Nejste přihlášen/a.
Hodlám teď trochu "investovat" do oprav mého auta - VW Golf 4, 74 kW, 2003, motor 1,9 TDI PD, kód AXR. Pokukuji po 6 rychlostní převodvce. Vím, že se dávala, ale do motorizace s 96 a 110 kW. Má tu někdo zkušenosti, zda má cenu tuto převodovku k motoru dát a případně zvýšit výkon na nějakých 100 kW nebo stačí těch původních 74? S autem budu od léta jezdit častěji dálniční cesty, tak by se ta šestka a tím pádem nižší spotřeba hodily.
tak pokud to máš takto, tak proč ne..otázka teď zní co si zas vymyslí ti ocasy v parlamentu a jestli schválí to, že na STK už neprojde žádne tuning auto...to bys měl zmařenou investici...něco jak já zatmavený skla...
Nechci podceňovat rentgenové oči pracovníků STK, ale jak poznají, že mám 6 kvalt? Jako maskování klidně nechám 5 stupňovou hlavici řadicí páky Něco jiného by bylo tam dát i celý motor 96 kW (kód ASZ). To by asi odhalili
A zatmavený skla se snad řeší s homologací a od B sloupku dál je to snad úplně jedno. Řeší se přední a boční u řidiče a spolujezdce... a jako motorkář to kvituju. Není horší pocit, než přijíždět na křižovatku po hlavní a přes zatmavená skla nevidět, co dělá řidič auta stojící na vedlejší.
převodovka má svůj kód, zkušený technik STK by to teoreticky mohl poznat pokud je na kód vidět, pokud je pod motorem plastový kryt motoru a převodovky a v motorovém prostoru "hustá zástavba" tak na kód neuvidí a nic nezjistí, jinak se podle vyhlášky převodovka nekontroluje, jen v rámcio tzv. evidenční kontroly zda je v TP napsáno MAN nebo AUT a zda to odpovídá realitě...
Dnes už se druh převodovky ( MAN-AUT) u osobáků neeviduje
Jinak s eběžně kontroluje jen značené typu motrou u vozidel kde je viditelný resp. kůli "husté zástavbě" dostupný, pokud je solidně "zakrytován" tak se nekontroluje a píše se to i do protokolu že kontrola nebyla provedena
klidn bych tam tu převodovku dal s tom že se dynamika auta zhorší, ty rozjezdy pédéčko bez problémů zkousne ale na tu šestku v plném naložení v kopcích nebude stíhat
já bych to nečipoval, 74 kw je z pédéček nespolehlivější motor a v rámci zachování životnosti bych jej nechal tak jak je
A nedělaj se ty šestikvalty v různém zpřevodování dle síly motoru? Jako, že na rotačku 81 kW jsou jiné převody, než na 96 a 110 kW? Pokud tedy rotačka měla 6 kvalt a nedělal se až od 96 kW.
No k té dynamice... Vlastně by mi stačilo, kdybych mohl k současné převodovce jen přidat 6 rychlost na opravdu dálnici. Vidím to spíš tak, že pokud to půjde, tak pojedu na 6 a kdyby přišel nějaký jo kopec nebo bylo auto naložené, tak holt podřadím. Spíš snad nebude problém s provozem ve městě, kdy se řadí 1-4 a auto nebude trápit jiná převodovka.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.