Nejste přihlášen/a.
dobrý den, měnil jsem motor na aute - 1.4 KFX peugeot, vyplachoval jsem to tak že jsem nalil jen destilku jezdil den cca 100 km a pak jeste jednou, teplota motoru i při vysokém výkonu byla ok, po nalití nemrznucí smesi 1:1 se teplota motoru rapidne zvysila misto 1/2 ukazatele jak má být dosahuje př plném zatížení až 3/4 je to tou smesí nemrznucí že by blbě odváděla teplo? Nebo snad je to zavzdušněne? ujel jsem uz tak cca 300 km ...nezdá se mi práve že by to bylo zavzdusnené, topení topí, chladič taky ok...dělá to jen při plné zátěži na volnobě normálně pak sepne ventilátor a zchladí, ale při jizde neuchladí...a na obyčnou vodu ano diky moc
Díval jsem se na budík tohoto auta, 1/2 je cca 90°C a 3/4 cca 100°C...
A co takhle: termostat je stejný? Nebo jiný? Nevím zda je namontovaný na bloku motoru či jinde... Snímač teploty je také původní či jiný?
upřesnuji vymenil jsem motor, nastrojil vše funguje...propláchl jsem chladící okruh, naplnil jen destilkou a ujel cca 100 km, krásne chladí ručka teploměru uprostřed i při plné zátěži, pak jsem vodu vypustil, napustil znova destilkou a opět dalších 100 km v poho (kontroloval jsem unik a aby bylo vše v poho) poté jsem vodu vypustil a nalil smes modrou v pomeru 1:1 někdo říká že je to moc že se dává 1:1,5 poté však motor se začal přehřívat tj ručka byla ve 3/4 při plném zatížení např kopec a pod... ale na volnoběh se uchladí bez potíží - při zapojené diagnostice sepne ventilátor chladiče při 100 stupních a ochladí - to je bez problému (při tom jak sepne při 100 stupních je ručka jen kousek za 1/2 není tedy v zádném případě na 3/4... tak nevím zda ta směs 1:1 není moc nebo mám někde chybu nebo se to huř odvzdušnuje při směsi než při čisté vodě.. nebo je zde jeste jiný problém...od napustení cisté vody do napustení směsi se na motoru nic neměnilo (termostat, snímač teploty atd - proto asi muzeme vyloučit tento vliv) otazka je proc při cisté vode byla rucka v podstatě uprostred i při plném výkonu motoru a při směsi 1:1 ve 3/4 viz foto při stejném useku do kopce atd.. diky
odvzdušnoval jsem šroubkem u termostatu - a u topení
u tohoto auta by rucka mela byt kolem 1/2 + něco navíc pokud je az viz foto je něco špatně to nikdy v minulosti nebylo
udělal jsem jeste přípavek jak doporučuje manuál a před sepnutím venttilátoru jde najednou moc bublinek voda asi vaří, pak kdyz vypnu motor tak bublinky zustanou uvnitr a zavzdusni to? nebo muze byt vadné vicko chladiče - neudrzi tlak voda pak vaří udelá bublinky a zavzdusni systém? diky
kdyz je motor studený a otveru vicko chladice má to syknout nebo ne? jako myslím unik tlaku nebo podtlaku z chladiče při studeném motoru...diky
Ne neměla by zejména pokud je vše OK!Dokonce ani s fouklým těsněním na XUD (tlakovalo do vody) nesyklo. Vy naplníte chladi´č,odvzdušníte a uzavřete.je tam normální tlak. Jízdou se zahřeje=stoupne tlak v chladicí soustavě druhý den (přes noc vystydne)=je tam stále normální venkovní tlak vychladnutím motoru se tlak opět vyrovnal!
Na motorech od PSA (na XUD=nafta,XU7JP4,a nyní taky na motoru TU1M+ oba benzíny ) bez jakéholiv přípravku =naleju vodu ,chladicí směs, co jde při lití odvzdušním,nastartuji odvzdušňuji za současného zahřívání na volnoběh na místě a dolévání chladicí kapaliny a průběžném kontrole zda nejdou bublinky až do sepnutí sahary a nasledného vypnutí sahary.pak ještě za chodu pustím vnitřní větrák a topení naplno a po dalším mírném klesnutí teploty vypínám motor ,zavíčkuji chladič=expanzku.Při tomto doporučeném postupu jsem s tím nikdy neměl problém,tedy za podmínek že je vše OK.Minulou sobotu jsem toto na TU1M+ neudělal a na cca 2km šla teplota do červené a ani topení nepomohlo=zavzdušněné pže jsem dobře neudělal-včera navečer jsem toto udělal jak jsem psal nahoře,dnes opět kontrola a vše již OK=topí chladí jak má!
Je pravda, že ethylenglykol v nemrznoucí směsi způsobuje snížení tepelné kapacity chladicí kapaliny (stejným množstvím tepla se rychleji ohřeje). Pak se ještě zvyšuje viskozita směsi a kapalina hůř proudí. V zimě to ovšem nevadí. Je to jenom teorie a možná kecám, ale nic jiného mě nenapadá. Proč jste ale proboha dával tak koncentrovanou směs teď v létě?
už jste to tu řešil před 2 lety a nic nocvého se pravděpodobně nedozvíš tak se podívej na nodpovědi tam poradte.cz/...
ve zkratce: řešilo se to i na peugeot klubu a citroen klubu a tyhle motory to prostě dělají zřejmě to celé způsobuje nevhodně umístěné čidlo teploty v hlavě motoru, čidlo není v kapalině ale jen v železe takže přeměřuje a skutečná teplota kapaliny je jiná.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.