dá dobíjet taky s domácí zásuvky 220V. Ale není psáno o akumulátorech třeba i o ceně? Jak je složité jich vymontovat váha atd. Děkuji.
Ano, toto je zásadní úskalí elektromobilů. Osobně bych byl u ojetiny hodně opatrný, protože právě akumulátor je u těchto vozů největší investicí. Jako u každého jiného akumulátoru je jeho životnost poměrně značně závislá na tom, kolik cyklů má za sebou, jak se o něj předchozí majitel staral a pod. Vím o Peugeot Partner, který jezdí po Práglu a prakticky každý den nabíjí. Což v důsledku znamená, že po dvou-třech letech je aku odepsaný. Vymontování a výměna není (většinou) nějak složité, ale cena nového aku je pořádná raketa.
Přečtěte si tento článek :
Cena akumulátorů převýší cenu z vaší otázky. Dobíjení běžnou zásuvkou 230V trvá docela dlouho. Sečteno a podtrženo - nepouštějte se do tohoto rizikového počinu. nemá to smysl. Aby člověk jednal ekologicky, musí na to mít.
Jezdit na elektřinu znamená jezdit zprostředkovaně na to, z čeho se elektřina vyrábí. U nás tedy převážně na uhlí. Až nám ekoteroristé z Reichu zakážou Temelín, pak výhradně na uhlí ..
Pokud bude elektromobil masovou záležitostí, díky nějakému zákazu benzínových a naftových motorů, kde asi bude elektřina pro nabíjení vznikat? Přenosová soustava by takový nápor nezvládla, protože už dnes je na hraně. Pneumatiky pro elektromobily jsou od 4000 výše za kus. Spotřeba na 100 km je něco kolem 17 kW. V zimě více. Po Praze najet 100km denně vůbec žádný problém.
Jendo, máte v příspěvku několik chyb. Jednak elektromobily nemohou být masovou záležitostí z několika důvodů - jednak není dost surovin pro výrobu jejich baterií v masovém měřítku a jednak ne každý automobil vystačí s dojezdem, který poskytují elektromobily.
Za druhé - pneumatiky pro elektromobil jsou stejné, jako pro auto se spalovákem - proč by měl mít jiné? Jezdil jsem s několika e-mobily Peugeot, Volkswagen, Nissan - v podstattě to jsou konverze stávajících aut
Ale pochopitelně - na takovou Teslu budou asi dražší gumy - jenže to je auto pro trošku jinou cílovou skupinu
Elektromobil nemůže být masovou záležitostí především v ČR, kde průměrné stáří vozu je nějakých 15 let a naprostá většina je v ceně do 100 000 Kč.
Nemám v přispěvky chyby. Nemohou být běžné pneu, protože mají větší valivý odpor, který není u spalovacích motorů až tak podstatný, u elektra velice.
V dnešní podvečerní 24 na Čt odhadoval jeden z účastníků cca 15 let do zákazu benzínových a naftových motorů.
Víte, nejsem zarytý odpůrce elektromobility. Jsou odvětví, kde eletro má své pevné místo - třeba manipulační technika, nevyžadující lehké akumulátory, ale věřit tomu , že za deset let budou veškeré osobáky a kamiony jezdit na baterky - to snad nemyslí vážně ani ten nejzarytější ekoterorista. I ty současné chatrné prodeje elektromobilů jsou jen díky pokřivení trhu dotacemi. Když dotace nejsou, vypadá to takto:
ono i když odhlédneme od problémů s infrastrukturou, a pod, neoddiskuovatelná je ,,výhodnost´´ provozu elektromobilu
BTW - a co lodě, lodě uděláme taky na baterky?
Pravda, na Prýglu už jezdí, ale ač to Brňáci neradi slyší, jsou i větší louže než Prýgl a asi by bylo zajímavé řešit vybitý baterky uprostřet Atlantiku, že ...
Nejnovější zprávy a zavádění elektromobilů v Norsku uvádí, že tento krok je v současnosti katastrofa. Kapacita výroby elektřiny na na maximu, dobíjecích míst vzhledem k růstu počtu aut málo. Potřeba budovat další a další elektrárny a posilovat přenosovou soustavu jde vlastně proti smyslu elektrifikace dopravy.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.