Nejste přihlášen/a.
Co soudíte a jsou zákonné univerzální pneu na osobní auto? Málo toho najedu a tak tyto pneu vážně zvažuji. Mít zimní i letní pneu se mi moc nevyplatí...s malinkým nájezdem..
Takřka celý život jsem jezdil s předním náhonem na pneu s tak nějak univerzálním vzorkem s tím, že když napadl sníh, tak jsem zadní ojetější shodil a dal tam ty z předku a na předek dal pneu, co měly tzv. zimní vzorek (drapáky). Nikdy žádný problém nebyl. Po zavedení povinných zimních na všechna 4 kola jsem se přizpůsobil (nerad, ale pokuty se mi platit nechce) - celoročně zimní, protože bydlím v oblasti, kde občas v zimě napadne i dost sněhu a hlavně je to tady samý kopec na všechny strany. Takže všechna auta mám už trvale na zimních.
Nájezd na osobních autech mám relativně velmi malý (cca 2.500km/rok/auto) i když jezdím takřka denně a za každého počasí.
Dokud šlo tak nějak předvídat zákony (žádné velké změny), tak jsem pneu měnil a měl víc sad pneu s disky. Na dva nejnovější přírůstky už ale náhradní sady nemám, resp. na jedno auto mám jen 2 disky navíc (takže to nic neřeší, když musí být všechna kola na zimních, dřív by to řešilo, obouval bych na zimní jen u tototo auta hnaný zadek) a na poslední přírůstek nemám disky náhradní vůbec, navíc jsou tam 2 typy (jiné přední a jiné zadní dvoumontáž) a kupovat je ani nebudu, při předpokládaném nájezdu cca 10.000km/rok se při současném zákonu s predikcí, že ještě omezí zimní pneu na 4 roky stáří pneu měnit nevyplatí, protože to vidím na jednom z aut - nové zimní jsem kupoval v 11/2011, jezdím na nich celoročně (cca 2.500km/rok) a ještě na nich ani opotřebení není vidět.
koll, v zákoně nenajdete celoroční pneumatiky. Nejsou takové, byt obchodníci tvrdí cokoliv. Buď je na pneumatice označení "zimní" (hvězdičky, M+S), nebo nic a pak jsou to letní. Celoroční označení na pneumatikách nenajdete.
Oznaceni celorocnich pneumatik je celkem problematicke,diky rozdilne legislative v jednotlivych statech.Musi tam byt symbol MS,muze tam byt oznaceni AW,nebo All Season,pouziva se i symbol vlocka a slunicko.Samozrejme na strankach vyrobce pneumatiky se presne dozvite do jakeho obdobi je pneu pouzitelne.
Já tedy nevím posledních asi deset? roků co jsem koukal na pneu v pneuservisech v blízkém okolí tak jsem tam nikdy neviděl ani jednu UNIVERZÁLNÍ a ani jednu pneumatiku CELOROČNÍ ! Vždy jen pneumatiky LETNÍ nebo jen pneu ZIMNÍ ale omlouvám se na pneu na offroady jsem nekoukal tam takové možná byly!
Pokud najedete málo jezděte jen na zimních +-dvě zimy a dvě nebo tři léta na nich odjedete a pak na zimu opět nové zimní.Nevidím v tom žádný problém již několik let (toto léto byla výjímka že jsem měl letní) dojíždím v létě vždy zimní!
Tak ještě jednou pro xxxyy kde jste je viděl a jak jsou tedy značeny ty celoroční?
Já tam vždy viděl bpneu bez označní ,tedy letní a pak s označením MS,M+S, vločka atd = ZIMNÍ !
A víte proč tam nejsou? Pneuservisy by byly sami proti sobě. Tím, že prodávají letní a zimní pneu, tak tam zákazníky mají 2x do roka na přezutí. S celoročníma jim tento zisk odpadá. Sám jezdím na celoročních, ač je pravda že více méně město, ale nikdy jsem neměl sebemenší problém. Jak v dešti sněhu tak icemkoliv jiném...a jak píše kolega výše. Němci tyto pneu dávají na svá auta velmi hojně
prosím, když máte na autě celoroční, jaké nesou označení? Co je na plášti napsáno. Já si tipnu, že je tam označení pro zimní pneumatiky, páč ani jinak to být nemůže.
" Celoroční jsou horší než jakékoliv zimní"- blbost, v letošním testu Autoexpress by se moderní celoročka Nokian Weatherproof umístila druhá (!) mezi zimními, viz. testpneumatik.eu/...
Srovnání letní/zimní/celoroční zde - testpneumatik.eu/...
V čem celoroční doopravdy zaostávají je jízda na mokru a suchu, avšak pouze oproti letním. Oproti zimním jsou na tom většinou o něco lépe. Celoroční pneumatiky jsou tedy víceméně zimní, které lépe zvládají letní provoz než vyloženě zimní. Na malé nájezdy bych se toho nebál, při delších se to většinou už nevyplatí nákladově, rychlejí se sjíždějí a před zimou pokud mají nedostatečný dezén je musíte tak jako tak sundat, což jsou další náklady. (za předpokladu že nemáte dvě sady kol, což se v tomto případě nepředpokládá)
S malinkým nájezdem klidně,tam můžeš klidně obout i zimní a jezdit s nimi i přes léto. Stejně než je sjedeš tak ti stvrdnou a musíš koupit nový. Jen pokud budeš mít celoroční,tak na náledí musíš hodně opatrně,takové vlastnosti jako zimní zkrátka nemají,je to takový kočkopes,ale pokud nejezdíš jak hovado tak s tím problém nebude
ahoj,
vyzkoušel jsem už leccos: přezouvat letní/zimní, dále letní celoročně, zimní celoročně i univerzální celoročně. A moje zkušenost?
důrazně nedoporučuji pouze letní na sněhu, to je fakt hrůza, jinak pokud nejezdíte v F1, kde záleží na každém prdu, možná nepoznáte žádný rozdíl. Zimní více kloužou na mokru a tudíž se hůř brzdí, také se rychleji sjíždějí. Univerzální nemají takový záběr na sněhu, ale jak říkám: běžný motorista se "strejcovským" stylem jízdy nic nepozná a všechny ty bla bla bla řeči, které nás nutí si kupovat ty úžasné letní a zimní pneumatiky s jejich výhodami jsou,dle mého, z velké části jen útok na naši peněženku.
měl jsem pneumatiky, které byly považovány za celoroční a vypadaly takto: vzorek se podobal spíše letním (rozhodně to nebyl na pohled klasický zimní) a měly vločku.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.