Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Felicia výměna těsnění pod hlavou

Od: kamillll odpovědí: 2 změna:

Zdravím, budu se chystat na výměnu těsnění pod hlavou u felicii 1.3mpi 50kw kde se začala strácet voda a v oleji je bílá emulze.

Nikdy jsem to ještě nedělal, ale taky nejsem jelito co nedokáže něco opravit ale zajímají mě 3 otázky:

1) nejtěžší na celé práci bude určitě povolit šrouby hlavy - co když se zlomí? ( Samozřejmostí je ty šrouby poklepat kladivem a použít uvolnovač šroubů ale může se stát)

2) rozvodové tyčky - horní část je ve vahadlech ale ta spodní část co je v bloku? Jde mi o to, že když ty rozv. tyčky vytáhnu z bloku tak jestli je tam zase snadno dám nebo tam je nějaká zrada.

3) vyčištění oleje od emulze - počítá se sundám vany a trochu tomu pomoci ale jak dokonale odstranit emulzi z motoru? Vylét nyní olej, nalét nový a projet ho a vylét ho a dát tam zase nový mě příjde trošku finančně drahé.

Jenom pro jistotu postup - odstrojení hlavy, sundání hlavy - poslání na srovnání, změření přesahu válců popř. dát jiné vymezovací kroužky - těsnění- nasadit hlavu, sundat vahadla - rozvodové tyčky - nasadit vahadla - seřídit válce - nastrojit.

 

 

2 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

vernon

0x
1. Nesmí se zlomit, v domácích podmínkách se špatně vytahují. Většinou jdou povolit v pohodě, jak šrouby tak matice vepředu.
2. Tyčky končí ve zdvihátkách, při vytahování je dobré tyčkou točit, aby se nelepila na zdvihátko, protože jinak by sis ho mohl vytáhnout i s tyčkou a mohlo by spadnout až dolu do vany. Nebo odmontovat přední dekl a vždycky ho přidržet.
3. Cistit od emulze netřeba. Dáš nový olej, očistíš zevnitř dekl a víčko, zbytek se prostě odpaří za provozu motoru.
Tyčky se nasazují až po namontování vahadel, povolíš šroubky, nasadíš pod vahadlo tyčku a šroubek zatočíš aby tyčka nevypadla, než budeš seřizovat vůli.
Tyčky tak jak byly v motoru! Ocelové výfuk, kombinované (duralové s ocelovými konci) na sání!
A ještě jedna věc v které se hodně chybuje - ne aby tě napadlo hlavu ještě po ujetí pár set kiláků dotahovat, jako se to muselo u starých škodovek s litinovou hlavou, u celohliníkových motorů fáček a feld se to dělat nesmí!

 


0x

Na stošestce peugeotu jsem je povolil lehce,bez poklepu či použití uvolňovače(tan si myslím je docela zbytečnýprotož se jistě minimum oleje dostane až k závitu) -jen je třeba /údajně/ nejprve všechny urvat,povolit o ccca 1/4 otáčky a v obráceném pořadí než se utahují.Tyčky co pamatuji ze 105 jsou jen v bloku a stejně jako ventily ma vahadlech u OHC nejsou uchyceny,takže při sundání palice zůstanou v bloku.Jinak jak mi bylo sděleno dvorním mechanikem-al blok a hlava vždy tlaková zk. a orovnání hlavy,Přesah jsem neměřil,těsnění použil stejnou tl jako originál (tuším 1,3mm)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]