Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Železniční přejezd červená pokuta (kamera)

Od: mon39 odpovědí: 33 změna:

Přišlá Vám někdy pokuta, že jste jeli na červený signál přes železniční přejezd?

 

 

33 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

nikdo*

2x

Víte co je nejhorší? Že oba máte pravdu. ASD i Samuraj. Vždycky záleží na situaci a na místě. Něco jiného je přejezd na místní trati, kde lokálka jede max. 60 a to ještě ne vždy, a něco jiného je přejezd na hlavní trati navíc třeba vícekolejný, kde vlaky lítaj víc než 100km/hod. A ten, kdo by to měl umět posoudit co je a co není nebezpečná situace, a podle toho pokutovat, nebo ne, tedy ten policajt, radší vybere preventivně nějakou pokutu navíc, jen aby byla nahoře spokojenost. No a pak vidíte v TV reportáž, jak tady v Jablonci, chodci naprosto "neukázněně a nebezpečně", přecházejí koleje na nádraží, kde ten vlak dojíždí do nádraží s bídou třicítkou a zastavuje. No považte to "šílené" nebezpečí. Co kdyby za 40min přijel další... Jo, jo. Začínáme díky tomuhle státnímu paternalismu pěkně degenerovat. Za chvíli si bez povolení a bez návodu ani nevytřeme p...no však víte co.

 

bambula*

2x

Tondac, zabezpečení před přejezdem PZZ je nastaveno na nejrychlejší vlak, proto déle trvá když tam jede lokálka s poloviční rychlostí a v PÚ je zastávka, tak je logické, že výstraha skončí až tento pomalovlak prostor opustí

dusger*

Ale to je přece špatně. Tak, jak to popisuje Tondac, je to stání před závorama až 6 minut, to je strašně dlouho na to,že nic nejede, pak se není co divit, že lidi ztratí trpělivost a jedou i na červenou. Měli by systém upravit tak, aby rozlišoval pomalý a rychlý vlak. A my jako občané bychom se proti podobným věcem měli bránit a né ještě šlendrián státní a politické moci omlouvat.

angell1985*

No tak si počkám no.Hold jsem si měl vyjet z baráku dřív.Kam tak pospícháte?Těch pár minut stání za rok co trefím na vlak mě fakt nevytrhne.

dusger, proč do otho taháte šlendrián státní a politické moci omlouva

když se to týká drážních předpisů, stavu zabezpečení kolejí a taky lidského faktoru.

dusger*

Protože jak SŽDC tak i drtivou většinu silnic vlastní stát (nebo nižší územní jednotky). V jejich vedení nesedí majitelé, ale úředníci najatí státem (nebo nižšími celky), tj přeneseně námi občany a měli by pracovat tak, aby se nám žilo líp. Řešením je upravit systém na co nejkratší přerušení a né vyšší kontrola a pokuta. Dnes jsem to viděl. Vlak vjel do nádraží a odjel až za asi 8minut, po celou dobu závory dolů, za zatáčkou schovaná hlídka PČR a chytala ty netrpělivé. Koho z vás baví trávit neúčelně volný či pracovní čas stáním v kolonách, na semaforech, u závor atd.?

tondac*

bambula: samozřejmě vím čím je to způsobeno, jen nechápu, proč v roce 2017 zabezpečení nesnímá typ resp rychlost vlaku nebo není v různé vzdálenosti samostatný snímač, pro konkrétní typ vlaku. Termostaty mi dnes taky dávají možnost řídí kotel jinak než před 25 nebo 40lety.

Představte si situaci, kdy na jednokolejce se spustí závory, z jedné strany vjede vlak do vícekolejného nádraží za přejezdem, pak odjíží ze zastávky a až chvíli po jeho odjezdu přijíždí vlak z opačného směru, zastavuje na nádraží a po nástupu cestujícíchi odjíždí. Celou dobu jsou závory dole, když to zažijete jednou za čas, tak je to povedená taškařice, ale když tam jezdíte několikrát denně, tak to člověka docela vytáčí.

Stejně tak by semafory nastavené na zelenou vlnu mohy pomoci s dodržováním rychlosti v obci.

 


1x

Ne , protoze na cervenou na prejezdu nejezdim. Ale po te , co se stalo u studenky to kontroluji a pokutuji.

 

tondac*

1x

Nepřišla, protože jsem červenou zaznamenal jen jednou periferně, když jsem vjížděl na přejezd.

