Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Fabia II TSI

Od: marad odpovědí: 12 změna:

Zdravim,chci se zeptat,nemáte někdo zkušenost s motory 1.2 TSI u Fabia II?Je normální že se auto zahřeje a začne pořádně topit až po cca 10km-15km jízdy?Před tim sem měl Fabii 1 1.4mpi a ta byla zahřátá a topila během 4km jízdy.

Děkuji za radu.

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

Možno máte vadný termostat.

 


0x

Ne , normalni to neni , vypada to na termostat.

 


0x

zrovna dneska jsem to četl na foru, že v -5 se tenhle motor zahřeje až tak po 12km... ta 1.4 ma větši objem, bez turba tam leje benzin horem dolem..

 


0x
Je-li venku -10°C tak to auto nechám klapat na volnoběh a mezitím si oškrábnu sklo.
Denně vidím lidi jak ometaji auto, skočí do něj, nastartujou a hned jedou.
A pak když slyším že jim ani po 10 km auto netopí, tak šílím.
marad

Dělám to taky,nastartuju,oškrábu si sklo a pak jedu,i tak ale trvá zhruba těch 10-15km než se auto ohřeje na provozní teplotu.Byl sem zvyklí z jedničky fabie,tam stačilo najet 4km a auto už topilo,tu fabii dvojku nemam dlouho tak mě docela překvapilo že topí až po tolika km

Zkuste si sehnat kryt na masku, at zamezíte přístupu ledového vzduchu na chladič.
Nebo tam dejte mezi masku a chladič tvrdý karton.

 


0x

Bude taky záležet, jak těch 10 km jedete. Pokud jedete pomalu po rovince či z kopce a po motoru nechcete žádný výkon, tak to pochopitelně trvá déle. Docela dobrým ukazatelem je, jakou vám to po těch 10 km ukazuje průměrnou spotřebu.

 

vanad1*

0x

Pokud je vadný termostat je zůstal pootevřený, motor neohřejete na více jak 50-60°C. Ukazatel teploty nebude na 90°C, jak bývá obvykle. Po nastartování nechejte chvíli motor klapat na volnoběh, zatím seškrábejte led a sníh a topení zapněte až teploměr ukáže nějakých 50°C. Motor se daleko rychleji ohřeje a pak není problém topit. Jestli vše funguje jak má.

marad

Termostat bude ok si myslim.Fabie II,teda alespon ta moje nemá ukazatel teploty,svítí jí jen kontrolka a když se motor ohřeje tak zhasne,a mě zhasne takže si myslim že termostat je ok,jinak by ta kontrolka nezhasla.

 

tycoon*

0x

Ono taky záleží na tom, co znamenaná "pořádně topit", za jakých to je klimatických podmínek a jaký je profil té trasy (je rozdíl, když jede prvních 5 km z kopce nebo do kopce). Já mám Fabii I dvoulitr a v mrazech to začíná velmi mírně topit asi po 5 km a opravdu pořádně to topí až po těch zhruba 15 km. Taky je potřeba si uvědomit, že teploměr chladicí kapaliny ve Fabii lže jako když tiskne, to, že jste měl u staré Fabie ručičku přikavanou na 90°C neznamená, že chladicí kapalina měla 90°C, klidně mohla mít 50 nebo i 100°C.

vernon
Bodejt by teploměr nelhal, je to zjednodušení pro laiky. Prostě indikace je založená jen na třech stavech. Studený - provozní teplota - přehřívání. Teploměr je řízen řídící jednotkou štítu, není napojen na čidlo teploty.

F1 topi i kdyz jde rucicka teprve nahoru.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]