Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vyplatí se kupovat auta na dojetí?

Od: jaknaauto odpovědí: 22 změna:

Ahoj letos dojíždím auto které mám asi 5let a celkem jsem do nej nasyal auto je staré 20 let tak se chci zeptat jestli je výhodné kupovat auta na dojetí?

Tak že koupím auto s novou STK dva roky pojezdim a dám pryč a koupim další na dva roky a tak pořád dokola nechci zase koupit auto a cpát do něj prachy jen to nutné třeba filtry a destičky třeba proste abych do nej nedal moc peněz když je jen na dojetí

+ za každé přihlášení zaplatit evidenčku na STK a pojištění

díky


doplněno 05.04.17 14:09:

Kupoval bych auta v rozmezí 15-20 000kč + ty poplatky za přihlášení


doplněno 05.04.17 14:10:

Jízda jen po městě a do práce a občas 20 km za město

 

 

22 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

ronyx*

1x

Zdravím,
to je velmi relativní, jestli se to vyplatí. Záleží na tom, jestli si umíte udělat základní opravy sám doma a jestli máte dobrý zdroj dílů.
Je pravda, že všeobecně platí, že čím modernější auto, tím je možnost oprav doma menší, protože novější auta obsahují čím dál tím víc elektroniky.
Se zavedením Ekovýpalného výhodnost koupě staršího auta klesá.
Shrnuto - dřív se to vyplatilo, dnes už de facto asi moc ne. Aspoň tedy z mého pohledu.


doplněno 06.04.17 13:17:

Po několik dalších odpovědích bych to ještě trochu doplnil.
Píšete, že máte auto 20let staré a kolik jste do něj "nasypal". Takže jen pro vaši představu - přesně tohle vás čeká vždycky, když si koupíte jakékoli takhle staré a mladší auto tzv. na dojetí. Spoustě lidí to bude sice znít divně, ale právě v tom je ten zakopaný pes. Čím modernější auto, tím víc oprav a tím dražší opravy a to i když si budte umět udělat (a mít možnost si je udělat, coož předpokládá vybavenou garáž) základní věci sám.
Pokud chcete auto, které bude mít při vašem nájezdu minimální náklady na provoz servis (při podmínkách uvedených výše), musíte koukat po autech minimálně ještě o 10let starších než je to vaše. Vím, o čem píšu - moje nejmladší auto na běžné ježdění oslaví příští rok 30let svého života a když tak občas poslouchám známé s moderními auty (kteří mají nájezd podobný jako já, tj. do těch max 10t.km ročně), jak každou chvilku řeší servis a co je to stojí, tak se vždycky jen směju, protože když to maličko (ale fakt jen maličko) přeženu, tak mne provoz auta stojí de facto jen tolik, co dám za benzin. Vždycky před technickou ho trochu víc projdu (věnuju mu tak jedno odpoledne), víceméně preventivně do něj tak 2.000,- vrazím (vyměním svíčky, vzduchový filtr, občas brzdové destičky, doleju provozní kapaliny apod.) a tím to končí. Nikdy jsem neměl na žádném autě TK z protekce, občas sice nějakou drobnost samozřejmě najdou (aby taky ne u tak starých aut), ale nikdy nic, co by nebylo lehce řešitelné. Celé to má ale 2 podmínky - musí vám být jedno, co si lidé myslí o tom, že jezdíte starým autem a musíte počítat s tím, že každou chvilku budete od někoho poslouchat blbé kecy o vracích atd. Takže tohle řešení pro vás ale asi nebude a pak vám tedy zbývá poslechnout rady ostatních rádců.


doplněno 06.04.17 13:20:

Ještě k tomu doplním jen to, že u novějších aut také klesá hodnota auta, kdežto u takhle starého už nemá kesat kam - nákup byl za cenu šrotu a tak to také stále zůstavá.


doplněno 06.04.17 13:20:

Ještě k tomu doplním jen to, že u novějších aut také klesá hodnota auta, kdežto u takhle starého už nemá kesat kam - nákup byl za cenu šrotu a tak to také stále zůstavá.

