Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Motory 1,9 TDI

Od: pablo1 odpovědí: 19 změna:

Mám několik otázek ohledně motoru 1,9 TDI 74 kW.

Je Fabie I s motorem 1,9 TDI 74 kW dobrá volba? Jaké jsou nejčastější závady těchto motorů? Má Fabie s tímto motorem dobré zrychlení, aby se dalo bezpečně předjíždět? Stačí to zrychlení i na bezpečné předjetí výkonnějších aut? Nemá tento motor problémy se startem v mrazech, pokud auto bude stát venku? Slyšel jsem, že motory od koncernu VW mají často problémy se spotřebou oleje, týká se to i tohoto motoru? Měl bych koupit motor s označením ATD nebo AXR? V čem se liší motor ATD od motoru AXR? Pár lidí mi říkalo, že motory s označením ATD jsou prý poruchovější než AXR, je to pravda? Tyto motory prý dost vibrují na volnoběh a vibrace jsou prý dost cítit v interiéru, je to tak? Jinak když se snažím sehnat nějakou Fabii I s tímto motorem, tak mám problém sehnat nějakou v lepším technickém stavu, většina z nich je v horším stavu nebo má nějakou vážnější závadu - to mám smůlu na auto nebo je to normální? Děkuji za odpověď

 

 

19 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

stistko

2x

I když je dotaz rok starý, tak přidám odpověď proč fabie 1,9TDi na trhu těžko seženete (v dobrém techn.stavu). Jsem majitelkou přesně takové 12/2001 sedan, motor ATD a auto radši opravím než abych ho prodala. Nikdy mě nenechalo ve štychu. Auto je ve výborné kondici, což by po tolika letech nikdo nečekal. Výbava elegance, takže jí nic nechybí, jsem původní majitelka, koupeno jako funglovka, cena byla příšerná a už jsem spoustě lidí musela ukázat smlouvu od škofinu, že to auto fakt tolik stálo. Dokonce se o její pořiz. ceně se mnou nedávno hádal i můj účetní, který ji poprvé zaúčtovával Jízdní vlastnosti jí může kdejaký auto závidět a já jí s oblibou říkám "nasírací fábie", dost často s ní totiž závodím do kopce s auty co vypadají nadupaně a jejich řidiči mají ego až na Měsíci. To pak v delším kopečku dostává zabrat, protože ji málokdo předjede. Je pravdou, že v dobách kdy byla nová se s ní jezdily delší trasy rychlostí 200 - 220km/h, dokud to dálnice dovolila, dneska v pohodě vytáhne 200, ale naše dálnice jsou v této rychlosti nebezpečný.Každopádně, to podstatné. Na autě se měnily pouze běžné spotř.díly, tj. brzdy, kapaliny, silent bloky, rozvody po 90ti tis., zámek předních dveří a stahovačka u řidiče, tlumiče. Za 17 let provozu. Pokud škodovka ještě někdy takové auto vyrobí ale v kombíku (sedan mi je už malej), tak ho chci!

 

 


0x
Ano je to dobra volba.
Ano zrychleni je slusne.
Jako kazdy diesel ve velkych mrazech, zalezi na baterii, zhavickach, alternatoru a musis jezdit delsi cesty at se baterka nabiji.
Jo bohuzel, ty auta byly videt hodne jako firemni a jezdilo to streky sem a tam. Na jezdeni soukromniku se bralo spis 1,4 pote 1,2. Za diesel byl velky priplatek.
Mezi motorama je rozdil, hlavne v emisich, jinak par veci. Vice tady.
forum.skodahome.cz/...
Vyhoda je, ze fabie nema dvouhmotu. Nevyhoda je, diesly jsou predrazene ve fabii, najit dobry stav je tezky a neni jich tolik, neb se pak davalo 1,4tdi a ten byl opet levnejsi nez 1,9tka. Ktomu predek je dost tezky a naprava dostava zabrat.
Jinak f1 pred faceliftem, je treba davat pozor na styk predni blatnik X prah. Rad se tam drzi blato, sul a pak to kvete az do poradne dury.
vanad1*

Fabia 1,9 TDi/74 kW má dvouhmotu. Všechny novější diesely ji mají.

038 105 266 Q

honzik*

někde na skoda foru jsem četl že motor ATD ji nemá

vanad1*

Poslední jednohmota byla tuším Octavia 66 kW - TDi. Pak už všechny i TSi. A nové motory mají pravděpodobně bez rozdílu paliva.

Fabie motor ATD dvouhmotu nema.
vanad1*

Máte pravdu.

skoda-dily.cz/...

Takze ani AXR nema

xyz*

Nevím jestli Fábie s motorem AXR, ale Golf 4 s tímto motorem dvouhmotu má. Aktuálně nám odchází... ale jde nahradit jednohmotou s odpruženou lamelou.

PS: z této Fábie bych bral převodovku... má delší převody, skoro jako 6 kvalt.

