Nejste přihlášen/a.
Dobry den,
Vlastnim ted Alfu Romeo 166 2.4 JTD a rozhoduji se že bych přešel na Chevrolet Aveo 1.2 . Jezdim prevazne kratke trasy ,do prace 3km ,za rodinou 17km nebo do mesta. Ten Chevrolet se mi libi ,tak jsem se chtel jen zeptat na Vas nazor jestli do toho jit? Porad se jeste rozhoduji. Chevrolet by stal 50 000Kc ,najeto kolem 80 tisic km ,sice slabsi vykon ale to by me nevadilo na to popojizdeji ,a myslim ze ta Alfa by se jen trapila zbytecne. Jinak Alfu bych chtel prodat minimalne za 30 000kc ,ale zatim se zadny zajemce jeste neozval ,inzerat mam teprve od vcerejška. A tady jeste mala ukazka obou vozidel:
čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Chevrolety jsou dost poruchá auta, pokud to jen trošku jde, raději se tomu vyhněte. Ještě horší než Opel. Většinou odejdou celkem dost drahé díly.
Koneckonců už se to v Evropě ani neprodává... ty katastrofálně nízké prodeje byli jeden z hlavních důvodů.
Pokud přesednete z té 166 do toho Avea budete okamžitě zklamaný ... přece jen jsou to auta z jiných tříd .. Aveo je levný spíše podprůměrný sedan. Zkrátka cena toho auta byla přímo uměrná kvalitě, levné, nepříliš dobře udělané ... Něco jako Thalia .. je to levné, tím to tak končí.
A dieslovou 2.4 JTD vyměnit za benzínvou 1.2 - to si budete dost dlouho zvykat.
Ale správná je úvaha, když najedete tak málo kilometrů pořídit si benzín. Na vašem místě bych se ale určitě pokoukl po jiné značce.
Jestli se nesype a neni shnilá, tak si nech Alfu.
Naftě krátký jízdy až tak nevadí, pokud občas vyženeš pavouky z výfuku tak motoru nevadí prakticky vůbec, baterka se nestíhá dobíjet, to jde vyřešit nabíječkou.
VIF do nafty, nechtít plný výkon po studeném motoru = prvních 5 km tomu nedupat na krk (resp. plný výkon chtít až po prohřátí celého bloku motoru = 5 km do kopce nebo 15 km po rovině), poslední minutu jet zvolna - nechat dochladit turbo, olej měnit každých 10kkm nebo po roce, filtr Mann. Olej nějakou 5w40, např. Shell Helix HX7 (za studena řídký, za tepla stejně hustý jako 10W40)
A jestli se sype - proč zrovna Aveo 8 let starý za 50k?
na to Aveo nejsou tak spatny recenze, je to bezproblemove auto. Me se libi, ma moderni vzhled i interieru a za tu cenu bych nic z roku 2008 nesehnal a konkretne tohle ma i tak malo najeto kolem 80 tisic.
Ondro-pokud je Alfa OK nesypete do ní jako do bezedné kasičky-nechejte si ji! Je to větší a pohodlnější než Avik,s tím se ale zase v přeplněných městech o fous líp parkuje!
Chevrolet Aveo 1.2 r.v. 2008
To myslis , ze v tom aveu v zime to bude lepsi? Je to low cost auto a v zime , jdou pazvuky ze vsech stran.
opravdu jo? U te alfy me to dost stve ,ale tak je taky z roku 99 a najeto pres 280 tisic ,ale motor slape jak hodinky ,na ten si nemuzu stezovat ,a chyta na drc ,proste ty JTD jsou paradni .Jako jasny muzu udelat repas tech naprav ale to by bylo cenove mazec
Myslíš, že repas náprav vyjde dráž? Za 30k prodat Alfu, za 50k koupit Aveo, dalších 10k do něj nasypat aby to chvíli jezdilo - Pokud nasypeš těch 30k (spíš 40) do Alfy tak chvíli vydrží... JTD patří k tomu lepšímu, pokud přelezeš do 1,2 tak nejspíš budeš docela plakat... Ale pokud si Alfu necháš, tak dřív nebo později zrezne nebo se podělá něco drahýho a vzpomínka bude jak zrezla/ zdechla. Pokud jí dáš pryč v dobrým stavu, tak ten krám bude Aveo a na Alfu budeš vzpomínat jako super auto...
Repas náprav zas tak drahej nebude, jen to nesmíš dát do značkovýho servisu - tam tě sedřou z kůže a kvalita tomu často neodpovídá (drahá nekvalitní práce)... Vyměnit pár silentbloků, tlumiče s uložením, ramena atd. = tipuju 15 max 20k se vším všudy...
