Nejste přihlášen/a.
zdravím,
chystám se dojíždět do zaměstnání na nezanedbatelnou vzdálenost (denně 100km). Rád bych názory resp. radu jakou variantu zvolit pro co největší snížení nákladů:
1) nákup staršího (levného - cca do 50 tis.Kč) auta s naftovým motorem
2) montáž plynu do mého staršího auta, u kterého ale předpokládám provoz ještě max. 4 roky
3) nákup staršího (levného - 50tis.Kč) auta s benzínovým motorem s malou spotřebou popř. s plynem
4) nákup nového (popř. novějšího z 2.ruky) naftového
5) nákup nového (popř. novějšího z 2.ruky) benzínového
nevypisuji výhody/nevýhody jednotlivých řešení, myslím, že schopným rádcům jsou jasné.
Nějak se nemohu rozhodnout. Pořadí odpovídá mým preferencím.
Děkuji za názory či rady.
pokukoval jsem po (novém) Rapidu TSI 81 kW - vyzná se někdo? Může někdo něco k této volbě?
a co Rapid 1.4 TDI? Spotřeba mimo město (můj případ) 3,5 l/100 km !
16 let jezdím na LPG a proto bych doporučil jakékoliv zachovalé auto z přelomu milénia, ještě relativně jednoduché a rozumně servisovatelné, klasický čtyrválec 1,6-1.8, na LPG. Za 2 roky se kvůli EU do nafty i benzinu budou ještě větší měrou cpát biosložky, takže LPG vidím jako jedinou cestu k relativní svobodě
Pokud se rozhodnete pro starší, musíte počítat s investicemi na servis které nakonec mohou i předčít pořizovací cenu. Těžko hledat diesel v dobrém stavu za takovou částku. I když najde se, například otec si vzal na dojíždění firemní Fabii 1.4 TDi a je spokojen, jen to není auto na lítání po městech. Montáž plynu je zajímavá alternativa, sám bych se k tomu ale neklonil, jelikož mám ze svého okolí hned několik případů, kdy se z bezproblémového auta po instalaci LPG stalo problémové a v jednom kuse se něco řešilo. Sám bych se klonil k pořízení nového, pokud to finance dovolují. Ideální, pokud máte ještě jiné aktivity, než dojíždění za prací, tedy rodina, výlety, nákupy a podobně, člověk se navíc pěkně sveze. Pokud nové, klonil bych se spíše k benzínu (předpokládám výběr z nižší třídy). Rozdíl dnešních maloobjemových turbomotorů ve spotřebě oproti dieselu není už tak markantní, navíc člověk ušetří za pořizovací cenu a kvalita zpracování je poměrně dobrá. Hodně z ceny by se dalo ušetřit na té druhé ruce, případně nějaký předváděcí vůz, člověk ale nemá jistotu, jak bylo s autem zacházeno a sám si raději vozidlo zajedu podle sebe.
Vím, že otázka zní jinak, ale vyplatí se vůbec dojíždět za prací (autem) tak daleko? Ta práce evidentně není ohodnocena zas tak dobře (jinak bys prostě koupil nové auto s tím, že se zanedlouho zaplatí) a přitom náklady na cestování budou dost vysoké.
Ale abych napsal něco aspoň trochu k věci: jezdit bych začal svým autem bez úpravy a rozhodnul bych se časem.
Záleží na co narazíte. Třeba já mám diesel u Xsary Picasso najeto 168 tis km. Teď manželka bourala a pojištovna toto mé milované auto ocenila na 70000 kč (nové 525000 kč - před devíti lety). A ještě to chtěla hodit na totální škodu. Naštěstí jsem sehnal známého. takže těžko radit. Se svým autem, věřím, že po opravě ujedu ještě několik desítek tisíc km bez nehody a s minimálními náklady. Tím chci říci, že múžete narazit v této cenové kategorii na velice spolehlivý vůz (kdybych ho třeba prodával já sám) ale může to být i jinak. Hlavně to chce především dobrého znalce ojetých aut (třeba typicky nějaký automechanik - známý - ten to má obyčejně v ruce). Bez něho ani ránu - radím.
Ještě obecně, vůbec se divím, že by si byl někdo schopen koupit auto bez odborného poradce. To je potom jednou nohou v průšvihu.
Zdravíčko,
ve Vašem případě, bych vyřadil variantu č.:1 a 3. Důvody jsou jasné, koupíte ojeté auto, u kterého nemáte jasnou minulost. V této cenové kategorii je vysoká pravděpodobnost, že budou stočené kilometry a množství skrytých vad. Toto jsou auta tak na naučení a pro popojíždění okolo bydliště.
Pokud se Vám to vyplatí (jsou na to jednoduché kalkulátory), zkusil bych ten plyn, do svého vozu. Nevím co máte za model, ale předpokládám, že jej nějakou dobu vlastníte a tak víte, jak je na tom technicky.
Dražší variantou, je potom koupě novějšího vozidla, kde by se mohlo LPG, či nafta celkem vyplatit. Zde je zase předpoklad menších servisních investic. I když, kdo ví. Dnes se hodně šetří... Chce to štastnou ruku.
to je právě to - na štastnou ruku se nelze spoléhat a pak je to jasné: nové auto a to zase moc nepreferuji (zbytečně moc peněz), takže začarovaný kruh .