 

ddd

1x

když se takhle ptáte tak ve vašem případě asi ne.Existuje spousta aut na dojetí,které vydrží léta ale to se v tom člověk musí trochu vyznat,být alespon zdatný v autech,strojařině,černém řemesle apod.Samozřejmě že tu spousta exotů napíše,že nevyplatí ale to jsou zrovna ti neschopní,co se v tom nevyznají a koupí tak pak nějaký opravdu šrot anebo jsou to ti,co nemají do kapsy hluboko a raději si koupí něco lepšího

 


0x

Na to si přece odpovězte sám, zda to je či není výhodné.

Kolik do auta nasypete tímto způsobem za 10let? Nové auto koupíte od nějakých 170tis Kč..nové a se zárukou. Když se k němu budete chovat slušně, po 10 letech bude vypadat skoro jako nové..Najezdíte kolik? 10tis za rok? Roční údržba v autorizovaném servisu (u takto levného auta) je cca 2800-3500Kč. 1x za 5 let koupíte nové pneu za sumu 4000Kč (spíše ještě za delší dobu).

Já bych ojete (takto levné) auto opravdu nechtěl.."ani zadarmo"..


doplněno 05.04.17 14:53:

mp: tak to je jistě pravda..Ale ono by se dalo popsat spousta "řádek" dalšími výhodami a nevýhodami. Prostě si nemyslím, že by ojeté auto přišlo v konečném důsledku levněji, než rozumný model auta nového. A jak říkám, pokud se o to nové auto bude člověk rozumně starat, pak není důvod aby i po 10-12 letech nevypadalo velmi dobře..

mp*

A hlavně jste pane Cakle zapomněl dodat, že když vylezete z toho nového auta, připadáte si o něco lépe, než když vylezetete z nějaké rachotiny. To je taky nezanedbatelný pocit. Osobně si nová auta kupuju jen kvůli tomu. Jinak by mě to bylo vlastně jedno. Ušetřit se stejně nedá. Jedině teda pokud jste automechanik nebo šéf autosalónu.

 


0x

Když někdo bude prodávat auto ve stavu "skoro troska" tak to bude za cenu ve tvém rozmezí. Pak ale musíš dělat údržbu, aby se to auto úplně nerozpadlo. A tak do toho musíš sypat další peníze.

Když někdo bude prodávat zachovalé ojeté auto ve stavu, který téměř nebude potřebovat další velké investice, tak za něj bude chtít minimálně polovinu pořizovací ceny. Pak je to zase na tvém štěstí, jestli auto dalších pět roků vydrží a nebo se hned začne kazit. Protože kdyby to auto nepotřebovalo investice, tak se ho majitel nebude zbavovat.

Řekl bych že v dnešní době budeš platit tak jako tak.

 


0x

existují i lidé, kteří levně koupí, pojezdí a prodají za stejnou nebo vyšší cenu než koupili a nezaplatí jediný servis. Takový profík skutečně nejsem.

Po rodičích jsme dostali 5 leté auto a za dalších 5 let nebylo nic potřeba, kromě spotřebních věcí, zadních tlumičů a v podstatě celý výfuk. Takže super levná záležitost.

Sám jsem si koupil jiné 5 leté auto a když spočítám, kolik mě za 7 let provozu stálo, tak bych skoro brečel a to se vlastně nic extra nepokazilo, až teď.

Jít cestou koupit super levně a pak rovnou házet do výkupu mi nepřijde rozumné. Taková auta jsou skutečně max na dojetí a s tím jde v ruku v ruce bezpečnost provozu. Ale i to může být cesta. Jednou koupíte dobře a u příštího do něj nasypete víc než kolik stálo a samozřejmě se to bude sypat postupně a nikdy nebudete vědět, jestli příští den bude ještě pojízdné.

