Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Pokuta za blikání

Od: radek33 odpovědí: 34 změna:
Jak je vysoká pokuta za neblikání např v křižovatce, díky

 

 

34 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x

do 2000Kč.


doplněno 13.12.16 06:47:

bez bodů.

radek33

Kolik bodů?

 


0x

Tu pokutu bych klidně zvýšil, dostávám amok když jedu a přede mnou na křižovatce nebo při výjezdu, vjezdu na nebo z kruháče řidič neumí použít blinkr...to mám vždy chut mu ho ukopnout.

asd1

Zvyšovat pokutu netřeba. Bohatě stačí poprvé domluva a při opakování stovka. Ale hlavně by policajt musel stát u křižovatky a přestupky hned na místě vychytat...

Pokud bude vysoká pravděpodobnost že tě zastaví a bude zdržovat, tak radši začneš používat blinkry. Aktuálně se to prakticky nepostihuje, tak na to spousta lidí dlabe... Výše pokuty je vedlejší.

nox®

Obávám se, že zvyšování pokuty nic nevyřeší, dokud na silnici nebude pravidelně vidět policie a na takové prohřešky se zaměřovat. Na druhou stranu, nic nevytočí více, když si potom strážci zákona počíhají na někoho, kdo náhodou opomene bliknout, zatímco pár minut předtím dotyčného ohrozil a omezil nějaký pošousta agresivní jízdou...

a když se někdy na silnici objeví policejní akce, hned se najdou i tací, co to komentují slovy "buzerace klidných šoférů"

Souhlasím, že policie by měla být na silnicích mnokrát častěji a více.

asd1

Protože opravdu často jen buzerují klidné šoféry. Stačí se podívat v jakých místech měří atd. Tady při preventivní akci najedou na známý úsek, odkryjou cedule s omezením rychlosti, splní plán, cedule zase zakryjou a odjedou...

Měli by být placeni za to že nejsou nehody, ne za vybrané pokuty...

repkin*

Kdo Vám řekl takový nesmysl ("Měli by být placeni za to že nejsou nehody, ne za vybrané pokuty...")? Za vybrané pokuty jsou "placeni" strážnici městské policie, ne Policie ČR. Předpokládám tedy, že se diskuse zaměřuje na policisty ze služby dopravní popř. pořádkové policie. Je třeba ujasnit si pojmy s dojmy. Vybrané pokuty Městskou/obecní policií, jsou příjmem města, které MP/OP zřizuje a platí, potom za to mají strážníci bonusy/odměny. Zatím co pokuty vybrané PČR jsou příjmem státu, takže policista z pokuty nevidí ani korunu (nebudeme se bavit o tom, že PČR je placena ze státního rozpočtu, protože to bychom mohli propustit všechny a pak by se např. v jiné diskusi nedalo nadávat na poštáky). Co se měření na určitých místech týče, jde taky o to, jak to auto bezpečně zastavit, aby do něj někdo další nevlítnul a v případě problému, aby tam to auto mohlo zůstat stát, proto byly zřízené tyhle úseky. A divil by jste se, kolik lidí se na nich chytí a pokud někdo, kdo na 90tce jezdí 140 o sobě tvrdí, že je obyčejný slušný řidič, tak potom už skutečně nevím, o čem se tady bavíme.


doplněno 13.12.16 11:09:

To jsou argumenty člověka, který tomu vůbec nerozumí, budou zastavovat vozidlo před horizontem, to do nich vlítne a pak tu bude diskuse, že policajti nepřemýšlí, že zastavují auta v nepřehledných úsecích a někoho zabili nebo zmrzačili. Netvrdím, že to není problém, ale určitě to není 100% pravda.


doplněno 13.12.16 11:13:

A zeptejte se nějakého policisty, co nepracuje v managementu, kolik má osobní ohodnocení, možná potom změníte názor . Myslím si, že za ty peníze by tady tak 50% přispěvovatelů nepracovalo. Kdby to bylo tak růžové, jak si každý myslí, tak by Praha nebrečela, že nemá policisty, když nastupující policista bere 17k hrubého a absolutně žádné benefity, zatím co městská policie po 3 měsících 25k hrubého + služební byt, příspěvek na bydlení, na dopravu, stravenky apod. Na druhou stranu jsem až do včerejška nevěděl, že vojáci mají smlouvy jen na dobu určitou, což také není moc perspektivní. Ale to už je pak na jinou diskusi.

asd1

Z pokuty nevidí ani korunu, ale má taky osobní ohodnocení. Závislé na tom jak "plní plán" Nejlíp se splní když se obejdou ulice kolem paneláku (parkování) a měří se na přehledném místě.