Ano golf a ostatni to maji má, jen do fabie to nedavali.
Nahradit to jde. Ale pak přijdete o komfort. Je to docela dost znát.
xyz*

Je to znát i při použití odpružené lamely? Tedy pruží nikoli setrvák, ale lamela.

Co jsem četl na diesepower.cz a vw-club.cz, tak to na komfortu nějak moc znát není. Spíš, že je jiný pocit z pedálu spojky.

Já to osobně mam predelane a zaprve je tuhá spojka což me nejvíc sere v kolonach a zadruhé ta spojka je taková ostřejší takže si musíš vyhrat se spojkou a plynem jinak ti to bude cukat. Ale na to se da zvyknout. Nadruhou stranu nemusíš mít strach ze se ti vymlati setrvak a budeš sypat dalších deset klacku.

 

xyz*

0x

Máme tento motor v Golfu 4. Nalítáno 312000 hlavně po městě a kromě dvouhmoty, která odchází není s motorem žádný problém. Nekouří, emisema prochází, turbo i vstřiky jsou původní. Za celou dobu jsme museli cca 3x dolívat asi 1 litr oleje mezi výměnami. Jinak startuje dobře i v mrazech. Samo, že záleží i na naftě a vzhledem k tomu, že nemá vyhřívání naftového filtru, tak jsou mrazy -15 a víc trochu problém. Holt to není Volvo, které má na mrazy lépe připravený palivový systém.

Jednoduše jde načipovat na 100 kW. Víc nemá cenu, protože má malý chladič stlačeného vzduchu, který neuchladí vzduch a pak se motor přehřívá.

Nicméně za mě můžu motor doporučit.

 

pablo1

Čím to je, že sehnat ojetou Fabii v dobrém technickém stavu s tímto motorem 1,9 TDI 74 kW je těžké? Proč je většina dieselových Fabií v horším technickém stavu než benzinové Fabie?

O fabky se nezajimam, ale ze zkusenosti vím, ze takové oblíbené a celkem spolehlive auta se hrozne spatne shaneji. Lidi se totiž takových aut nezbavuji. Jinak si to nedovedu vysvětlit. Proč když se podívám na net, tak všude plno fordu, ze bych si snad ani z toho dlouhého seznamu nevybral, plno citronu fiatu atd. Přitom to na první pohled jsou celkem hezké, pohodlne auta. Na druhou stranu dam si golfa iv 81kw a to je velký problém. Většinou bud to jsou vraky zbidacene tuningem, vevnitř vybydlene, nebo už to ma chycenou kastli. Když je to dotazene z italie, tak sice kastla fajn ale samé dulky ve dveřích. Když už a byt fakt v dobrem stavu, tak je to cenovy nesmysl. Bohužel už to jsou stát auta a bude hůř. U těch fabii pozor. Nevim cim to je, ale kamarád ma 05 fabii a abnormalne to rezne ze všech stran. Nejčastěji to začíná ve předu na prahu. Jinak ten motor je jeden z nej Pd motoru. Takže pokud ho nikdo nezbidacil tak poslouží dobre. Taky jsem si ji kdysi chtěl koupit ale nějak jsem se nesmiril d interierem
Fabie a rez? Ano styk blatnik X prah. Po faceliftu jiz vyresene.
Musi se to cistit po zime.
Jinak fabie nerezne (neni li zborena ze vsech stran) a kdyz jo, da se to opravit za pakatel.
tycoon*

Přesně tak. Pěkné kusy si majitelé nechávají nebo je prodají v rámci rodiny a známých. Do bazarů se dostanou jen zanedbané, bourané nebo stočené kusy. To stejné platí i pro 1.9 SDI.

Druhou věcí je, že i ty nejmladší kusy už mají za sebou 10letou službu s nájezdem 200 tisíc km a víc, takže nelze očekávat stav nového auta.

Psal jsem ti to.
Za diesel byl velky priplatek, ktomu to braly firmy jako firemni auto.
Soukromnik bere fabii na jizdu kolem kominu a to ti staci obyc benzin. I me staci obyc benzin, nevidim zadnou vyhodu u me v dieslu. Jezdim kratke trasy a jak bylo venku - 20 a 90% aut dieslu pred barakem nenastartovala a v zime to pozde topi, tak me to nelaka.
Vic dieslu je v oktavce, hlavne rotacky 66 a 81kw je lepsi volba. Opet ale je pravda, ze to jsou jiz stare ojete auta kolikrat stocena...
Dale ten kdo ma krasnou fabii ci oktu, tak to neproda. ND je levne, motor je jeden z poslednich dieslu, kde nejsou eko-blbosti.
Ktomu by za starou fabku a oktu dostali par kacek, coz se neoplati.
Dalsi je to, ze davali casem 1,4tdi s to banda brala, byl mensi priplatek nez 1,9tdi.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]