Nejste přihlášen/a.
Zdravím, nedávno jsem zjistil, že když zaparkuju a zařadím jako vždy jedničku, pákou mohu pohybovat i bez spojky. Nevíte čím je to možné, že při vypnutém motoru lze samovolně pohybovat řadící pákou a zda to nějak autu neškodí? děkuji
Pri stojatom vozidle to nevadí,ono sa tam vždy nájde toľko vôle aby to zaskočilo.Inak ak máte cit a viete to ako používat,tak bez zošľapnutej spojky sa dá radit aj počas jazdy,no ak nevystihnete ten pravý moment,tak budete počut zuby v prevodovke.Rozjazd je pomoou štartéru a zaradenej jednotke.
To jde ale asi jen na rovině. A nebo když zatáhnete za ruční brzdu, vyšlápnete spojku a uvolníte tlak na kola.
Autu to nevadí - zasunujou/ vysunujou se ozubená kola v převodovce a pokud obě stojí a nejsou zubama proti sobě tak jde zařadit. Bez spojky se dá řadit i za jízdy, jen se musí motorem srovnat otáčky kol v převodovce, jedna strana závisí na otáčkách kol a druhá strna na otáčkách motoru. Je třeba ovládat "meziplyn" , tj vyřadit do neutrálu, plynem srovnat otáčky v převodovce a pak zařadit příslušný kvalt. Nic pro začátečníky, při chybě se snadno očešou zuby v převodovce Viz Slavco a Magdon.
Běžně s vyšláplou spojkou ty otáčky kol v převodovce rovná synchron, ale bez vyšláplé spojky to nedá a musí se srovnat motorem...
Rozjezd zařadíš 1 a pak startuješ (stejně se odjede "na startér" když auto točí a motor nechce chytit, např. když ti chcípne na přejezdu - nemusíš lízt ven tlačit, ale dáš za 1 a na startér odjedeš)
Hodit se to to bude když ti odejde spojka - pokud umíš tak s tim dojedeš do servisu a nepotřebuješ odtah...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.