Nejste přihlášen/a.
Klasická bezúdržbová olověná baterie s elektrolytem kyselinou sírovou řady Varta Blue Dynamic (D24). Pokud nepozorujete zhoršené startování, není nutné se tím v letních měsících moc zabývat. Jinak vám doporučím nechat si ji otestovat v servisu, skoro každý slušný servis má zátěžový tester autobaterií a sdělí vám, jak na tom vaše baterie je. Někde na baterii můžete najít rok a měsíc výroby, který se však vztahuje k obalu baterie. Od skutečného data výroby se však bude lišit maximálně v řádu týdnů.
Bližší informace (v němčině) zjistíte zde varta-automotive.de/...
@jmlc: Nemá technologii EFB, tu má řada D51 Varta Blue Dynamic EFB
Oprava - ne D51, ale D59...
Jen doplním: konstrukce bezúdržbové baterie zabraňuje odpařování vody z elektrolytu. Tím pádem není potřeba baterii pravidelně kontrolovat a dolévat. Jaká je zbývající kapacita, záleží nejvíc na stáří baterie. Jinak se od klasických olověných baterií neliší a skutečný stav zjistí až zátěžový test. Běžná životnost okolo pěti let.
bezúdržbová - uvnitř není voda a kyselina.. udržuje se příležitostným nabíjením nabíječkou pro tyto baterie.. pokud tedy nejezdíte na jedno nastartování třeba 30km.
Pokud dnes není problém, vydrží i pár dalších dnů... Pokud problém při startování už poznáváte, zajeďte do servisu a nechte změřit příslušným měřidlem..
Já žil v domění, že tam je jiná směs, která nemá problém jako voda... nějaký gel... ale upřímně - je mi to jedno. To zásadní je řečeno. Nikdo tam nebude nic dolévat a otestovat to musí přístroj.
Nebo je rada díky zmíňce o vodě chybná?
To jmlc - pokud uvnitř baterie není voda ani kyselina tak co tam tedy je? Vždy jsem měl za to, že je to sice bezúdržbovka,ale jak může fungovat bez elektrolytu?
Ale ne - já nemíním dehonestovat úroveň Vaší rady, mě šlo čistě technicky o to, co to v té Vartě je. Já jsem s Vartami rád skončil před více než deseti lety, tak mě čistě technicky zajímá, jestli vymysleli už něco lepšího.
njn, už mlčím...
moje blue je EFB, nemrknul jsem se na tu fotku dostatečně...
Pokud s tou baterií do teď bez problémů jezdíte, tak bych to neřešil, byla by to velká smůla, kdyby právě na dovolené klekla. A i pak se snad všude dá koupit nová. Ale pokud jste jí dostal, nebo někde roky ležela, tak to bych ji pořádně nabil a změřil skutečnou kapacitu (řízeným vybíjením přes spotřebič aby byla alespoň 50% nového akumulátoru) a jak startuje.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.