Nejste přihlášen/a.
Olej to způsobovat nemůže, ale vyměň ho co nejdřív. Pak jsou ještě termíny brzdová kapalina a všechny filtry, hodilo by se i chladicí kapalina a rozvody (pokud není jistota že se měnily). Pokud to je stará plečka na dojetí tak bych vyměnil jen olej, brzdovku a zbytek dojezdil do zdechnutí...
Příčin může být několik 1. přívod paliva = palivové čerpadlo, kabeláž k němu (malý tlak paliva). 2. Zapalování - cívka, kabely, svíce (nedá dostatečnou jiskru). 3. Nějaké čidlo nutné pro běh motoru blbne - snímač polohy kliky (hallův snímač), pak čidlo teploty a další spousta možných závad...
V okamžiku kdy to funguje se chyba špatně hledá, ideální je diagnostikou načíst live data v okamžiku kdy točí a nechytne...
Jestli je v motoru plej podobný mazutu, tak to tedy způsobovat může díky velkému odporu a nízkým otáčkám při startu.
"dělá jen občas" = že by mazut byl jednou hustý a jednou řídký? A řídký zrovna když mrzne? Asi néé Tohle mazut vylučuje.
Obávám se,že bez potřebné diagnostiky bude i dobrý mechanik jen zkusmo vyměňovat díly a to je nejen drahé,ale i zbytečné.U Renaultů tohle většinou dělá čidlo horní úvrati,tzv.motýlek.Je to malá součástka a opravdu vypadá jak motýl s roztaženými křídly.Projevuje se to přesně jak popisujete.Není to Hallův snímač,jak tu někdo psal,to je váha vzduchu a ta se projevuje zcela jinak.Zkusil bych to čidlo vyměnit,je to velice častá závada,není to ani složité,ani nákladné.Výměna je na pár minut.
Tady je odkaz na potřebnou součástku.
Ještě jsem zapomněl-je to generátor impulsů.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.