Respektuju červené na semaforu i přejezdu, stejně jako značky. Ale při průjezdu Prahou proklínám správce semaforů, který to řídí inteligentně "podle provozu" a dělá ze semaforů diskotéku měnící barvy každých 15s. Při dodržování rychlosti tak zastavuju každých 500m. Proč se nemůžu napojit z vedlejší a pak jet na zelené vlně?! Cestu, kterou jsem dřív bez semaforů jezdil 7min teď většinou absolvuju za 15-20min

A stejně proklínám SŽDC, když 2min stojím před závorami s jednokolejnou tratí, a vlak nikde, pak vidím přijíždět vlak do zastávky, nastupovat lidi a po 2-3min vlak mizí v dáli a teprve pak se zvedají závory. Pokud je někde větší provoz a někdo tam musí jezdit pravidelně, tak se nedivím, že někomu rupne v kouli a zkouší to ještě projet. To neznmená, že to schvaluju,..

 


1x

Nepřišla, protože když kmitají ta červená světla, tak před nimi vždy zastavím. Souhlasím ale s nickem tondac, že železničáři mají mnohdy špatně seřízené zabezpečovací zařízení na přejezdech. Tak třeba na žel. přejezdu Polepy jsme včera zstavili před blikajícími výstražnými světly a čekali téměř 4 minuty, než se spustily závory. Pak jsme čekali další 3 minuty, než projel vlak. Pak už se závory zvedly asi za 30 vteřin. Kdyby byli lidé zvyklí na to, že nejpozději do 30 vteřin po rozblikání červených světel se závory spustí a pak nejdéle do 1 minuty jede vlak, tak by se nikdo nesnažil přejít nebo převést jízdní kolo na červenou.

Kdyby do 30 sec. po světlech se zavřely závory, často by se stalo, že kamion s přívesem zůstane mezi závorami. Kamion nepřejíždí koleje 40kilometrovou rychlostí a když jedou dva za sebou, nějakou dobu to trvá. A pokud by do 1 minuty přijel vlak, neštěstí je hotové. Co je zdržení několika minut oproti lidským životům a milionovým škodám?

 


1x

Jen tak na okraj a v souvislosti s nedávno zveřejněnou informací o nezodpovědné matce, která vedla přes přejezd s blikajícími světly tři děti a psa.

Také jsem se tak v minulosti občas chovala. Bydlím už 40 let blízko jednokolejného železničního přejezdu. Přesně vím, kdy a kam pojede vlak, z přejezdu vidím na obě strany odhadem 150 metrů. Na jednu stranu vidím, jestli se výpravčí teprve chystá dát strojvedoucímu pokyn k odjezdu, z druhé strany slyším, u kterého z polních přejezdů vlak houká. Roky jsem sama vyhodnotila situaci a někdy rychle dvěma kroky přešla přes koleje, až si mě jednou vyhmátl policista. Stálo mě to stovku. Od té doby pokorně čekám řadu minut, abych ve zdraví a vlakem neohrožena přešla přejezd. Dostanu se na ulici, na které z velké části není chodník, není na ní jediný přechod pro chodce a u vjezdu do průmyslového areálu na mě číhají úplně jiná nebezpečí.

Tímto svým příspěvkem chci jen říct, že někdy se bezpečnost přehání, jindy se trochu přivře oko. Co přivře, obě oči se zavřou, protože snazší než nějaké řešení je vybírání pokut.

asd1

jj, policajti skásli matku s třema děckama a psem, která před kolejema všechno svolala k sobě, rozhlídla se a naprosto bezpečně přešla. Pak ještě obcházela auta stojící před závorama prostředkem silnice, protože tam nebyl chodník a díky závorám všechna auta stála (takže jim ani žádný nemohlo vjet do zad).

Aby neporušila předpis, tak měla 10 minut s děckama stát u přejezdu a počkat až přejede vlak a červená zhasne, aneb nudící se a skotačící děcka leda tak pod ten vlak spadnou. Dál měla jít po kraji silnice mezi rozjíždjícíma se autama (smrad, těsné míjení atd.)

Bravo policie, to se vám fakt povedlo. Opět číhat za bukem a nachytat nejsnadnější kořist. Zaměřte se na kamiony, autobusy, trochu na osobáky. Tohle je buzerace - ta ženská volila bezpečnější řešení za cenu porušení předpisu = je nesmysl jí trestat.

U chodce/ cyklisty stačí rozhlídnout se a za 3 vteřiny je za kolejema. Červenej semafor je hlavně upozornění "bacha vlak je blízko" - dál bych to neřešil, at si každý na koleje leze na svoje riziko. Chodec/ cyklista ohrožuje především sám sebe a trest za zpoždění vlaku + šok strojvedoucího + mytí mašiny je víc než dostatečný (obvykle smrt).

