Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Škoda Fabia 1,9 TDI

Od: johnny1 odpovědí: 26 změna:

Dnes ráno jsem jel se svojí Fabií cca 12 km trasu a téměř po celou dobu jízdy mi auto vibrovalo. Vibrace se objevily po sešlápnutí plynového pedálu, stačilo lehce sešlápnout plynový pedál a ihned se rozvibrovalo celé auto, i volant. Jakmile jsem uvolnil plynový pedál, vibrace zmizely, a to i přesto, že zůstala zařazená rychlost. Nejvíce auto vibrovalo na pětku, jel jsem třeba 100 km/h po rovině na pětku při cca 2 tis. otáčkách a po sešlápnutí plynového pedálu se rozvibrovalo celé auto. Řekl bych, že nejvíce auto vibrovalo cca kolem 2 - 2,5 tis. otáček. Když jsem dojel do města a jel na trojku cca 50 km/h, auto vibrovalo méně než při jízdě mimo město. Po zaparkování jsem auto odstavil asi na dvě hodiny a při jízdě domů už auto zase jelo úplně normálně, bez vibrací hned od začátku jízdy. Problémy s vibracemi se objevily z ničeho nic, jeden den auto jezdilo úplně normálně a za dva dny začalo vibrovat v podstatě od začátku jízdy. Nechápu, proč při cestě domů už auto zase jelo úplně normálně. Ty vibrace bych trochu přirovnal třeba k vibracím při nevyvážených kolech nebo při větším podtáčení motoru. Auto má najeto 243 tis. km. Podle mě byla během jízdy, kdy auto vibrovalo, i vyšší spotřeba, protože na trase, kterou jsem jel, mám běžně průměrnou spotřebu dle palubního PC cca 4,5 litrů a dnes jsem měl po dojezdu průměrnou spotřebu cca 6 litrů. Minulý týden se u auta měnil motorový olej, ale to s tímto problémem nejspíš nebude souviset, olej splňuje normu pro PD motory a problémy s těmi vibracemi začaly až po najetí cca 500 km od výměny motorového oleje. Poradíte, čím může být způsoben můj problém? Děkuji

 

 

26 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

vernon

0x
Špatně vstřikující nebo nefunkční vstřikovač.

 

johnny1

Vstřikovač by to mohl být, ale proč při cestě zpátky auto zase jelo normálně?

Protože jste vipl klíček,prostě jste ho restartoval

 

johnny1

Asi pomohlo to opětovné nastartování motoru, ale není mi jasné, proč ten vstřikovač po opětovném startu zase fungoval normálně, když může být vadný? Ještě napíšu, že bývalý majitel před prodejem údajně měnil jeden vstřikovač, od koupě jsem najel cca 17 tis. km a až teď jsou s autem problémy, předtím bylo vše bez problémů. Může můj problém nějak souviset s tím, že předchozí majitel údajně nechal vyměnit jeden vstřikovač, protože byl prý vadný?

vernon
Pokud se posere jeden, jaká je podle tebe pravděpodobnost že se za čas neposerou další?

 

johnny1

Je jasné, že časem může odejít další vstřikovač, ale těch 17 tis. km od výměny prvního vstřikovače do doby, než odešel další, mi připadá málo. Je normální, aby při nájezdu skutečných 243 tis. km odcházely vstřikovače? Dle ostatních lidí by měly vydržet mnohem déle

Ono hlavně nemusí byt problem hned ve vstřikovací. Dost často odchází kabeláž v hlavě, gumky na vstrikovacich atd. Ale samozřejmě rentabilni pro servis je vyměnit nejlíp vstřiky.

 

johnny1

Dnes jsem s autem jel a opět jelo normálně. Už jsem z toho jelen, protože ta závada s těmi vibracemi se objevuje nepravidelně. Na auto se nemohu spolehnout. Proč se ten problém objevuje nepravidelně?

Koupil jsem si motor 1,9 TDI 74kW, který by měl být dle zkušeností spolehlivý a stejně s ním mám problémy, to je k vzteku! Měl jsem asi smůlu na auto?

xxxyy

Co chceš od 12 let staré plečky? Vylítané TDI, mám to samé, naštěstí motor zatím ok, ale až se začne kazit jde hned z domu.

Ono je blbe, ze to nedela pravidelně. Byl tam meneny palivový filtr? Ta zvysena spotřeba muze znamenat nejspíš to , ze bud se to zavzdusnuje a jednotka to musí dohánět, nebo blbne některý vstřik ci kabeláž. Ale moc se mi nezdá ze by byly vstřiky ko. Pokud to není stocene o 100 tis. Když to vibruje tak na volnoběh se to taky trepe nebo jen pri jízdě?
vernon
Nevěš hlavu, je to drobnost. Mechanicky je ten motor v nejlepších letech

 

johnny1

Motor se třepe jen za jízdy, na volnoběh běží pravidelně, diagnostika nezobrazuje nic, pamět závad je bez chyb

 

johnny1

Může na ty vibrace mít vliv i palivový filtr? Od výměny filtru se s autem najelo necelých 30 tis. km. Letos v lednu v mrazech jsem měl problémy se startem, ale stačilo auto chvíli ponechat ve vytápěné garáži a ihned bez problémů nastartovalo a od té doby jsem najel cca 5 tis. km bez ptoblémů a až teprve teď se objevily problémy s těmi nepravidelnými vibracemi motoru. V servisu mi sice říkali, že palivový filtr je v pořádku, ale jistotu nemám. Poradíte?