 

prazskejpepik*

0x

každý to má jinak.na takové popojíždění bych si nové nekupoval. za 20 let má auto nulovou hodnotu. pro mě je lepší koupit dobře, tzn. udržované za dobrý peníz. jedině pak na stáří, abych nemusel nic řešit.


doplněno 05.04.17 16:30:

samozřejmě je výhoda, když si člověk umí opravit auto sám.

 

fik

0x

Nevyplatí se to. Spočítej si to v delším horizontu. Lepší je koupit zachovalý auto,o který se potom staráš. Nikdo neříká že musí být nový,ale aspoň s vyhlídkou třeba na 3-4 technické.

Protože dejme tomu že koupíš auto na dojetí za 20,k tomu veškeré poplatky,evidenčka,nějaké nezbytné opravy a servis aby to vůbec bylo provozuschopný a jsi na 30. Když nepočítám náklady na palivo,stejně se na těch cca 50 tisíc za ty 2 roky dostaneš,poněvadž nemůžeš čekat že auto na dojetí bude jezdit bez jakékoliv opravy. To máš za 8 roků 200 tisíc cca Když koupíš zachovalé auto tak za 40,50 tisíc a za ty roky na něm za preventivní a udržovací servis necháš třeba 60,tak jsi něco přes polovinu sumy.

Samozřejmě tohle je učebnicový příklad,vždycky to takhle nebude,ale ono vidina laciného auta které bude jen jezdit a jezdit je dost nereálná. Navíc když koupíš něco s technickou za flašku rumu a něco se stane,pojištovna a soudy tě oholí až na kost. Nehledě na to,že falšování STK už je o hodně těžší,bude podobných aut na dojetí rychle ubývat

 

maara*

0x

Každý má jiné priority .. někdo v autě najede tisíce kilometrů měsíčně, třeba i dálky po dálnici, nebo jej auto třeba i nějak reprezentuje - pro takového člověka bude asi felicie něčím co je to nejhorší co mu lze doporučit.

Někomu je zase šumák to jestli to auto nějak vypadá, jestli pěkně jede, je pohodlné, zkrátka ho auta vůbec nezajímají ... chce přibližovadlo, pokud možno co nejlevnější, za den ujede pár kilometrů, nanejvíš pár desítek kilometrů .. pro takového člověka je auto jako felicia dobrá možnost.

Koupí za pár tísíc .. nejdražší díly stojí do tisícovky, výměna běžných provozních záležitostí je v desitkách na nejvíš pár stovkách korun, s tím že většina dílu jde sehnat z vrakoviště za flašku a kdyby bylo nejhůř tak koupí opět za pár tisíc nové.

Jediné na co si dát pozor při koupi takového auta je eko daň - ta by mohla cenu auta totiž i o třetinu navýšit.

A samozřejmě jako vše .. jen jen a pouze o penězích .. staré auto se doporučit nedá- tedy nějaký střep na dojetí. Nejlepší by bylo koupit si zánovní - nejlépe výstavní kus ( auto, které je nové, ale stálo na showroomu, tedy má najeto třeba pár km - stav nového vozu, ovšem cena rapidně padá dolů ), při takovémto nájedu jsou servisní náklady za rok určitě nižší než u toho starého.

Tady nejvíc záleží jak hodně to auto budeš používat. Já mám auto na zimní ježdění do práce. Přes rok do prvního sněhu jezdím na kole a jak přejdou mrazy v březnu už auto zase stojí v garáži. Kdo vi, jestli najedu 5000 ročně. Na to si kupovat nové auto, které ročně ztrati 20.000 z prodejní ceny, platit úroky z leasingu a povinné garanční prohlídky .. To bych asi musel být mimoň. Koupím slušnou ojetinu 16-17 let starou se zaplaceným eko výpalným a jednoduchým motorem. Zaplatím rozvody náplně čepy a furt můžu být pod 20000. To auto mi může vydržet klidně i víc jak 3 technické a pokud si dokážu drobné opravy udělat sám, tak mě nějaká plechařina a opravy které nezvládnu vychází kolem 3000 ročně. A co se týče rezatych plechovek, moje Xsary vzhledem duši estéta rozhodně neuráží. Koupil jsem druhou i pro dceru, takže až jedna neprojde technickou, poslouží ještě druhé jako dárce orgánů.
dejv111*

Pěkná odpověď!