Pozor na dvoukolejky, občas jedou vlaky dva at nehopsnete před ten druhej. Taky pozor na vlak který vypadá, že je daleko - zkresluje to, vypadá že stojí a najednou zjistíš že jede rychle a je na přejezdu - tohle považuju za hlavní příčinu srážek: "To ještě stihnu" - ona mašina je velká a z dálky vypadá že skoro stojí a zkresluje to odhad vzdálenosti/ rychlosti.

Větší haldu hloupostí jsem už dlouho nečetl. Tak podle vás je zcela normální, pokud lidé ignorují červená výstražná světla a lezou do kolejiště, po kterém bude projíždět vlak a to i značnou rychlostí, ale to je přeci jejich chyba, pokud se špatně rozhlédnou? A co místo rozhlížení se, prostě jen respektovat pravidla? To, že tím zmiňovaná žena učí své děti porušovat pravidla jako běžnou součást života je také zcela v pořádku? Uvážím-li situaci na silnici jako bezpečnou, pak můžu jezdit klidně v protisměru, nebo projet křižovatku na červenou, apod. Je to tak správně že?

Člověk na přejezdu ohrožuje jen sám sebe? Co trauma strojvedoucího a cestujících? Zásah policie, lékaře, drážního vyšetřovatele...to vše také něco stojí. Co náhrada škody cestujících kvůli zpoždění vlaku, výměna strojvedoucího?

Zároveň varujete před špatným odhadem vzdálenosti. Proč mám něco odhadovat a chovat se nebezpečně, když mi pravidla nařizují počkat v bezpečí? Co když se mi ty děti a pes splaší právě na přejezdu před blížícím se vlakem?

Je pro mě záhadou, jak stále někdo vymýšlí, jakým způsobem očurat co se dá a obhájit špatnosti.

nikdo*

salamos: Pro mně je zase záhadou, že někdo nechápe tak základní fakt, že jsou na světě dva druhy lidí. Jeden, který se chce chovat svobodně, a s plnou odpovědností nést všechny následky svého jednání, a potom ti druzí, kteří na všechno potřebují nějaký befel, předpis, nebo zákon. My schopní přežijem. I bez befelu. Vy si holt čekejte, až budete mít volno, a spoléhejte na techniku. Je to stejné jako ta máma, co nechala malou holku o samotě ve vagónu a ony se s ní otevřely dveře. Taky spoléhala na techniku. Místo toho aby si dala pozor a poučila děcko co se smí a co ne.

Od malička jsem doma slyšel, co smím co nesmím, at dám pozor na auta, pozor na vlak, rozhlédni se jestli nejede auto, atd, atd. Prostě do mně rodiče hustili dnes a denně jak přežít. A stejně tak jsem to učil i své děti. Protože žádný chráněný přejezd s předpisem, mi venku v přírodě nepomůže, když tam není a já přes ty koleje musím. Prostě přejdu koleje, tak jak mně to učili doma, stejně bezpečně jako přes ten přejezd. Je na mně, jestli vyhodnotím přejezd jako nebezpečný a počkámn, nebo ho bezpečně přejdu.

Nečekám, že mně pochopíte. Ale nedalo mi to.

 

 


0x

Jenom VYPATLANEJ IDIOT může vjet na koleje i když bliká červená...normální člověk počká. Jestli chodí pokuty nevím, ale doufám, že ano. Na každém přejezdu by měla být kamera a všechny, co tam vjedou na červenou by měla čekat třeba 50. tisícová pokuta.

asd1

Místní lokálka která přijede na nádraží, tam 10 minut stojí a pak pomalu odfuní k přejezdu. Cyklista se podívá doleva že lokálka furt stojí, doprava že nejede ani drezína a přejede na červenou. Opravdu myslíš, že to je vypatlanej idiot a zaslouží 50k pokutu? Trošku bych šetřil s honem na čarodějnice... Asi jsi myslel kamiony a na nepřehledných přejezdech i osobáky...

Až budeš stát půl hodiny na přehledným přejezu a nakonec bezpečně přejedeš (jinak bys tam stál dodnes), tak si na vypatlanýho idiota vzpomeň

lll*

Zákaz je zákaz, přes to vlak nejede

Také jsem cyklista, ale nikdy by mě nenapadlo riskovat pro pár minut život a myslím si, že otázka směřovala spíše na řidiče vozidel. U nás bylo několik smrtelných úrazů a to i cyklisty (vím, že jednoho), nebot vstupovali do přejezdu (přehledného) ihned po projetí vlaku, ale po druhé koleji se řítil další vlak. Ano, člověk, který vstoupí nebo vjede na přejezd na červenou je IDIOT.

