Nejste přihlášen/a.
Zdravím všechny,
mám problém s řazením prvního stupně u Peugeotu 107. Při vypnutém motoru je vše ok. Za jízdy jedníčka nejde zařadit vůbec i při rychlosti velice se blížící nule. Až při zastavení zařadím jedničku, když vymáčknu a znovu zmáčknu spojku. Někdy dokonce musím zařadit dvojku a pak zařadím jedníčku. Netušíte, kde může být problém?
Díky, Petr.
Ale to je naprosto normální, osobáky většinou nemají na jedničce synchro - on taky není důvod, proč řadit jedničku za jízdy. Pokud přesto máte potřebu ji tam řadit, tak nacvičte řazení s meziplynem.
A vy nemáte potřebu řadit jedníčku za jízdy? Třeba, když jste v koloně a nebo na křižovatce nebo popojíždíte krokem? Nechci diskutovat o blbostech. Pokud nemáte nic kloudného k otázce, nespamujte.
Petr
Spam je nevyžádaná zpráva - takže nemám pocit, že bych Vám nějaké nevyžádané zprávy posílal. Chtěl jste radu, dostal jste ji. Pokud se Vám nehodí - no problem. Třeba až uděláte řidičák a najedete pár km, zjistíte, že při troše šikovnosti tam tu jedničku dostanete i za jízdy - holt je to o cviku.
Jestli jdou ostatní rychlosti lehce,tak můžeš spojku vyloučit. Máš opotřebený synchron na 1 stupni
S ostatními rychlostmi není problém. Jenom jednička. Jak jsem psal, musím zastavit, jinak jedníčku nezařadím.
Petr
Tak to je pak výše popsaná závada,synchornizační kroužek zkrátka nevyrovná rychlosti ozubených koleček a jedničku tam nedostaneš. Nebo může být problém i v mechanizmu řazení přímo v převodovce nebo na táhlech od řadící páky.
Zase synchron odchází postupně,pokud to začlo najednou,hledal bych problém spíš v těch táhlech/lanovodech řazení. Pokud nebude problém tam,bude problém v řadících vidličkách přímo v převodovce
Ke zhoršení došlo před čvrt rokem, kdy jednička šla řadit při rychlosti srovnatelné s velice pomalou chůzí, kdy auto už na dvojku nebylo schopné jet. Ale na to jsem si nějak zvykl, ale před týdnem nastal ten problém, který popisuji. Jedníčku nezařadim, dokud auto uplně nestojí. I tak si musím pomoci vymáčknutím spojky a/nebo zařazením dvojky a znovu jedničky.
Děkuji za výbornou odpověď!
Petr
Odkdy má převodovka synchronizaci od 1. převodového stupně? 1 se řadí od 0 nebo při téměř stojícím vozidle. Tam by byla synchronizace k ničemu.
Má,protože jedničku musíš být schopný zařadit lehce i za jízdy bez škrčení. V převodovce jsou většinou synchrony společné pro dvě rychlosti a jednotlivé rychlosti se dostávají do záběru jen přesouváním objímky. Jediná rychlost bez synchronizace je zpátečka,kterou zařadíš jen zasunutím přídavného kolečka kterým měníš smysl otáčení. Jednička většinou nejde zařadit za vyšší rychlosti,což je opatření aby při velké rychlosti z motoru nevylítali písty až na měsíc Ale z dvojky na jedničku při nižší rychlosti musí synchronizace fungovat. Kdyby ne,ozve se buď škrčení nebo nepůjde rychlost vůbec zařadit-viz problém
Podle dokumentace Peugeot Service Box má převodovka "synchronizační spojku 1 a 2 stupně" plus další stupně. Takže je to tak, jak říká fik - převodovka je synchronizovaná a má synchron společný pro dvě rychlosti. Díky!
Petr
Nevím co si pod pojmem "synchron"představujete, ale názor, že "má synchron společný pro dvě rychlosti" je naprostá hloupost. Na obrázku je synchronizační kroužek prvního převodového stupně mechanické převodovky P 107 a tato opotřebovaná či jinak poškozená součástka bývá hlavní příčinou popisovaného jevu.
Samotný synchronní kroužek je jen jedna ze součástek synchronizační spojky,která je společná pro dvě rychlosti. V jedné spojce jsou dva tyto kroužky,každý pro danou rychlost
Vanad1 - "Odkdy má převodovka synchronizaci od 1. převodového stupně?"
U škodovek tuším cca od roku 1965 (Š 1000 MB?), u jiných aut nevím.
Cicky - synchron opravdu může být jeden na 2 rychlosti. To na Vašem obrázku není synchron, ale jen jeho část (kroužek). Ty koroužky jsou samozřejmě pro každou rychlost samostatné.
Na každém autě lze zařadit jedničku, pokud jedete krokem. Já ji tam nedám. Jedná se o závadu, jelikož do minulého týdne to šlo, a teď už to nejde. Když se táhne kolona a jede hooodně pomalu a já si třeba vyřadím nedostanu tam jedníčku, dokud nezastavím.
Petr.
Promon vám odpovědel správně já to mám u auta stejně bez meziplynu tam jedničku nenarvu ani když jedu krokem.
Neodpověděl mi správně, protože jsem ji tam 4 roky řadil bez problému. A neptal jsem se jak tam mám řadit jedničku, ale co se mohlo stát za závadu. Jestli má někdo zkušenosti z něčím podobným. Mám pocit, že někteří chtějí odpovídat a ani neví na co...
Petr
Jedinou radu- buďt se poučte od rady rádce p. Promona nebo vyměnte auto,přejděte od koncernu PSA k jinému nejlépe k VW .Osobně neznám ani (mimo stařičkou 105) žádný koncern ,ale řídil jsem hejno aut od PSA ,sedlal jsem novější ,starší (za vše 106 308,partner,Xantie 1 ,2 ...benzín,nafta.) atd ale u všech to šlo přesně jak popisujete.Prostě je to vlastnost převodovek od nich!