Xsara je parádní vozejk. Mám ji (1.4i benzín) už asi 4. rokem - kombíka, nikde nic nerezne, zatím jsem měnil pouze přední brzdy a tyčku stabilizátoru a letoval ulomené drátky ve dveřích (nutné věci po koupi jako rozvody a pod. nepočítám). Kupní cena 42kKč. Příští rok to vypadá na repas zadní nápravy za cca 6kKč, možnááá výfuk a druhá tyčka stabilizátoru, ale pak zase snad dlouho nic. Není na co si stěžovat. najeto 152k km, roční nájezd cca 12k km.

Kdybych byl na místě tazatele, tak bych koupil něco kolem 50-70kKč, dovoz z Itálie, kde se nesolí a máte pokoj. Taková Toyota Yaris je taktéž skvělá volba. Nejhorší opravy, co znám, jsou odstraňování rzi. Je to nekonečná dřina a nikdy se toho nezbavíte.

Dejve-ta zadní na breaku odchází rychleji skrze větší zatěžování-těžší náklady v kufru oproti berlině!

Ale jinak pokud se "Cíta" vybere pak není co řešit!

 

sebod*

0x

Moje setra (60 let) to takhle dělá už 15 let. Její syn jí vždycky najde auto do cca 12.000 - 15.000 Kč (hledá auto garážované, po starém majiteli). Auta jsou na svůj věk opravdu v perfektním stavu. Umí si poradit i s ekodaní, takže odpadne dost peněz za daň. S autem jezdí 5 let, za tu dobu tam něco málo dá za náhradní díly, ale ty má z vrakáče a syn jí to opraví. Takže stovkové položky. No a potom auto zlikviduje - syn to rozprodá na náhradní díly.

Jasně, s takovým autem by se asi do Chorvatska nevydala, ale na ježdění kolem komínu jí to bohatě stačí.

krompsin

Sebod,potřeboval bych poradit,jak se legálně vyhnout ekodani a jak legálně rozprodat auto na náhradní díly.


doplněno 06.04.17 23:06:

A proč mi to nikdo nemůže vysvětlit veřejně,když je to legální?


doplněno 07.04.17 10:47:

Takže to není žádné untrvasrmanství,tak jo.

ronyx*

To je zase otázka
ad 1) auto bude vlastnit někdo, kdo má ze zákona odpuštěno platit ekodaň
ad 2) lze to, ale snad nepředpokládáte, že vám to bude někdo vysvětlovat na internetu a ještě veřejně


doplněno 06.04.17 23:27:

Je to zcela jednoduché - je na to třeba určitý postup (nic nelegálního) a pokud by se stal veřejně známým, EKOD**ILY by mohlo napadnout (stejně jako se to stalo u změny podmínek ekodaně) ho zahrnout (i když by to bylo velmi složitě, těžce a komplikovaně) do zákona. Což by postihlo především lidi, renovující a udržující v provozu tzv. youngtimery - občas je třeba výměna některého dílu a zásoby dílů v garážích nejsou bezedné, takže se z horších kusů stávají "dárci orgánů". A protože bych i já pak přišel o jednu z možností sehnat starší a použité díly na své "dědečky", zcela logicky vám postup neprozradím Stačí, že ti pitomci v rámci zavedení ekovýpalného pomohi ke zcela zbytečné likvidaci spousty krásných a zachovalých "starých" aut.

