Nejste přihlášen/a.
Do felicie se dávaly a také dávají například AKUMA Komfort 12V 44 Ah s proudem 390 A, L1 44 viz například autobaterie-pema.cz/... nebo i s proudem 420A například viz autobaterie-pema.cz/... .
Má záporný pól při pohedu pod haubnu vlevo, plus je vpravo a žlábky ve spodním okraji přesně padnou tam, kde baterie má ležet - provedení B13 nebo B13/15
Na venek se liší jenom výškou, 390 A je vysoká 190 mm (přesně se vejde, tam kam má), 420 je o trošku nižší, 175 mm.
Hlavně kup klasickou starou olověnou údržbovou baterii. Bezúdržbový nebo nějaký gelovky odrovná feldí dobíjení klidně do roka. Pokud by jsi chtěl bezúdržbovou,musíš speciální diodou zvýšit dobíjecí napětí altíku o cca 0,5 V. Ty nový baterky zkrátka klasické dobíjecí napětí alternátoru magneton ničí.
Varta black dynamic..taková osvědčená klasika. Benzínovou feldu utáhne v pohodě i 44Ah,lepší je 55Ah. Víc už ani není třeba,ale ta zásoba energie se neztratí
Magnetony si občas dobíjí jak chtějí a nepomůže na to nic. Celý jsem jej repasoval a i tak z něj leze napětí někdy 13,8 při světlech,někdy třeba 13,6. Elektrika je ukostřená dobře,to pravidelně kontroluju,silové kabely a svorky neporušené. Nový originální regulátor napětí. Ono nemusí být přímo kalciová,ale i ty bezúdržbové to nesnáší dobře,potřebují kolem 14,0-14,2,jinak u nich dochází taky rychle k opotřebení. A zvlášt v zimě taková baterka dostane pořádný pecky,když si vezmeš že ráno zapneš ventilátor na vyšší otáčky,vyhřívání zadního okna,třeba ještě mlhovky když není dobře vidět...napětí ti rázem spadne na nějakých 13,4 a to ta bezúdržbová baterka jde do háje opravdu velmi rychle. K tomu si přičti třeba krátké jízdy kdy se i tak nedostatečně dobíjí.
Nestojí to za to,koupit starou klasiku která je na to uzpůsobená a se starými typy alternátorů dokáže existovat. Občas se kouknout jestli je tam dost elektrolytu,případně to dolít destilkou a po problému
Ve felicii je místo na baterii s kapacitou 44 Ah.Samozřejmě se do Feldy vejde i větší,ale je problém ji řádně upevnit.Baterie se nesmí provozovat bez zajištovací konzolky.I při lehké havarii se může posunout a hrozí zkraty přívodních kabelů.Požár je to nejmenší,co může následovat.
JABRAKA
Upevnit není problém. Když použiješ baterku o stejné šířce,do boků máš místa dost a normálně ji upevníš tím upevňovacím plechem zcela bezpečně-stejně jako tu 44Ah. Nevím jak by naftová felda vystačila s 44Ah baterkou-dost bídně.
Jde tam dát maximálně 68Ah,víc se nevejde kvůli topení
Mě nejde větší kvůli alarmu,z jedný strany už by větší zmáčkla kabely ventilátoru a na druhý straně by narazila do alarmu. Ovšem pokud nemáš alarm,vejde se určitě ještě i větší,normálně na originální držák a na původní zajištění.
Dával jsem do feldy 74Ah a vešla se bezproblémů do původního držáku. Jeden zákazník tam narval 90Ah, ale už byla nakřivo. Ale je jasné, že rozměry baterií stejné kapacity jsou různé.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.