Víš vůbec jaký typ převodovky tam máš?Je to typ C550 nebo typ C553 či dokonce typ C550P?Víš jak je ovládání převodovky? Zda-li táhly nebo lanky?To sem napiš a pak se možná dá poradit víc!
Jestli neumíte odpovědět na můj dotaz, tak nepište. Nezajímá mě (a z dotazem to nemá nic společného), co jste řídil za auta. A nevím, proč bych měl přecházet k VW, když se mi pokazilo (tzn. předtím OK, teď ne) řazení? Můžu vás ujistit, že mnou popsané chování není standardní chování u žádného auta a to ani francouzského.
Píšete tady o nějaké "vlastnosti převodovek", já přitom se ptám na závadu
Petr
Proč bych měl cpát jedníčku v 50? Psal jsem že se rychlost blíží nule. Raději už nic nepiš...
Petr
Už druhá odpověď v pořadí řeší podstatu tvé otázky, nevím, co jiného čekáš, že se tady dozvíš. Budeš muset jít a převodovku rozdělat, u počitače a útočením na zdejší rádce ji rozhodně nespravíš.
Čekám, že mi odpoví fundovaná osoba, která umí číst, rozumí problematice a odpoví NA MOJI OTÁZKU. Jediný takový byl uživatel fik (jemuž patří mé díky). Ostatní jsou jenom kecálkové. Takové "rádce" nepotřebuji. Napsali jen balast, přes který budou muset projít všichni ti, kterým se pokazilo auto stejným způsobem a hledají na internetu nějaké solidní informace a zkušenosti.
Petr
Jsem již starší pán a pamatuji doby, kdy jednička v převodovce automobilu synchrokroužek vůbec neměla, neměla ani šikmé ozubení a řadila se ZÁSADNĚ v úplném klidu vozidla. V autoškole se za to i vyhazovalo od zkoušek.
Doba pokročila, technika také, ale fyzikální principy se nezměnily. A vzhledem k vysokému převodovému poměru "jedničky" pokud se tato řadí za pohybu vozidla, může dojít a dochází k relativně rychlému opotřebení synchronizačního kroužku, což v důsledku vede k tebou popsané "závadě". Takže se na mě klidně i zlob, nevím, kolikátý jsi majitel toho auta, ale patrně ses podle tvého popisu i ty aktivně podílel na vzniku té závady.
Jsem první majitel. Nevím, podle čeho usuzuješ, že jsem se podílel na vzniku závady, ale to je celkem jedno. Potřebuji se dopátrat příčině, abych to mohl řešit.
Petr
Citace z tvé otázky: "Za jízdy jedníčka nejde zařadit vůbec i při rychlosti velice se blížící nule". Z toho pro mě plyne, že řadíš jedničku i za jízdy a tedy s přihlédnutím k tomu, co jsem před chvílí napsal, máš na vzniku závady také nějaký svůj podíl. Příčina tedy bude s největší pravděpodopbností nefunkční synchron 1. rychlostního stupně (každý RS má svůj synchron, není jeden společný pro dva RS, jak tu taky padlo), řešením je vyndat převodovku, rozebrat a vyměnit synchronizační kroužek 1. RS. Pokud se do toho pustíš, je na místě kontrola a repase celé převodovky, hlavně pokud už má něco za sebou.
Ano za jízdy. To znamená za jízdy. To znamená, že auto nestojí, že? Ale tehdy, když je to potřeba. A to je naprosto legitimní. Nevím, co napadlo tebe, ale neřadím jedníčku v padesátce. Podle tvojí logiky můžou všichni za opotřebení auta, protože s ním jezdí. Což je pravda, ale nepatří to do odborné diskuze
Petr
Škoda, že se chytáš hlavně toho, že jsem tě "učinil spoluzodpovědným" za vznik závady, ale odborné věci, o kterých píšu v řekněme odborné diskuzi a které objasňují pravděpodobnou příčinu tvých potíží i návrh na jejich řešení, tě ponechávají naprosto chladným. Ale to je jen tvoje věc a tvoje rozhodnutí.
Protože si napsal to, co už tady padlo. Navíc není pravda, že má každý stupeň svůj synchron. To už napsal fik a já to potvrdil z dokumentace převodovky.
Petr
Mám prakticky stejný problém (taky P 107). Taky tedy neřadím za jízdy z dvojky jedničku, ale při rozjíždění tam často nejsem schopen jedničku dostat - musím s řadící pákou přes dvojku a nebo s ní v neutrálu tak nějak "zakvedlat" a pak tam jde. Vidím to taky buď na špatnou kulisu řazení (řadící páka se volně kývá libovolným směrem = o nějakých "drahách" pro rychlosti ani stopa). Myslel jsem prvně že je to v táhlech - jako by to šlo trochu mimo než by bylo třeba, ale automechanik mi řekl že u tohoto auta se to nijak nastavit nedá. Ale auto sem mu tam přesto nechal - že se na to ještě podívá. Je to šikovný opravář - jednou mi už takhle "našel" zpátečku na Fiatu Stilo 1.9 Jtd Multijet 110 kW. Už sem se tehdy se Stilem "loučil" a chystal mu poslední cestu (do hutí) a on mi ho tím zachránil - a bylo to tehdy ještě super auto = šlo nádherně za plynem - a šrotovat ho se mi tedy rozhodně nechtělo. Tak jsem se na něj obrátil i v tomto svém novém trápení. Pokud se to povede, s tímto trpaslíkem z Kolína (P107), rád sem napíšu co tam bylo za problém.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.