Nejste přihlášen/a.
Rozdíl mezi motorem 1,4 MPi a 1,4 16V je jednoduchý. MPi je stále starý dobrý český motor přestavěný z felicie,rozvod OHV. 1,4 16V je koncernový motor,rozvod DOHC. Ani s jedním chybu neuděláš,oba jsou velmi odolné a spolehlivé. MPi má ještě nižší servisní náklady,má rozvody řetězem které vydrží víc než rozvody u 16V. Spotřebově jsou oba cca na stejno,o něco líp jede 1,4 16V-logicky je to 16 ventil,má lepší pružnost.
1,2 je šunt-jako nemůžu jenom hanit,kdo s tím jezdí jak důchodce,tomu to i vydrží,ale když ten motor dostane někoho,kdo s tím autem chce normálně jezdit,zvýšená zátěž způsobí jeho velmi rychlé opotřebovávání,katalyzátor u olejového kanálu způsobuje velmi velkou tepelnou zátěž oleje,který rychle degraduje a pokud nezkrátíš interval na polovinu,do 100 tisíc kilometrů je po motoru.
1,0 to je snad jenom po městě,samotný motor není špatný,to je taky předělávka toho OHV motoru z feldy,ale ten výkon je tak mizerný že to uspokojí jenom ty nejméně náročné
Jak je to se sedačkama ti přesně nepovím,protože jsem se tím nikdy nezabýval,šel bych do toho jen pokud mají stejné uchycení. Něco tam bastlit to už by se na STK určitě nelíbilo. Nárazník to samý,musí mít homologaci pro dané auto a musí mít stejné upevňovací body. Pokud nemá homologaci pro jedničkovou fabii,poletíš z STK jak namydlený blesk. Pokud by tam ještě uviděli nějaký bastl,nějaké převařování úchytů,samořezné šrouby a podobné zrůdnosti,tak tě prohodí oknem.
Teoreticky i prakticky je možné vše,ovšem naše byrokracie je proti. Pokud máš dost znalostí,dobré vybavení a dost peněz,uděláš z fabie třeba auto na okruhy..ovšem bude ti stát v garáži a nebudeš s ním smět na silnici
a hlavně křídlo aby mělo... a kapsy ... abouttuning.blogspot.cz/...
Ne, bohužel nikdo nemůže s klidným svědomím poradit, abyste si koupil tento vůz na tuning...
1) 1.4 MPI je modernizovaný motor z Felicie. Dostal větší objem, hydraulické vymezování ventilové vůle a pár dalších vylepšení. Dostal bohužel i zhoršení v podobě menších sacích kanálů, aby nekonkutoval motorům od VW, takže zejména 50 kW moc nejede a celkem dost žere. Výhodou je snadná a levná údržba, dá se říct, že je to nezničitelný motor. Montoval se ale jen do roku 2002, pak místo něj dávali HTP, takže to jsou vždy jen ty nejstarší kusy.
1.4 16V je motor VW. Jsou dvě základní varianty. Základní 55 kW verze s delšími převody a 74 kW verze s kratšími "sportovními" převody, kde výrobce předepisoval vysokooktanový benzín. Nevýhodou je dražší údržba a díly, určitě je potřeba připomenout třeba pravidelnou výměnu rozvodů, kde jen díly stojí cca 5 tisíc Kč. Zejména 74 kW verze mívají leckdy opotřebené pístní kroužky. V roce 2006 se do kombíků a sedanů začala montovat vylepšená 59 kW verze, která lépe jede, aniž by vyžadovala více paliva a má kvalitnější pístní kroužky.
2.0 MPI je dobrá volba, pokud jezdíte mimo město a dálnice. Slušně jede, spotřebu má jako 1.4 MPI a údržba je levnější než u 1.4 16V.
2) Fabie vybavené sportovním interiérem Dynamic mají sedačky a volant z verze RS, liší se to jen barvou čalounění sedaček.
3) Proboha proč? Technicky to s malými úpravami možné je, takové auta jde občas na silnicích vidět.
Fabia má dvě verze sedaček. Normální sedačky, které má většina Fabií. A pak sportovní sedačky s většími bočnicemi a trochu jiným tvarováním, které se standardně montovaly do verze RS a do ostatních verzí je šlo objednat jako příplatkovou výbavu Dynamic (součástí toho byl i tříramenný volant z verze RS a malý kožený paket).
Tady je příklad Fabie, která má ty příplatkové sportovní sedačky:
Pokud chceš, aby Fabia vypadala pěkně, tak bych si vybral nějaké pěkenou metalízu, dal bych k tomu nějaká pěkná kola, asi ty fólie a to víceméně stačí. Nezapomeň, že na STK se dnes vše kontroluje. Na každý neoriginální doplněk (folie, spoiler, velká kola) musíš mít atest.
Jinak Fabie je dost těžká, takže pokud chceš, aby to mělo i dynamiku, je potřeba aspoň ten 74 kW motor.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.