Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Dobíjení favorit - přebíjí 15V

Od: sword® odpovědí: 13 změna:

Prosím o tuto radu kamarádovi přebíjí favorit až 15V myslím si že je problém v regulačním relé a nebo mám hledat závadu i v alternátoru.Moc děkuji za rady

doplněno 14.11.09 17:48:

Tak pro všechny kdo by se v tom vrtaly jako já regulátor je přímo v alternátoru,kamarád měl tu smůlu, že má jednoho z prvních favoritu a pokud se koupí nový regulátor má obrácenou polaritu tak baterii nedobíjí a signalizuje to kontrolka nabíjení.Musí se sehnat ze starého alternátoru což se nám podařilo a nebo jako náhradu dělají nový regulátor a mezi uhlíky se vkládá dioda. V každém případě máme vyřešeno a všem děkuji za příspěvky

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

jabraka*

1x

To SWord:

Chybná úvaha je v celém měření.Každý alternátor dává do sítě automobilu proud o napětí 13,8 - 16 V,podlé zátěže.Tyto údaje jsou v normě.Co se děje v akumulátoru během provozu je dáno nabíjecím proudem,nikoliv napětím.Měřit kapacitu baterie můžeš těžko.Pokud má baterie poškozený článek,může přebíjecí stav vzniknout,protože ostatní články dostávají mnohem větší proud.Regulace napětí do budícího vinutí rotoru je dána z výroby a nelze ji měnit.Aspoň u novějších elektronických regulátorů.Je dáno nastavením napětí pomocí zenerovy diody v regulátoru.Odpojit pro měření alternátor od akumulátoru za chodu motoru je velice nebezpečné,protože vznikne stav samobuzení a na svorkách alternátoru může vzniknout napětí až 180 V.To nemusí diody a regulátor vydržet.

JABRAKA


na akumulátor může jít maximálně napětí 14V .Jinak muže dojít k poškození akumulátoru

jabraka*

Jasně,nejvyšší napětí výstupu alternátoru ,který je v pořádku,je něco přes 14 V.Ale napětí je závislé na ohmické zátěži.

Viz

dedalebeda.wz.cz/...

JABRAKA

 

1jara*

0x

Změřte kapacitu baterie, Může se stát, že baterie už má své za sebou, regulační relé si myslí že je vybitá tak do ní pouští i 15V.Pokud se baterie dobije tak relé sníží napětí.


Baterie je týden stará bez údržbová

doplněno 13.11.09 20:07:

Stará baterka se mu hrozně vařila a praskají mu žárovky jde mě o to zda to může dělat alternátor,ale myslím si , že by v něm byla chyba pokud by dobíjel málo např. vadná dioda

 

dejavu*

0x

Není tam relé, je tam modul regulátoru přímo na alternátoru, nic než vyměnit tento modul se s tím nedá dělat.


a proč myslíš,že tam není relé jak jsem koukal je tvarově stejné jak na řadách 120L

dejavu*

Nahlédni do příručky k opravě Favorita...


Tu bohužel nemá ani on ani já. Budem zítra zkoumat ,ale děkuji za ohlas

dejavu*

My ji máme a Favorita taky, tak jsme to studovali, taky s tím byl problém.


Tak co jste vyměnili a napětí kleslo?

dejavu*
My to ještě neměnili, ale recituji přímo z příručky:
"V alternátoru mohou být použity 3 typy regulátorů napětí: DLR2 do roku 89, Tesla WNC914 do roku 91 a Pal Kroměříž od roku 92 až do konce výroby. Všechno jsou to polovodičové moduly, namontované přímo na alternátoru. Pokud se mění dva starší typy za regulátor Pal, musí se speciálním postupem přepolovat kotva alternátoru, jinak jdou běžně vyměňovat mezi sebou."
miljan*

Favorit je auto z 20. století, regulátor je mimo alternátor. Podle popsaných příčin bych to na dálku tipoval na vadný regulátor. Chce to od někoho půjčit a vyzkoušet ho. Pokud by závada přetrvávala, tak potom hledatdál. Nejlépe je si pozvat odborníka přímo na místo činu.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]