Ano, na dálnici je úsek s účelovým omezením rychlosti opravdu přínos bezpečnosti. Ano dobře se tam odstavují auta a spousta řidičů tam jede rychleji - protože omezení je naprosto nesmyslné, žádné práce, nehoda, zácpa apod. Jen si tam policajt dal ceduli.

V době maskovaných passatů a oktávek odpadá i to místo na zastavení - a hádej kde ty oktávky stojí, myslíš že měří před horizontem, křižovatkou atd. Ne, vždycky jsem je viděl tam kde nachytá nejvíc lidí. Ano předpis je předpis, proč ale v nebezpečných místech neměří prakticky nikdy? Aha, že by nešlo o bezpečnost ale o pokuty?

repkine, naprosto s Vámi souhlasím, bohužel již ne tak s kolegou asd1,

Každý ale máme právo na svůj názor.

S tím také souhlasím.

repkin*

Budete se možná divit, ale i nedání blinkru se považuje v cizině za agresivní jízdu.

ale to bychom našli mnoho skutků, kdy je třeba naplácat na zadeček.

V novelizaci se chystá vyšší pokuta, jako i u jízdy v levém pruhu.

asd1

To je to samý - vyšší pokuta nic nevyřeši, je třeba být v terénu a přestupky hned po spáchání na místě trestat. Bohatě stačí i jen domluvou, drakonický tresty vůbec nejsou potřeba.

K té jízdě vlevo (když vynechám pravý pruh tankodrom v kterém jede jen autosadista) - odstup mezi auty "halb tacho", mimo pravý pruh se jezdí jen při předjíždění. Tj. při 130 kmh dojedu 65m za auto, přejedu do levýho, předjedu, když jsem 65m před ním tak se zařadim zpátky do pravýho. To samý platí pro 3 a víc pruhů. Zlatej dojčland, tam to celkem funguje...

repkin*

Jenže když jsou policisté v terénu a dávají pokuty, nemohou pomáhat a chránit (jak někteří s oblibou říkají) a nejsou oblíbení. Naopak bych řekl, že zvyšování pokut je součástí řešení. Za jízdu bez blinkru je tuším v Rakousku 2000 Euro, pokud nezaplatíte, tak vězení + exekuce. Pokud za takovouhle "blbost" zaplatím 20k, tak to příště neudělám a budu od toho odrazovat i ostatní. Kolega taky v Praze platil za rychlost 500,- je to prkotina, ale už je to znát, proto já jezdím po Praze 50tkou (asi jako jediný).

A kdo si dovolí jet v úsekovém 47km/h na 50tce nebo 75km/h na 80tce tak je to podle místních looser a zaslouží si minimálně vytroubit, vyblikat a vystříkat ostřikovačem.

Už jsem to tu jednou natuknul - tak nějak jsem denně vytrouben a vyblikáván na svých 40km cesty do práce a dalších 40 zpět. Často mne tak 4 auta předjíždí v nepřehledných místech ve vesnicích 80tkou, byt tam často stává PČR, ale i v Brně jsem brzdou provozu - nejezdím totiž těch 10-30km/h navíc nad povolený limit.

Za 16 let provozu aut a cca 700tis km ujetých km jsem ještě neboural... díky Bohu.


doplněno 13.12.16 12:24:

Jo a abych nebyl OT - blinkr je velmi nebezpečný nástroj - blinkr zapnutý je někdy důvodem ke smrtelným nehodám - proto bych ho považoval za důležitější než rychlost a postihoval více s ohledem na ohrožení - samozřejmě individuálně...


doplněno 18.12.16 14:06:

@taby - vy máte najeto kolik? Nejezdím JEN denně do práce. Naopak se někdy ze 40ti km díky objížďkám a nehodám může stát 50-60 jedna cesta... Nikdy jste nezažil? Nikdy jste nejel s rodinou 200km na výlet? Chcete naskenovat STK kontroly mých vozů? Mám snad všechny...