 

johnny1

Může být problém třeba v tom palivovém filtru, že by byl třeba trochu zanesený částicemi parafínu a ty částice by mohly způsobovat ty problémy s chodem motoru a vibracemi?

to nejspíš ne. nevím jaký typ filtru máš, ale občas bývají problémy, že skrz termoventil na filtru se to zavzdušnuje. jsou tam dva o-kroužky.

 

johnny1

Nejdřív motor za jízdy vibroval, jak jsem psal v prvním příspěvku a teď auto nepravidelně cuká. Vysledoval jsem, že cukání během jízdy se objevuje ve chvíli, kdy vyjedu ráno se studeným motorem. Po zahřátí motoru už žádné cukání nepozoruji. Většinou se to cukání objeví cca během prvních 2 - 4 km jízdy. Není to nějaké silné cukání, ale je to při jízdě cítit. Cukání se objevuje i když jedu po rovině na pětku a jen lehce sešlapuji plynový pedál. Auto třeba 2 - 3 krát cukne a zase jede normálně atd. Objevuje se to ale nepravidelně, někdy se cukání neobjeví ani při studeném motoru. Proč se to cukání objevuje jen když vyjedu ráno se studeným motorem a po zahřátí motoru už auto necuká? Kde může být chyba? Děkuji za radu

 

johnny1

Auto jsem měl v servisu, ale říkali, že nic nezjistili, že mám jezdit dál. Proč se to cukání objevuje za studena a po zahřátí motoru auto přestane cukat? Co to může způsobovat?

 

johnny1

Opravdu nikdo neví, kde by mohl být problém? Už jsem zoufalý

 

johnny1

Asi to bude nějaká záhadná závada, když si s tím nikdo nedokáže poradit. Napadlo mě, jestli to cukání může způsobovat třeba EGR ventil?

 

johnny1

Dnes ráno auto opět prvních pár kilometrů chvílemi cukalo a když se částečně zahřál motor, jelo opět normálně bez cukání. Trvalo to asi 5 km jízdy a když ručička teploměru ukazovala cca mezi nulou a provozní teplotou, tedy když byl motor částečně zahřátý, přestal cukat a jel normálně. Opravdu bych řekl, že je to závislé na teplotě motoru (chladící kapaliny). Cukání se objevilo cca mezi 2000 - 2500 otáčkami. Potřeboval bych od vás nějakou radu, abych alespoň zhruba věděl, na co se zaměřit. Zkuste si prosím alespoň tipnout, čím by to mohlo být. Děkuji

 

johnny1

Máte někdo nějaký tip, čím by to mohlo být? Stačí jen orientačně

Je to rozbitý

 

 

johnny1

Může to souviset třeba i se snímačem teploty chladící kapaliny, když to cuká jen za studena? EGR ventil pracuje jen při studeném motoru nebo i po zahřátí? Po druhém připojení na diagnostiku se v paměti závad zobrazily chyby servomotorů pro recirkulaci vzduchu a pro klapku studený/teplý vzduch, ale to asi nemá souvislost s tím cukáním. Mechanik si neví rady

 

johnny1

Jak je možné, že si s touto závadou nikdo nedokáže poradit? Jak tady na Poradně tak i mechanici v servisu. Auto nutně potřebuji a mám obavy, aby se mi kvůli této závadě jednou nestalo, že zůstanu stát na silnici, proto bych potřeboval co nejrychleji poradit, aby se závada co nejdříve odstranila. Auto už cukalo, když jsem ho koupil, ale po opravě jezdilo cca 17 tis. km normálně a teď zase začalo to cukání, ale nepravidelně. Jistě dokážete pochopit, že se na auto nemohu spolehnout a proto potřebuji co nejrychleji radu ohledně toho cukání, jak tento problém odstranit, který díl může být vadný? Aut s tímto motorem u nás jezdí mnoho a proto se mi nechce věřit tomu, že by tuto závadu nikdo neznal, jak tady na Poradně tak i v servisu a že by nikdo nedokázal poradit, čím může být způsobena. Děkuji za radu

 

xenofob

0x

kdyby to byl vadný vstřikovač problikává kontrolka ( trojúhelník- dnad máš na Fabii stejnou) ) a po chvilce se to přepne do nouzového režimu, vibruje to tím že vynechává válec, já měl podobnou závadu na VW /PD a byl vadný kabelový svazek k ŘJ 2. válce, vlastně jen jedne z těch kablíků byl nalomený asi z výroby, fungoval jen po zahřátí motoru a tedy i kabelů...svazel stál asi 800 Kč bez DPH a práce s diagnostikou na hodinu a něco.

Dal bych to na diagnostiku

Jinak do pédéčka používám aditivum VIF super diesel a neškodí ani občas použít některý z fungujících čističů vstřiků, já při výměnách oleje kontroluji i palivový filtr atd...

na dálku se to vyléčit nedá, proto mají tyto motory a vstřikovače ŘJ a zásuvku diagnostiky

 

lordweb24*

0x
Začal bych tím, že bych vozidlo připojil na diagnostiku a načetl pamět závad, pak by se vidělo. Pokud ne, psali tu ostatní, že to klidně může být vstřik. Každopádně to by se poznalo na diagnostice. Myslím že motory PD dokázali určit který střik jak pracuje. Narozdil od klasické rotačky, kde byl řídící vstřik jenom jeden a zbylé tři ukazovaly přibližné hodnoty.
A pokud si servis nevi rady, běžte do jiného servisu!

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]