Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Staré šrouby - jak povolit?

Od: oto000® odpovědí: 17 změna:

Dobrý den ják mám povolit šrouby na přirubě na výfuku


 

 

17 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

31.07.17 12:52

1x

flexa

 

kepler*

1x

Taky bych se s tím moc nemazal a uřízl to. Stejně ty šrouby už budou k ničemu. Existují ale na to různé přípravky:

tech-lit.cz/...

Někdy stačí i obyčejná nafta, nebo petrolej.

 

jenda2*

1x

Radí vám tady trochu nepoužitelné postupy. V přírubě na straně jedné je závrtný šroub, na straně druhé těžce zkorodovaná matka. Základ je uřezat přečnívající šroub za maticí. Pak matici na jedné ploše obrousit k závitu a po napenetrování nějakým uvolňovačem nebo olejem běžně povolit očkovým klíčem. Závit bývá rozměru M10x1,25, očkem protáhnout závit. Matice nahraďte nerezovými i s podložkami.

Jak vám radí uřezat flexou, tak pak trefovat střed šroubu, který by jste musel odvrtat a nahradit šroubem s maticí (v nerezu), není zrovna zábavná práce.

Navařit na zkorodovaný 2mm kousek šroubu matici a vytočit radí ten, kdo to nedělal. Z výroby je to tak dorvané, že to nepovolíte a není tam prakticky žádný volný materiál pro svár. Bez CO2 se nechytnete vůbec.

Plamen někdy dela zázraky. Otázka je heslo se tam vymota s flexou.
jenda2*

Už jsem to dělam hodněkrát. Stačí flexu na kant a obrousit jednu plochu obvodu matice k závitu. Pak je to jen sranda. S plamenem pod auto není dobrý nápad. Jednu shořenou Fabii jsem viděl.

U těch parohů na obrázku tím spíše. Nebo se dá použít rozlamovač matic. Ten pružný díl už má ale také po životnosti.

Tak samozřejmě musíš dávat pozor. A myslis si ze s flexou nic nezapalis? A pokud je výbava tak to jde i indukci. Nebo jsou i male horaky. Nemusí to byt nutne svajc.

 


1x

Pokud to prostor ovolí, ohřát přírubu autogenem dočervena, šroub samotný plamenem neohřívat aby zůstal chladnější, než příruba a pak rychle vytočit připraveným klíčem. Ten klíč si připravit za studena tak, aby seděl a aby ste ho pak už použil tak nějak automaticky.

 


0x
todle je na flexu na zbytek šroubu pak navařit matku a vytočit

 

krtek66

0x

WDčko...velká síla nebo ta flexa

 

rv*

0x

Někdy jde šroub i ukroutit.

 

prazskejpepik*

0x

štefty uříznout, odvrtat, dát šroub, podložka, pérovka, matice

 

fugass*

0x
Odvrtat se lehce radí, ale když je málo místa... Zkuste ohřát (ne utavit) a pak s citem povolovat.
prazskejpepik*

radím to co vím a já jsem to tak udělal. málo místa, to je možné, v autech dnes bývá místa ještě míň a tak je třeba si poradit. někdo nemá ani vrtačku, ani flexu, natož autogen. výfuk povolit na závěsech a nebo?... nejlepší je to dát do servisu.

 

fugass*
Taky možnost. Nebo vlezlý mazadlo na povolení a zkusit povolit seknutim po směru povolení do matky.

 

jenda2*

0x

To už je jednodušší odmontovat z hlavy celé parohy. Samozřejmě mi zpětné montáži všechny šrouby namazat buď teplotně odolným mazivem nebo grafitovou vazelínou. Matky nerez jsou samozřejmostí.

 

frigo*

0x

Já to dělám tak že takové zapečené matky pořádně namočím vodou a pak je povolím.

 


0x

Kdysi ,když jsem potřeboval vyměnit zadní listové péro na seatu ibiza 1,7D rv 85 tak jsem všechny šrouby den dopředu prostříkl směsí naturalu,nafty,brzdovky a snad i mot.oleje. Všechny jsem hladce povolil,jeden,jsem přehlédl-ten se ukroutil!Na synově pežotíku jsem měl také obavy z utržení šroubu spojovací parohy s trubkou -tyto jsem taktéž důkladně den předem stříkl WD-čkem a před samotnou demontáží opět-šli jako po másle!

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]