sebod*
06.04.17 22:46

ronyx

 

vilik*

0x
Kvůli vám jsem kouknul na ceníky
Asi bude důležité, jaké auto upřednostňujete.
I dneska koupíte fabii z roku 2003 za 60 a hned do ní nasypete dalších 15.
Koupíte z roku 2010 a bude stát 150+15.
Nová stojí od nějakých 250 a po sedmi letech ji prodáte za těch 150, po 14ti za 60.
Rok ježdění vás tedy vyjde na nějakých 15 tisíc, s nějakou zárukou, s minimem oprav.
Staré auto za 20 s nutností investovat vás ale paradoxně vyjde na stejné peníze, jenom s tím rozdílem, že pořád budete shánět další auto a přehlašovat ho. Zas vám nebude líto vzít do něj pytel cementu nebo sejmout branku při couvání.
Já vím, že zrovna fabie je takový extrém. Ale princip je podobný. Jistě, není taky započítána inflace. Proto bych s ohledem na užitné vlastnosti spíš vybíral s kámošem mechanikem něco ne úplně nového, s výhledem na víc let, než auto, co neprojde další technickou. A kdybych dokázal mít na nové, tak to.

 


0x

teoreticky to vyjde lip, ale nesmi se to nejak moc kazit.. koupite novejsi auto a za dva roky dost klesne cena.. pokud koupite auto za 20, tak tam ten propad nebude velky, pokud z nej nevyrobite totalni vrak.. ono paradoxne takove krapy se nejlip prodavaji..

 

 


0x

Někomu ano někomu ne! důležité je správně vybrat-pokud to vyjde je levně dobré auto pkd ne ,pak je to kasička ale to platí i o držších ojetinách.Jinak za dva roky pokud si vzpomenu pak sem písnu zkušenost ss svým "novým autem"-před vánoci jsem takto zachránil ze šrotu Xantii 2,0HDi-66kW 2000 -se vším mne stála 12500 (kupní cena ,spr poplatek +celá STK)S první xantií (1,8i16V-81kW rv 96)koupena před 8 roky za 28000kč a jezdím v podstatě jen za spotřební materiál + phm.

 

michal*

0x
Zdravim.kupte starou felicii a mate vyresenona ni sezenetevse za hubicku i kdyby se pokazila spojka,prevodovkaatd.cena vozu 5-8tisic.i s Ekodani.koupit zanovni nebo novy vuz jev dnesni dobe blbost.tyden po koupi ztrati vas vuz az tretinu z ceny.za lonsky rok bylo prodano pres 80% novych aut firmam a neco malo 15% beznym lidem,a to neco vypovida
zunagopacy

Takže lidé, kteří si kupují nová auta jsou blbý? A proč firmy kupují auta nová a nekoupí si raději ta zánovní?


doplněno 09.04.17 15:01:

Stejně tak si dají do nákladů zánovní auto. A dokonce u většiny zánovních vozů není problém ani odpočet DPH.

To není argument.

Když porovnám ojeté vs nové vozidlo, tak ojeté má pouze snad jedinou výhodu a to finanční. Vše ostatní jde proti nákupu ojetého.

to je přece logické aby byly zánovní musí se najít někdo kdo koupí nové.Navíc firmy si nové auto dají do nákladú...

Osobně u mě vždy zvítězilo ojeté auto,ale bude to tím že v létě jezdím většinou na motorce,manželka má podstatně novější leč taky jeté auto na delší cesty. Základní servis na obě zvládnu doma v garáži.

Ekonomicky v dlouhodobém horizontu to vychází víceméně stejně.Pokud bych navíc musel jezdit víc,pak jednoznačně nové.

A další věc jak se na starou šunku dívá okolí.Třeba v zimě na sněhu si dovolím podstatně víc než s novým už proto že feldu mám " v ruce" a nemusím se bát že ji někde rozstřelím,neláká mě to k rychlé jízdě...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]