Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Řazení bez spojky

Od: tomik* odpovědí: 7 změna:

Zdravím, nedávno jsem zjistil, že když zaparkuju a zařadím jako vždy jedničku, pákou mohu pohybovat i bez spojky. Nevíte čím je to možné, že při vypnutém motoru lze samovolně pohybovat řadící pákou a zda to nějak autu neškodí? děkuji

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


4x

Pri stojatom vozidle to nevadí,ono sa tam vždy nájde toľko vôle aby to zaskočilo.Inak ak máte cit a viete to ako používat,tak bez zošľapnutej spojky sa dá radit aj počas jazdy,no ak nevystihnete ten pravý moment,tak budete počut zuby v prevodovke.Rozjazd je pomoou štartéru a zaradenej jednotke.

Slavco, máte sice pravdu, ale člověku, který se takto ptá, bych zrovna řazení bez spojky (za jízdy) hrubě nedoporučoval. Ono to zas není tak jednoduché a ta převodovka je docela dost drahé zařízení.

 

fik

3x

Proč by to nešlo? v převodovce se nic netočí a synchrony do sebe můžou lehce zapadat pokud jsou proti sobě dobře natočené. Autu to neškodí

 

jabraka*

2x

V převodovce všechna kola stojí,takže se najde místo,kam se zařadí na stromeček kola od motoru,která jsou v té chvíli pevně spojena s klikovkou.Nemusí se povést zařadit každá rychlost.

JB

 


0x

To jde ale asi jen na rovině. A nebo když zatáhnete za ruční brzdu, vyšlápnete spojku a uvolníte tlak na kola.

 


0x

Tomíku, až se naučíte ovládat dokonale vozidlo, tak klidně budete řadit i bez spojka, jak správně píše slavko.

Vozidlo to nepoškodí.

 

asd1

0x

Autu to nevadí - zasunujou/ vysunujou se ozubená kola v převodovce a pokud obě stojí a nejsou zubama proti sobě tak jde zařadit. Bez spojky se dá řadit i za jízdy, jen se musí motorem srovnat otáčky kol v převodovce, jedna strana závisí na otáčkách kol a druhá strna na otáčkách motoru. Je třeba ovládat "meziplyn" , tj vyřadit do neutrálu, plynem srovnat otáčky v převodovce a pak zařadit příslušný kvalt. Nic pro začátečníky, při chybě se snadno očešou zuby v převodovce Viz Slavco a Magdon.

Běžně s vyšláplou spojkou ty otáčky kol v převodovce rovná synchron, ale bez vyšláplé spojky to nedá a musí se srovnat motorem...

Rozjezd zařadíš 1 a pak startuješ (stejně se odjede "na startér" když auto točí a motor nechce chytit, např. když ti chcípne na přejezdu - nemusíš lízt ven tlačit, ale dáš za 1 a na startér odjedeš)

Hodit se to to bude když ti odejde spojka - pokud umíš tak s tim dojedeš do servisu a nepotřebuješ odtah...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]