Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vytáčení studeného motoru

Od: naftak odpovědí: 10 změna:
Každý den vidím souseda jak hned po startu vytáčí svého diesela. Nejen ho ale dost lidí. Copak všichni serete na své motory? Jak to začne rachotit tak šup s tím pryč že. Jako mechanika mě to docela štve. Tohle není otázka jen taková věc k zamyšlení.

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

Tak sem se zamyslel...

...a jdu spat.

 


1x
V dnešní době ma jen málo lidí cit pro auto, příp. jakoukoliv techniku.
Telefon s jablkem ve znaku ani 2 tituly z VŠ nikoho inteligentem neudělají.
Selský rozum se nikde nevyučuje a pro jej má sem tam někdo.

 

vernon

0x
Většina lidí nemá cit pro auto, neuvědomují si že motoru zkracují životnost. Znám několik lidí co tůrují motor po nastartování a nebo startují s plně sešláplým pedálem akcelerace. Většinou to jsou bývalí majitelé šrotů typu Škoda 120...
fik

No u 120 to dělat museli,protože ten neřízený karburátorový motor bez pořádného prošlápnutí pedálu za studena nechytnul. A to neplatí jenom u škody 120,ale u všech těch starých karburátorových motorů,žádný nechytl bez plynu. A tůrovali to proto,že neměli ty svoje plečky seřízený,se svíčkama dávno za zenitem který vždycky jen obrousili drátákem tak aby jim to hnedka zase nechcíplo. A nějak nedokáží pochopit že moderní auta se startují bez plynu

To jsou prostě čeští pepíci,auto jo,vozit si zadek to jo,ale někdy tomu autu dát nějakou údržbu to už se jim zdá moc drahý,to si za to radši dají pár kousků v hospodě nebo nakoupí zlevněný cukr

To není pravda. Studený karburátorový motor se startoval bez plynu, se sytičem. S plynem se startoval za tepla.

Nedokážu si představit startovat v zimě promrzlou Škodovku s plynem na podlaze. Přijdu, vytáhnu sytič, jednou prošlápnu plyn (vstříknu palivo) a startuju. Vždycky chytne


doplněno 13.11.16 12:44: Já mám 105, najeto přes 100 tisíc a chytá teda krásně bez plynu i za mrazu. Naopak horkému motoru se moc chytat nechce, tam je to ideální s plynem na podlaze. A myslím že se to tak píše i v manuálu.
fik

Já mám starou 120 GLS a teda studená bez plynu nechytne. Neříkám na podlahu,ale trochu se tomu pomoct musí. Přijdu,načepuju benzín,sytič,dvakrát prošlápnu plyn a startuju,aby to dobře chytlo musí se tomu trošku plynem pomoct,pak to už jede dobře,nechcípe,necuká. Teplá klidně chytne bez plynu a bez sytiče. A to je škůdka udržovaná,bez stopy koroze,všechno seřízený jak má,najeto 68 tisíc. Strejda s tím vyjel párkrát do roka,věčně patlaný jelenicí,voskem


doplněno 13.11.16 15:07:

Já to mám u svojí škůdky právě zcela naopak. Teplý motor chytne vždycky na dvě otočky startéru úplně lehce,a může být jakkoliv teplo a bez plynu. Studený motor musím dát sytič,našlapat a ještě tomu kapku pomoct plynem. Pak to taky chytne lehce,ale bez plynu je to takový že to hodně dlouho točí. Já mám ten starý typ škodovky,karburátor EDSR. Šroub přídavného vzduchu a směsi seřízený podle návodu,to samé odtrh kontaktů v rozdělovači,vyčištěné trysky,nastavený plovák,kvalitní svíčky a kabely. Spotřeba 6,5 litru na pohodu

moskvic

Původní otázka se zvrhla k tomu, jak startovat studený motor u aut s karburátorem. Také k tomu tedy něco přidám:

Není karburátor jako karburátor!

Jsou karburátory se sytičem, tedy zvláštním obvodem, kterým se do motoru přivádí bohatší směs - ty by měly fungovat bez přidání plynu, protože otevřením škrtící klapky proudí víc chudší směsy přes karburátor a funkce sytiče se tím ve skutečnosti částečně ruší. Záleží ale na seřízení, protože otevřený sytič bez přidání plynu někdy může motor "přechlastat". U karburátoru se sytičem se sešlápnutím plyového pedálu při startování směs ochuzuje (ubírá se benzínu).

Dále jsou karburátory bez sytiče, ale s přivírací klapkou přívodu vzduchu do karburátoru. Ty fungují opačně. Když je přívěra zavřená (způsobuje podtlak v celém karburátoru a tím větší přisávání benzíu) tak čím více je sešlápnutý plynový pedál, tím je směs bohatší (víc benzínu).

vernon
Třeba karburátorové fáčko chytalo tátovi i v silných mrazech na drc. Jenom nesměl zapomenout aktivovat přívěru sešlápnutím pedálu plynu. Startovalo to krásně bez plynu a s autem se šlo prakticky okamžitě rozjet. Stodvacítka toho schopná nebyla, po nastartování vždy hned chcípla, karbec jí ulil. Když už potom vrčela, muselo se aspoň pár minut čekat, rozjet se hned nešlo, jelo by to přískoky. Tatík ale ani jí netůroval, spíš jen přišlapoval, když měla snahu chcípnout.

 

fik

0x

Mám to stejně. Lidi na auta prostě kašlou,je to pro ně zkrátka spotřební věc. Ještě když jsem dělal v autorizáku,tak k nám jezdili na údržbu firemní auta od jedné nejmenované společnosti. A tam jsem teprve viděl jak s tím lidi zachází,z cizího krev neteče,tak byly k vidění takové věci jako brzdy na kov po 20 tisících. Motory bez komprese po 150 tis. Na výměnu oleje ta auta jezdila tak po 50 tisících. Omlácený ze všech stran. Divím se že to vedení tý firmy nějak nezasáhlo,takhle jim utíkali neuvěřitelný prachy za to aby jsme ty křápy udrželi v provozu.

Začne to rachotit tak šup s tím do áček. Tam to hodí do vůně a prodají nějakýmu ubožákovi,co sem pak píše kolik jej stály opravy a čím to může být

 

dfd

0x

Ano,dnes umí každý blb s počítačem a programy a jinak je nepoužitelný exot.Na mechaniku musí mít člověk nadání ale počítače může tukat každý vůl,stačí aby měl výbornou pamět

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]