Nejste přihlášen/a.
Zdravím, budu se chystat na výměnu těsnění pod hlavou u felicii 1.3mpi 50kw kde se začala strácet voda a v oleji je bílá emulze.
Nikdy jsem to ještě nedělal, ale taky nejsem jelito co nedokáže něco opravit ale zajímají mě 3 otázky:
1) nejtěžší na celé práci bude určitě povolit šrouby hlavy - co když se zlomí? ( Samozřejmostí je ty šrouby poklepat kladivem a použít uvolnovač šroubů ale může se stát)
2) rozvodové tyčky - horní část je ve vahadlech ale ta spodní část co je v bloku? Jde mi o to, že když ty rozv. tyčky vytáhnu z bloku tak jestli je tam zase snadno dám nebo tam je nějaká zrada.
3) vyčištění oleje od emulze - počítá se sundám vany a trochu tomu pomoci ale jak dokonale odstranit emulzi z motoru? Vylét nyní olej, nalét nový a projet ho a vylét ho a dát tam zase nový mě příjde trošku finančně drahé.
Jenom pro jistotu postup - odstrojení hlavy, sundání hlavy - poslání na srovnání, změření přesahu válců popř. dát jiné vymezovací kroužky - těsnění- nasadit hlavu, sundat vahadla - rozvodové tyčky - nasadit vahadla - seřídit válce - nastrojit.
Na stošestce peugeotu jsem je povolil lehce,bez poklepu či použití uvolňovače(tan si myslím je docela zbytečnýprotož se jistě minimum oleje dostane až k závitu) -jen je třeba /údajně/ nejprve všechny urvat,povolit o ccca 1/4 otáčky a v obráceném pořadí než se utahují.Tyčky co pamatuji ze 105 jsou jen v bloku a stejně jako ventily ma vahadlech u OHC nejsou uchyceny,takže při sundání palice zůstanou v bloku.Jinak jak mi bylo sděleno dvorním mechanikem-al blok a hlava vždy tlaková zk. a orovnání hlavy,Přesah jsem neměřil,těsnění použil stejnou tl jako originál (tuším 1,3mm)
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.