Na nový auta pozor, spousta ekokurvítek a omezená životnost :/
mam strach jit do toho repasu ,zatim by mi stacilo vymenit par veci na zadni naprave ,pry se doporucuje nejaky ty powerflexy tam dat ,ze to ma dlouhou zivotnost ,vubec nevim ale komu bych to dal na tu vymenu
Dobrý garážník, který to umí a má rozumnou cenu... Ale takový se hledá špatně, je jich málo... Nebo si něco nastudovat, naučit se zásadní věci a udělat to sám. (Bohužel) velice často to i amatér udělá líp než servis..
Značkové servisy obecně - jsou drahé, ale mechanikům platí málo = dobří jim dávno utekli a zbyl tam póvl který se jinde nechytí. Používal jsem na ně metodu kontrolních závad a výsledek byl dost tristní...
Chevrolet Aveo 1.2 r.v. 2008
Benzinaci pak lituji dieslaky v servise. Hlavne , kdyz odejde neco krasneho jako turbo , dvouhmota , vstriky , cerpadlo.
Pak jsem litoval tech , co v -20°C zamrzla nafta , nebo nemohlo nastartovat.
Lituju motor tech , kteri si treba koupi naftu do kaufu a zpet a motor je furt studeny.
Lituju , kdo si koupi ty nove giga eko diesly , co jsou s DPF casem kasicka.
Jinak zkuste priste benzin 2,0. Stim se to uz da.
Pokud chcete , ale jizdu zkuste 1,8T a pak zmenite nazor.
Sice je to od tématu, ale taky bych se rád zapojil. Mám teď opla vectru C (ano vím, je to opel :D = závada všude), ale na motor si nemůžu stěžovat. Mám v tom 1.8 16v 90kw bez zbytečných blbostí. Motor krásně táhne i v plně naloženém autu na dovolenou. Samozřejmě žádný rychlík, ale na bezpečně předjíždění dostačující. Spotřeba je troku vyšší, ale žádné náklady na turbo a přesně žádné problémy/povinnosti jako u dieselu. Já bych si koupil diesel jen kdybych musel každý den minimálně 50km na jednu cestu. V druhém případě pod 50 km se možná vyplatí spíše do auta narvat LPG. Spotřeba jako diesel (cenově) a není problém se startováním, chlazením atd.
Taky přiložím myšlenku - motor 2,4JTD je do dodávek ! - tento motor v sedanu 1) v rukou nezkušeného řidiče je smrtící nástroj, 2) likviduje nápravu, brzdy ... servis bude velmi častý
To je můj názor - navíc můj odpor k Alfám je prostě obrovský...
@asd1 - jak jsem psal: "přiložím myšlenku" - toto si myslím a co jsem se jednou o alfy zajímal, tak mi to servis potvrdil. Motor 2,4 je poněkud větší než 1,9 - není místo pro práci, servis kolem motoru často znamená vyjmout motor z auta... Motor je těžší než 1,9. Souhlasíte? Je to námět pro další zjištění tazatele u odborníků... Tak mu to upřesněte, že jsem se zmýlil... z vlastní skušeností s jiným motorem... a jiným vozem... Děkuji.
:D Proč by to měl být smrtící likvidátor auta?
1,9 JTD mám v Puntu a nic z toho se nekoná. Jezdí to za 5 litrů, dá se s tim bezpečně předjet, nechcípá to do kopce ani naložený, nesype se to. Nápravy i brzdy drží (to neni Felda kde naftu nápravy opravdu neunesou). Jestli častý servis má být jednou za 10kkm vyměnit olej a filtry, tak to je fakt pakárna. Mmch. těžký motor je výborná věc na sněhu.
Jestli máš odpor k Alfám tak si to nekupuj.
2,4JTD je opravdu těžký motor, který nadměrně zatěžuje nápravy. Prodřené olejové vany pak nejsou vyjímkou, ale spíše pravidlem. Podívej se kolik stojí a za kolik se dá sehnat stará. Je to nedostatkové zboží. Nová stojí skoro jako je hodnota těchto aut.
Za 5k vanu seženu hned... Vanu prodřeš pokud najíždíš na hrby moc rychle, běžnou jízdou ne. Nebo jí prorazíš o šutr na polňačce (to bych u italů na jejich polňačkách viděl jako časté). Když někdo jezdí jako prase tak holt občas něco doj..e.
Že je málo místa na práci souhlas. Pokud se to auto nesype a dá motoru co potřebuje (nehonit za studena, nechat dochladit atd.) tak s velkou pravděpodobností dřív shnije než by musel něco řešit s motorem...
1,9 JTD by stačila a na servis je výrazně lepší, ale neřešíme co shání, ale to co má a jestli si to nechá... Za mne pokud je OK tak nechat.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.