Počítat to nebudu a vysvětlovat, že v letech x - y- jsem bydlel v jiné vesnici a dojížděl denně do práce více než 55km je zbytečné. A že nejsem ateista - ano, možná právě toto je důvod nulové nehodovosti.

taby*

Za 16 let provozu aut a cca 700tis km ujetých km jsem ještě neboural... díky Bohu.

Kolego, to mi chtě - nechtě vychází na cca 120 km na den... Beru v úvahu 40 km do práce a 40 km zpět, ale to pak zbytek dne jedete zbývajících 40 km? Jak říkáme my ateisti: Díky bohu, že jste z druhého konce republiky...

taby*

Předně se tu nemíním dohadovat jak kdo řídí dlouho a kolik km má úspěšně za sebou. Nicméně vlastním ŘP něco málo přes dvacet let a dělal jsem si ho právě proto, abych řídil a né jen vlastnil. Věřte, že při mém povolání najedu za den min. 200km a vyjímkou není ani přes 500km (např. když musím na otočku právě k Brnu a zpět do Ústeckého kraje). A nevedu si složky o mých cestách a ani žádné jiné knihy jízd. Důvod mého příspěvku byl ale naprosto jiný... Chtěl jsem poukázat na fakt, že pomalý řidič je často větším nebezpečím na silnici, než svižně jedoucí... Často se děje, že tohoto pomalejšího jedince jsou ostatní nuceni předjíždět, i když by to neudělali, kdyby se jelo dle předpisů např. 50km/h v obci a 90km/h mimo...

OK - zřejmě jsem nepochopil vaši první reakci - nic o pomalé jízdě jsem nepsal...

Na druhou stranu musím zase já zareagovat na vaši info " kdyby se jelo dle předpisů např. 50km/h v obci a 90km/h mimo" - toto jsou "MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI" a člověk musí předvídat, umět reagovat a nemusí automaticky jet těch 50km/h - zvláště v některých hodinách a v určitých místech.
Takto mne pak opravdu předjíždí, když jedu jen 40tkou - bohužel je to mezi dvěma přechody pro chodce hned vedle základní školy - a chápete proč tam jedu já těch 40? Protože mám děti a nechci je přejet. Ani své, ani nikoho jiného !

 

To by Vám jeho manželka dala

 

cechacek*

0x

Radek, je zapotřebí se občas projet po Rakousku a neobtěžovat se včas dát směrovku blinkr, je to levné jenom 800 Eur / osmset /.

repkin*

Tak tak, v Chorvatsku předjíždění kolony musí probíhat jednotlivým předjížděním každého auta zvlášt. Předjet kolonu třeba tří kamionů se tam krutě nevyplácí.

"Předjet kolonu třeba tří kamionů se tam krutě nevyplácí."
No jo, asi tam ty kamiony nejezdí v 5 metrových odstupech, což je u nás běžné.

 

pobrdny*

0x

Občas je to "neblikání" pěkně ošidné a nebezpečné, např. u křižovatky ve tvaru T, kde je ale hlavní zatáčí doleva, takže když přijíždím z vedlejší a pokračuji dál rovně na hlavní, tak musím dát přednost těm, co pokračují po hlavní doleva. Když ovšem neblikají vlevo, tak by si člověk mohl myslet, že pokračují rovně na vedlejší a tím pádem mu nekříží cestu. Ovšem už se mi párkrát stalo, že jen prostě nezapnou blinkr a jedou přitom dál po hlavní a odbočují vlevo. Takže radši v tomto případě moc nekoukám na blinkry a raději počkám, až všichni odjedou, protože bych to v tomto případě "prosral" já, jelikož vyjíždím z vedlejší, nikdo mě pak nebude věřit, že ten na hlavní neblikal...

Pane Pobrdný, po HK okolo nemocnice, od semaforu k zadnímu vjezdu je křižovatka rovně vedlejší, vpravo hlavní. Ten kdo odbočuje po hlavní vpravo, nebliká skoro nikdo. V tomto případě to nevadí, páč tam nedojde k nehodě, ale ukazuje to na řidiče, který nedodržuje předpisy.

pobrdny*

Přesně tak, tady je to podobné, takže ten kdo jede po hlavní proti mně a odbočuje po hlavní vlevo a nebliká, tím pádem mě křižuje cestu, tak kdybych věřil tomu "neblikání" a že jede dál rovně do vedlejší silnice, tak by byla bouračka hned. A protože vyjíždím z vedlejší, tak bych měl v tomto případě smůlu, těžko bych bez kamery prokazoval, že ten co jel po hlavní vlevo neblikal a tím pádem jsem mu nemusel dávat přednost, protože kdyby jel rovně jak bez blinkru měl, tak by mně cestu nekřížil... Tohle je hodně ošidné a raději počkám, až nic nepojede, než abych věřil blinkům,,,

