Nejste přihlášen/a.
Zdravím, po mých prvních 150 km mám v plánu v pátek vyjet po dálnici k rodině na Moravu. Máte nějaké tipy, jak přežít jízdu (hlavně D2)? Nechci zbytečně přeceňovat rychlost, takže i se 110 km/h budu spokojený, že dojedu v pořádku.
"...ridicem se clovek stane az po najeti 1500km +"
Řekl bych, že Vám tam chybí jedna nula. Po 1500 km ještě ani netušíte, co to vlastně řidič je a měl byste jezdit jen pod dohledem.
davidc - Všiměte si, že o délce praxe, ani stáří řidiče nepadlo ani slovo. Řeč je o ujetých kilometrech. A podle statistik způsobí nejvíce nehod řidiči, kteří mají najeto kolem 10000 km, protože si myslí, že už umí řídit. Samozřejmě je to individuální.
Neřekl bych, že je nějaká hranice kilometrů, jak odhadovat schopnosti řidiče. Může jezdit 40 let pouze do krámu a nazpátek a neznamená to, že je super řidič. Pak tu může být mladší řidič, který jezdí jen 5 let, ale má za sebou dálnice, okresky, horské cesty, prostě každé počasí, každý stav vozovky a bude daleko zdatnější. Takže je to dost individuální záležitost a někdo může být lepší řidič už po měsíci s řidičáekm (může mít na to talent a cit pro řízení) než někdo, kdo jezdí celý život.
Já z vlastní zkušenosti považuji dálnici za mnohem bezpečnější, než ostatní silnice.
Takže když najedeš na dálnici, tak se několik kilometrů drž v pravém pruhu a dodržuj odstup před vozidlem, které jede před tebou.
Klidně jeď za nákladními auty nebo za kamiony v pravém pruhu a sleduj občas přes zpětné zrcátka provoz za tebou. Rychlost je ideální 80 až 90km/h, abys jel přibližně stejně jako kamiony.
Po pár kilometrech zjistíš, že na dálnici se provoz odehrává ve vlnách. Občas jedou závodnící co jezdí více než 130. Za nimi jsou ti, kteří dodržují rychlost ajedou mezi 120 a 130. No a v pravém pruhu jezdí kamiony, náklaďáky a řidiči pohodáři.
Když za sebou uvidíš větší mezeru, můžeš si vyzkoušet předjetí levým pruhem. To si ale musíš troufnout na vyšší rychlost. Pokud pojedeš v pravém pruhu mezi náklaďáky 90 tak na předjetí potřebuješ aspoň 110. Jinak ti předjetí bude trvat dlouho a budeš zdržovat řidiče, co tě dojedou.
Ideální by bylo vzít k sobě do auta zkušenějšího řidiče jako spolujezdce. Domluvíš si s ním, že ti do řízení nebude moc kecat a přitom se budeš moct cestou kdykoliv zeptat a necháš si poradit.
A pokud by se ti stalo, že přejedeš výjezd, tak hlavně nezmatkuj. Většínou do 10km je další výjezd.
Aby toto téma jen tak nevyšumělo, tak jsem se právě vrátil z cesty...
Ráno cestou tam jsem se držel za kamiony, až když jsem měl dostatek času a prostoru, tak jsem předjížděl. Většinou to jsou hloučky kamionů a pak dlouho nic. Na zpáteční cestě jsem už frčel 130, protože byl docela klid, takže se hlavně nebát a sledovat situaci za sebou. Až okrsky jsou docela o hubu, asi 1/3 ridičů doslova se*e na nějakou 90 a za každou cenu se musí dostat před vás a auta před vámi. Většinou SPZtka ze Slovenska nebo borečci s handsfree v uchu... fakt banda...
Takových řidičů ještě zažiješ spousty.
Já když jedu třeba 200km po dálnici a potom sjedu mimo dálnici, tak mi delší dobu trvá, než se přizpůsobím nižší rychlosti. Na dálnici když jedeš 130km/h tak potom se ti 90-ka zdá docela pomalá (ale to trvá možná 5 až 10minut).