"Opravdu myslíš, že to je vypatlanej idiot a zaslouží 50k pokutu?"
Ne, to si nemyslím. Já bych byl proto, aby takového "chytráka" mimo pokuty ještě zavřeli za veřejné ohrožení, případně v pravé poledne na náměstí spráskali rákoskou.

 

lll*

0x

Typický trollovský příspěvek...

 


0x

Ne. Nepřišla.

Proč to chcete vědět?

mon39

protože vidím často, že bliká bílé světlo, že se může jet max 50km/h přes železniční přejezd a ihned začne signalizace blikat červeně. Ten řidič nemůže zastavit když je rozjetý a musí projet na červenou. Ještě jsem vyčetl, že zákon nařizuje, že se nesmí zastavit a stát před přejezdem méně než 15 m a za přejezdem. Tak mě zajímalo jestli někdo obdržel pokutu. Pěkný večer

mon, stačí trošku praxe a znalost předpisů, bude Vám to jasné.

Ten řidič nemůže zastavit když je rozjetý a musí projet na červenou-----pokud znáte přepisy a praxi, tak projetí do 2 vteřin
nebude nikdo trestán.

že se nesmí zastavit a stát před přejezdem méně než 15 m a za přejezdem----nesmíte si plést zastavení a zastavení vozidla. To jsou rozdílné pojmy.

mon87
že jsem periferně viděl červenou asi metr před přejezdem při rychlosti 40km/h tak určitě to chce projet a né zastavit na přejezdu...
Ono i dvacet metrů před přejezdem, než zareagujete a zastavíte, tak byste zastavil na přejezdu. Takže pokud jsem těsně před a začne blikat, nepanikařím a jedu.

 


0x

V první řadě se snažím psát česky. Nevím kde je železniční přejezd "Červená pokuta" a hlavně, nikdy by mě nenapadlo vjet na železniční přejezd, pokud tam svítí výstražné znamení. Za tento přestupek bych navrhoval odebrat řidičák alespoň na pět let.

mon39

salamons: tak ten příspěvek jestli byl pro mě tak to jste mě vůbec nepochopil...

Pochopil. Jen mi vadí prznění jazyka.

 

honzajs122

0x

K tomu bych řekla asi tohle, u nás na dvojkolejné trati jsou závory na nádraží a někdy se tam míjí až tři vlaky naráz. Jeden stojí a dva jedou, často souběžně nebo protisměrně. Některé dají i těch100 km/h. Jednomu se nechtělo čekat a tak tam má už pět let pomníček, Jo EC jezdí sakra rychle a navíc potichu ...

K těm třem vteřinám, u nás je přejezd široký 50m, trvá to tak 15-20 vteřin . Spočtětět si, kolik m ujede to EC, když jede 100 km/h

Přeji všem nedočkavcům hodně úspěchů ..

asd1

100 kmh je 28 m za vteřinu, tj 100 metrů je ty tři vteřiny. = pokud v dálce vidíš vlak tak si neříkej "to stihu", ale na koleje nelez Víc kolejí - rozhlídneš se na obě strany, přejdeš kolej a před další se znova rozhlídneš.

Jo a u sousedů je koridor TGV, to tě vcucne i když jsi 5 metrů od kolejí.

Jasně že koridory, vícekolejný tratě a neřehledný místa jsou o hubu a lepší tam nelízt, a když už tak se to musí umět a dát si pozor. Je to stejný jak na předchodu - čevenej panáček, auta nikde tak se dá bezpečně přejít. A často zelenej panáček chodce pouští před rozjíždějící se auta= bezpečnější je přejít na červenou. Ovšem vyskočí policajt a skásne tě :D

Až tak nedočkavec nejsem, ale čekat až lokálka za 10 minut vyjede z nádraží je už přehaná opatarnost. To bych doma nesměl mít ostré nože a vlastně bych radši neměl ani vylejzat z postele...

 


0x

Každý rok zahyne na kolejích desítky lidí, ne vždy je to sebevražda. To se ti lidé asi špatně rozhlédli, nebo vlak jel rycheji, nežli se domnívali.

asd1

Přesně tak, špatně se rozhlédli nebo si mysleli že to stihnou. Nebo šli po kolejích, vlak přijel zezadu a neslyšeli ho...

U nás je nechráněný přejezd, motoráček tam jede 2x za den a každý půlrok bouračka. Taky jsem se tam divil - "hele barák, ten tu nebyl, tvl. to je vlak! Uf to bylo o fous"

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]