Stará dobrá Oktávka/Golf/Leon/Audi A3 s 1.9 TDI poslouží výborně. Ideálně 66 kW verze, ta je téměř nesmrtelná.
Za ty peníze nic úspornějšího, spolehlivějšího a opravitelnějšího není.
Na udávanou 4litrovou spotřebu českých tunnerů, kteří prý ještě celou cestu nejdou pod 200 km/h, sice zapomeňte, ale za 5 litrů se dá normálně jezdit.
Rozhodně se vyhnout Fabiím s 1.4 TDI - tyhle motory jsou jedny z nejporuchovějších.
Bude to starý šrot, co byste chtěl s limitem 50 tisíc, ale bude to jezdit do rozsypání
Fabia 1.9 TDI 74 kW by byla super, ale cenově bude jinde, pokud má být v rozumném stavu.
kde jsi přišel na takovou blbost že 1.4tdi je jeden z nejporuchovějších? rozhodně nebude vic poruchová jak 1.9. spíš naopak...
upřímně za 50 klacků nic spolehlivého, co málo žere neseženeš... co se týče LPG, tak jsem jednu dobu přemýšlel o 1.8T .. pry to funguje dobře.. jinak kupovat cokoli novějšího jeteho je o průser.. bud fungl a nebo něco staršího a jednoduchého.. další možnost je veřejná doprava..
Především také záleží n vaši schopnosti si cokoliv na autě opravit či vadný díl vyměnit! současně i na rozšířenosti daného auta,nějaký exot ve výskytu 20 pro celou ČR asi nebrat byt by byl super usporný!
Beru to takhle-pokud bych osobně něco takového jako Vy ,pže se docela vyznám v naftě od PSA,tak bych zháněl citroen ZX 1,9D nebo P 205 - 405 z posledních let výroby. (405 s motorem v relativně dobrém stavu kolem 5L/100km,ZX,309-Xsa 4-5; se 205 jde i za 3l ...)
Honzo-však píšu že bych sháněl v relativně dobrém stavu a pže je docela znám -kdo má dobré zkušenosti se škodovkami doporučuje tyto já mám z PSA doporučuji PSAZnámý zase má nej s Mitsu, tak doporučuje Mitsubischi! SJinak je to samozřejmě hledání jehly v kupce sena ale přesto se dají dobré kusy najít!
Magore-dle fotek vypadá dobře ale není ani jeden pohled na motor.Jinak RHY byt je slabší (má jen 66kW oproti silnějšímu RHZ s 80kW)ale zase na druhou stranu ji chybí pár kurvítek co má silnější HáDéÍčko.Důležitý je skutečný stav cio se dá zjistit na místě a při jízdě.
Zdravím,také sháním něco ,tak se dovoluji zeptat odborníka od PSA,šel by jste do toho : auto.bazos.cz/... původně jsem chtěl něco od VW 1.9 (d tdi sdi) ale to si pořád drží cenu ,tak uvažuji právě nad tím PSA něco jsem zaslechl,dočetl, jaký naftový motor by jste doporučil?
Jé, mělo to být pod příspěvkem @diesel
Těch 100km je doufám tam a zpět.Tak si kupte skoro zadarmo Škodu 120 a máte vyhráno a náklady skoro nulové.Je to sice benzín a starší typ,ale pořád jede všude kde ostatní auta stojí.Případné opravy uděláte doma nebo před barákem stylem kladivo/šroubovák/drát.Kvůli nové práci hned kupovat nové auto mi připadne jako blbost.
Kdyby se vám vaše auto porouchalo, dostanete se do práce nějak jinak nebo ne? Já ne, proto jsem si koupil auto nové a jednoduché, kazí se sice i nová auta, ale ta šance je prostě menší... Jezdím docela hodně (3000km/měs), auto mi ale hodně ušetří (tovární LPG-7l/100km) Vše se dá propočítat a jestliže splácím 6000Kč/měsíčně za nové a 3000Kč/měsíčně tím ušetřím, je to dle mého dobrý obchod...
vážení,
rady typu: "nejlepší je služební auto", nebo tramvaj si prosím odpustte - jde mi o seriozní názory a tak chytrý jsem také, ale na služební auto musí být dva, jeden co ho nabídne a druhý co ho dostane a tato podmínka splněna není . Také tramvajenka je k prdu - firma je na zelené louce za městem, takže dojezd POUZE autem! Ostatním díky za názory.
Nejnižší náklady má starší auto na LPG, čili varianty 2 a 3. Varianta 2 je jistější v tom, že víte, do čeho jdete. Varianta 3 je o štěstí a smůle. Starší auto musí tu a tam neplánovaně do servisu, takže k němu němu byste měl mít alternativu (druhé auto, veřejná doprava).
Není od věci zapřemýšlet o fungl novém (zánovní ne, to dnes nedává finančně smysl) malém autě s benzinovým motorem, čili varianta 5. Dacia Sandero, Škoda Citigo apod. dokáží s trochou snahy jezdit za cca 5 litrů a nestojí moc. Samozřejmě, že po započítání amortizace vyjdou dráž, ale prvních pár let se nebudete muset skoro o nic starat, jen jezdit.
Rapid 1.4 TDI bude jezdit za málo, ale hned od začátku budete mít velkou amortizaci a havarijní pojištění. Pokud chcete Rapida a nepotřebujete dynamiku, běžte raději do 1.2 TSI 66 kW.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.