Nejste přihlášen/a.
Na favoritu mám najeto cca 78 000 km. Loni létě jsem doléval chladící kapalinu mezi MAX. a MIN. Lestos od listopadu mám tu chladíící kapalinu na minimu. Kohout topení je ok, hadice ok, chladič ok. Kde je problém?
Projít hadici po hadici,spoj po spoji jestli to někde nevlhne. Ovšem pozor,úniky jsou často v místech kde je to velmi blbě vidět a velmi často to začne prolínat až po zvýšení tlaku v soustavě. Pokud ne tak jedině sundat hlavu,vyměnit těsnění-s tím je spojené i srovnání hlavy s tlakovou zkouškou a změření přesahu vložek válců-oboje velmi důležité. Jinam se kapalina ztrácet nemůže-buď vyteče nebo ji sežere motor
Potom je velmi důležité měnit kapalinu v předepsaných intervalech,i kapalina stárne a časem se z ní stane žíravina-pak velmi lehce zkolabuje třeba právě to těsnění pod hlavou nebo nějaká hadice.
Interval pro kapaliny je 3 roky pro G11-zelenomodrá a 5 let pro G12-růžová
Pro všechny normal to není. Sám mám feldu což je taky vlastně jen inovovaný favorit a kapalinu ani nevím kdy jsem naposled doléval a stále je pod horní ryskou. Kdyby měl netěsné víčko,tak se mu nenatlakuje okruh a jinudy se ta kapalina ztratit nemůže
No pokud kontroloval naposledy vloni v létě=rok a půl zpět tak bych netvrdil že je něco KO.ale jak píší ostatní-dolil a sledoval bych množství,pokud se zčne ztrácet více -pak už by to normální nebylo!
To není žádná závada.Pokud´ máte během jízdy zapnuté topení,tak chladící kapalina se za nějaký čas odpaří a spadne v expanzce hladina.Já bych dolil mezi rysky min a max,a neřešil bych to.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.