Na těch okreskách musíš být mnohem opatrnější a dobře si rozmýšlet předjíždění. Pokud si na předjetí netroufáš, tak před sebou nech větší mezeru. Ti co spěchají a budou tě předjíždět, tak se zařadí před tebe a v dalším místě předjetou to auto před tebou.
Není žádná ostuda, když pojedeš pomaleji než 90 na okreskách. Hlavně se nenech vyprovokovat od těch netrpělivých řidičů okolo a jezdi podle svých možností.
Jo to je klasika , tos jeste nevidel polaky a cechacky v oktavkach s prazkou firemni spz.
Ja si jedu normal 90tkou pohoda klidek tabacek , a kdyz to jde a chce me nekdo predjet tak rad mu uhnu. Jen at si jede , kdyz nema rad zivot a predbiha klidne pred zatackou...
Neres co je za tebou , kdyztak mu uhni a jed si podle sebe.
To jako celkově 150km? No hlavně sledovat provoz. Jestli pojetete rychlostí 110km/h tak se držet v pravém pruhu (to kteroukoliv rychlostí) ale v pátek pojede hodně kamionů a ti jedou na omezovač (90km/h) takže o něco pomaleji jak vy tak při předjíždění sledovat zrcátka a mrtvý úhel,při předjíždění raději přidejte.Hlavně pozor na odhad může vám tam letět i nějaký blázen víc jak 200kilometrovou rychlostí
Na D 2 je rozbitá silnice tak i 100 km stačí a jinak v klidu dívat se i dozadu co se za mnou děje,pokud budete unaven,zastavit na nějaké čerpačce a protahnout zajít na WC a pokračovat,při nájezdu dávat pozor to je asi nejrizikovější moment.Držím palce já jezdím Olomouc-Brno-Praha 5x do roka a jde to.
pokud máte najeto 150 km a pojedete sám,vyhněte se dálnici...nemáte ještě auto "v ruce",spousta věcí vás rozhodí,překvapí a to by na dálnici mohlo bolet. mslm si,že budete mít problém už při nájezdu na dálnici,nemáte odhad a pokud zastavíte,střelci za váma vás vyblikají a vytroubí. to vám na pohodě nepřidá. prasárny kamionů,pilotů,kteří létají příliš nízko,žádná sranda...anebo si ssebou vemte někoho,kdo vás bude hlídat.... můj tip - buď mimo dálnici anebo s někým,kdo má "najeto"
h0nz490,má najeto o nulu méně,150 km po autoškole... na dálnici se valí 100+,na okreskách 50-70...více času na přemýšlení
S dostatečným odstupem bych jel celou dobu v pravém za nějakým kamionem...a pustil si k tomu nějakou hodně pohodovou muziku :D
Po brněnském okruhu nemám problém jet 90 a na D2 se v Brně nijak extra nenajíždí, když jedete přímo z centra.
D2 jsem jel naposledy včera - na Nitru a zpět. Nemohu říct, že by to byl nějak stresující zážitek, to třeba D1 u Prahy, nebo pražská okruh bývá větší stres.
V tomto počasí jen dejte pozor na námrazu, zejména to bývá zrádné třeba na sjezdech - zrovna minulý týden mi to docela ujelo, když jsem sjížděl na ValMez - dálnice byla nasolená, drželo to pěkně, ale sjezdy nasolené nebyly, chce to tady zvolnit.
Hlavně se po předjetí pomalejšího vozidla co nejdříve zase zařaď do pravého pruhu. Nenechávej se však předjíždět kamiony, když ho uvidíš, že se k Tobě blíží, tak zrychli. Kolega také neměl moc zkušeností a jel jak podě ...ej a když ho předjížděl kamion, tak se ho lekl a zajel doprava, kde byl zasněžený příkop, propadl se do sněhu a skončil v poli.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.