Nejste přihlášen/a.
Zdravím. Možná tu cívku trápíte vyšším napětím, než dlouhodobě snese. Totiž do roku cca 1982 se používala cívka na 8 voltů s předřadným odporem. Ten byl mimo funkci při zapnutí startéru, kdy napětí v síti poklesne na uvedených cca 8 V a jiskra byla tímto silnější. Jakmile motor naskočí, odpor se připojí a srazí se na něm 4 volty a na cívce je opět jmenovitých osm voltů. Mrkněte na schema - obvod s cívkou je 105. Myslím, že toto zapojení fungovalo i v jiných vozech z té doby.
Ještě mě napadlo. Změřte odrušovací odpory v koncovkách vn kabelů ve víčku rozdělovače. Jejich hodnota má být 1 nebo 5 kiloohmů. Často bývají přerušené.
Pokud cívka dává jiskru, tak je v pořádku. A je jedno, jestli dává jiskru na 4 nebo na 2 válce. Takže, jak už psal Satam, začít od svíček. Všechny vyndat, protočit motor, kouknout které nejdou. Potom prohodit svíčky na kabelach a znovu zkusit. A hned uvídite, jestli je problém ve svíčce a nebo v cestě jiskry ke svičce.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.