Nejste přihlášen/a.
čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Ano, vždy.
Ono stačí jednou nastartovat bez spojky s kvaltem, a pak si to pamatujete celý život a spojka se mačká sama...
Ano, vždy.
Jo pokaždý mačkám spojku.Když ju nezmáčknu,tak jde stárter přez zuby a pak to strašně chrčí.Ničí se startér+setrvačník.Píše se to snad v každým manuálu k osobnímu autu,že při startování se má mačkat spojkový pedál.
Nemačkám.
Nechci zbytečně zatěžovat axiální ložisko na klice, které je při startu na suchu.
Při startu je na suchu. Při jízdě je již mazáno.
Síly ,které působí na toto ložisko ,nejsou zrovna malé. Baterku a startér vyměním s prstem v nose. Vyběhané axiální ložisko na klice už tak ne. A s opotřebeným axiální ložiskem jsem se již setkal.
Víš kde je axiální ložisko na klice? Proč sem pleteš spojkové ložisko?
Ano, vždy.
To ložisko zas až tak moc za těch pár vteřin a po pár otáčkách nepřetížíte. Mnohotisíckrát víc je zatížené při běžném přeřazení. Starteru a baterce naopak velmi odlehčíte.
- Nevím, jak je to u novějších aut, ale za posledních 45 let jsem vlastnil 11 různých typů aut a dalších cca 9 služebních jsem řídil. Ani jedno nemělo axiální spojkové ložisko za jízdy mazané. Wartburg 900 měl dokonce místo ložiska jen grafitový kroužek.
- pardon, přehlédl jsem ve vaší odpovědi, že píšete o ložisku na klice. Nicméně trvám na tom, že těch několik pomalých otáček ložisku až tak moc neuškodí. I když je, jak píšete "na sucho", není to tak úplně pravda. Vždycky tam ta trocha oleje, dostatečná pro pár otáček zůstane.
Ano, vždy.
Spojku sešlapuji vždy - donedávna jsem měl za to, že je to prostě jasné každému, vždyt se to učí už v autoškole. Nedávno jsem však měl telefonát od kolegy, který se durdil, že mu nestartuje můj bývalý služebák - Š Octavia. Což mě udivilo, to auto bylo vždy bez potíží. Až po chvíli telefonátu jsem z něj vypáčil, že při startování nesešlápl spojku - a právě kvůli takovým ignorantům tam Škodovky mají spinač na pedálu, který nedovolí startovat, pokud není pedál sešlápnut.
Např. Opel má startování bez spojky blokované u všech nových aut, ovšem s argumentem, že se jedná o bezpečnostní opatření např.proti nastartování malým dítětem.
Ano, vždy.
Alwe to není jen o Oplu, koncernovky mají totéž. Jen spousta lidí to třeba ani neví, já na to ,,přišel´´ taky asi po třech letech, protože by mě nenapadlo startovat bez spojky.
Blokování startu bez vyšláplé spojky je velmi bezpečnostní - hlavně když je potřeba odjet "na startér" např. z přejezdu. Sice ti to děcko s kvaltem nerozjede pouhým otočením klíčku, ale úplně stejně ty neodjedeš s chcíplým autem z přejezdu...
Už jsem dva metry dopředu skočil (naštěstí tam bylo místo), tak na axiální ložisko kliky kašlu a spojku mám vyšláplou vždy.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.