Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Měnící se intenzita svícení u Feldy

Od: hluchejpes* odpovědí: 13 změna:

Zdar mistři,

chtěl bych vás, prosím pěkně, poprosit o radu, či názor. Předně upozorňuju, že se v autech moc nevyznám, ale jelikož po tchánově smrti zůstala v garáži zachovalá Felicie LX tuším z roku 1996, přišel jsem k tomu jak slepej k houslím.

Klika je, že soused přes ulici to auto zná a ještě navíc provozuje autodílnu, mám o starost míň, nicméně se vyskytla vada, ńad kterou taky kroutil hlavou... Jedná se o to, že klesá a zas stoupá intenzita svícení. Otáčky motoru na to nemají vliv a baterka je v absolutním pořádku - to pozná i takovej pitomec, jako já. Když jsem mu dnes to auto dával na výměnu oleje, zmínil jsem se o tom. On pak přinesl nějakej měřič, při nahozeným motoru cosi měřil a řekl, že všechny hodnoty jsou v cajku a že neví, co by to mohlo být. Ale že mi dá nový žárovky a uvidíme.

A já se ptám - nevěděl by někdo prosím, kde může bejt zakopanej pes?


doplněno 29.05.17 17:52:

Vážení přátelé,

vaše rady jsem vytiskl a předal pánovi, co se mi stará o auto. Prozatím u světel vyměnil žárovky, očistil a postříkal nějaký kontakty (já tomu fakt nerozumím - ale řekl bych, že to budou nějaký kablíky vedoucí ke světlům..) no a jsme domluvený, že když to bude pokračovat, budeme pátrat dál.

Každopádně to píšu hlavně proto, že jsem vám všem chtěl moc poděkovat.

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

Je třeba změřit napětí přímo na žárovce/žárovkách a pak postupovat nazpět ke zdroji, tzn. k alternátoru a baterii. Pokud kolísá svítivost obou světlometů stejně, lze předpokládat, že závada bude mezi zdrojem a pojistkami, protože od pojistek má každé vlákno každé žárovky ve světlometu vlastní vedení. Takže bude stačit měřit na vedení mezi zdrojem a pojistkami.

Jinak, než měřením to nelze zjistit.


doplněno 29.05.17 16:14:

Říkám znovu: Měřit a měřit. Vadné ukostření se zjistí jednoduše, + měřidla na - pól baterie PŘÍMO, ne na svorku, a - měřidla na kostru vozidla. To samé pak na blok motoru. Měřák ukáže úbytek, který se bude mírně měnit. Pokud úbytek neukáže, je kostra v pořádku.

Pokud ten mechanik "něco" měřil, pak nejspíš kolísání napětí baterie, čili "stav dobíjení". A pokud řekl, že příčinu neumí určit, pak nejspíš žádné kolísání na dobíjení nenaměřil. Je možné vyzkoušet všechny rady, které tu padly, ale poctivé a především "znalé" měření ty vady odhalí bez různých pokusů.

hluchejpes*

Nó, to dává smysl - svítivost kolísá u obou světlometů stejně. Já to pak přednesu onomu sousedovi.

Díky moc.

hluchejpes*

Zařídím se podle toho, resp. ty rady mu předám vytištěný. Děkuji.

 


0x
Změřte napětí na baterii při cca 2-3 tisících otáčkach jak to pude přez 14,4 V tak přebíjí alternátor
hluchejpes*

Zapíšu, předám. Díky.

 

vanad1*

0x

Pokud je napětí na akumulátoru při zátěži a různých otáčkách od 13,8 do 14,3 V, pak je problém buď v relátkách a jejich opálených kontaktech, nebo je problém na vodiči mínus pólu od akumulátoru ke karoserii a nebo v kontaktech na žárovce. Nejčastěji je problém v ukostření. Odmontovat, očistit smirkem.

tomas11*

Z legrace dodám - je správně napnutý řemen?

hluchejpes*

Nemám nejmenší tušení, ale řeknu to tomu pánovi, co má to auto takříkajíc v referátu.

Díky.

hluchejpes*

Díky, předám.

 

fik

0x

Podle mě ti klesá a stoupá hodnota dobíjecího napětí vlivem špatného regulátoru napětí na alternátoru nebo jeho uhlíků. Když to změří jednorázově,nemusí to poznat,to by musel měřit déle a hlavně ve chvíli kdy se to objeví. Jiné vysvětlení bude těžko,žárovky a ještě k tomu obě ti určitě nebudou svítit víc a míň a že by byl problém u obou žárovek někde na vedení,taky celkem pochybuju. To by musel být nějaký problém na spínači nebo na relátku světel. Zvyšují a snižují intenzitu všechna světla,třeba i blinkry,brzdová,couvačka,nebo jen potkávací a dálková?

hluchejpes*

Jenom potkávací a dálkový. A zároveň s tím i osvětlení palubní desky.


doplněno 29.05.17 16:04:

Brzdový a ostatní světla při jízdě nevidím, tak nemůžu vědět, jestli to dělá i u nich.

fik

Jestli i osvětlení palubní desky tak je to dle mě jasný,to nemá s relátkem potkávacích a dálkových světel nic společnýho. Jedině že by byl problém v samotném spínači,ale to už by se dle mě muselo vypálit nebo shořet pojistka.

Prvně zkontrolovat kostřící body na motoru a od akumulátoru,to zvládneš klidně i sám. Podívat se jestli je mínus kabel od baterie nepoškozený a dobře utažený ke karoserii. Jestli víš co je alternátor tak k němu vedou dva kabely,jeden černý silný,tak ten se podívat jestli je dobře utažený..pak k němu jde zelený slabý,tam bývá občas problém-ten kabel normálně tahem vypoj,smirkem nebo třeba i něčím ostrým jej očisti jestli bude viditelně zoxidovaný,ošetři VD ve spreji a zapoj zpět,to samé udělej i s bílým krátkým kabelem od regulátoru.

Jestli to nepomůže,tak můžeš podle mě s klidem rovnou koupit regulátor-a jedině originál. Tahle součástka zlobí i v originále a jestli koupíš nějakou lacinou náhražku,dlouho to nevydrží. I tohle by jsi zvládl sám,drží na dvou šroubcích na alternátoru,a pokud ne tak je to pro mechanika práce na dvě minuty

hluchejpes*
29.05.17 16:30

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]