Nejste přihlášen/a.
Na jedné nápravě musíte pneu stejného rozměru, typu dezénu (letní, zimní, univerzální), konstrukce a výrobce. Pokud toto vše pneu od známého splňuje v kombinaci s tou druhou, z hlediska předpisů lze použít.
Ovšem prakticky i tohle je mesmysl, protože nikdy nevíte, ja se ta kombinace zachová v extrémní situaci (silné brždění, potřeba prudkého vyhnutí apod.) Takže doporučuji koupit 2 nové stejné pneu, ušetří vám to spoustu starostí.
@slavco31: Můžete říci, kterou vyhlášku? Nemohu to najít, potřeboval bych přesnější odkaz.
V pátek jsem byl s jedním autem na technické.Pokud se budeme bavit o ,,vzorku,, pneu ,tak je to úplně jedno.Múžete použít pouze pneu co máte schváleno a zapsáno ve velkém TP.Poháněnej předek a vzadu každá pneu jiná vzorkem,ale schválená velikost a zapsaná v TP.Technik koukal do papírů a nenašel problém.Prošel jsem.Megan combi 08.
Děsí mě, co všechno se vymýšlí za kraviny, aby se ušetřilo pár stovek. Prostě kup na nápravu obě stejný, ideálně bys měl stejný všechny čtyři. To auto se bude při prudkym brždění, náledí, mokru atd. chovat úplně jinak, teoreticky vzato může dělat neplechu i při vyšší rychlosti na suchu, na hladším povrchu atd. Nedej bože, abys měl v tom autě už nějaký vůle (např. v řízení).
Až takhle někoho zabiješ, protože z důvodů výše zmíněných nezvládneš situaci (kterou ani třeba nemusíš zavinit ty), bude tě sakra mrzet, že jsi škudlil na bezpečnosti. A až to takhle napálíš do mě a já to přežiju, tak si mě nepřej.
Lidi, neblbněte. Jiná pneu na každym kole, to jste takový socky? Pak nemáte na silnici co dělat! Uf...
Na každé nápravě musí být stejné pneumatiky. Nejde to ze zákona,a i kdyby ne tak by to byl hazard se životem. Každá pneu má jiné vlastnosti,i když je to třeba letní a letní. Někde cápneš na mokru na brzdu,a auto se ti otočí do hodin.
Nedoporučuju ani co se týče náprav nějaké hard kombinace,třeba letní a zimní,každá náprava má úplně odlišné jízdní vlastnosti a může to skončit hodně blbě.
Z technický by jsi letěl jak namydlený blesk
Nevím jak kdo ,možná při jízdě na hranici své a hranici možností auta mají rozdílné pne na nápravách vliv,Osobně jsem toto ještě nepozoroval a to jsem na kombinaci předek-zimní,zadek-letní v letních měsících najel hejno kiláků.Takže tvrzení zabiješ někoho díky jiným pneu mi přijd trošku mimo mísu.Dokonce jsem dle minulých podmínek takto absolvoval pár technických a vždy no problem!
Tazatel - na jedné nápravě se může použít kombinace dvou rozdílných pneu jen NOUZOVĚ na nouzové dojetí ,některá auta nemají dokonce (z těch co musí mít) plnohodnotné rezervní kolo.Navíc silně pochybuji že každý má dvě rezervy jednu se shodnou letní pneu a druhou s opět shodnou zimní pneuškou!
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.