To je mylné přesvědčení mnoha řidičů, že když pokračují v křižovatce po hlavní silnici, tak nemusí dávat blinkr.

repkin*

Souhlas. Komentář k § 21 odst. 1 zák. č. 361/2000 Sb.,

" Pro povinnost dávat znamení o změně směru jízdy při odbočování je rozhodující, že řidič mění
směr jízdy. Například na křižovatce, kde hlavní silnice mění směr a vedlejší silnice vede
přímo, musí řidič pokračující v jízdě po hlavní silnici dávat znamení o změně směru jízdy. Na
křižovatce tvaru "Y"je nezbytné dávat znamení o změně směru jízdy především tam, kde není
zcela patrné, která ze silnic vede přímo a která mění směr.
Dávat znamení o změně směru jízdy má za povinnost i řidič vozidla zařazeného před
odbočováním do vyznačeného jízdního pruhu, stejně jako řidič, kterému odbočování (další
směr jízdy) přikázáno dopravní značkou."

http://www.ibesip.cz/cz/legislativa/silnicni-zakon-s-komentarem

A jak byste řešil neblikání na Vámi uváděné křižovatce, která je značena tak, že nejprve vidíte značku "křižovatka" a po dlaších 50 metrech uvidíte značku "zatáčka". V zatáčce se přece nebliká.

pobrdny*

V zatáčce se nebliká, ale na křižovatce ano! Zatáčka ovšem není křižovatka...

Toníku, ty si nedáš pokoj se situacím kterou jsme Ti mnohokrát vysvětlili, že se mýlíš, není to zatáčka, ale křižovatka v zatáčce.

Nezlob se na mě, Milane, ale křižovatka v zatáčce je dopravní nesmysl Platí ta značka "zatáčka" pro všechny řidiče? Platí tedy také pro toho, který jede v křižovatce v přímém směru? Pokud by to pro něj platilo, tak by ho to jenom mátlo a to je právě nesmyslné ! Pokud by pro něj neplatila, tak by pod ní měla být dodatková tabulka s tímto textem : Neplatí pro vozidla jedoucí v přímém směru,

Tak vidíš. do jakých absurdností jsme se dostali, protože nějaký dopravní nedouk zneužil značku "zatáčka" a umístil jí před křižovatku, která je řádně označena včetně dodatkové tabulky, která vystihuje skutečný tvar křižovatky a určuje směry, kterými mohou vozidla křižovatku projet a tím také určuje použití směrových světel.


doplněno 16.12.16 21:46:

Milane, už jsem vyčerpal odpovědi a tak píši sem. Měl by ses zamyslet nad tím, zdali chceme, aby svislá dopravní značka bez dodatkové tabulky platila pro všechn řidiče? Má platit tedy i pro toho řidiče, ktetrý jede v křižovatce v přímém směru? Nebude pro tohoto řidiče spíše matoucí? Jinak nebezpečnost jízdy v křižovatce není třeba zdůrazňovat značkou"zatáčka", protože už sama značka "křižovatka" signalizuje nebezpečí kolize a řidiči po zaregistrování této značky automaticky snižují rychlost jízdy a tí, kteří budou odbočovat a při tom dávat přednost v jízdě jiným vozidlům, řadí 2. převodový stupeň. Podle mne se jedná o chybu v metodice značení pozemních komunikací vydanou MD ČR. Už jsem jim tam napsal svůj názor, ale zatím mi neodpověděli, zaurguji to a dám sem vědět, jak jsem dopadl.

Nezlobím se, není to nesmysl.

Normální zatáčka, na ní je odbočka, jakých je v ČR tisíce. Vše je v pořádku. Ale ta zatáčka je nebezpečná, dají před ní výstražnou značku, Pozor zatáčka.

Co je na tom složité..

...která vystihuje skutečný tvar křižovatky a určuje směry, kterými mohou vozidla křižovatku projet a tím také určuje použití směrových světel...

ale neukazuje, že je to nebezpečná zatáčka, proto tam dali správně značku.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]