Nejste přihlášen/a.
no..., vždycky jsem měl za to, že se všude udává a také tudíž kontroluje skutečné množství oleje tzn. za studena (při běžné teplotě tzn. cca 20°C). V tomto stavu by mělo být maximum oleje v olejové vaně a také nezkresluje informaci tepelná roztažnost. Rysky na měrce jsou ocejchovány výrobcem tak, aby bylo v každém případě oleje pro motor dostatek a zárověň ho nebylo příliš, protože ani to není vhodné.
Nouzově změříš i za tepla,zastavíš,počkáš dvě minuty než většina oleje steče dolu a změříš. Není to přesné ale pokud nevíš jestli máš nějaký olej v motoru tak to zjistíš. Přesně samozřejmě za studena
Olej se měří na klidném motoru-logicky. Proto tam jsou ty rysky,aby když motor běží a něco si nasaje,aby tam byla pořád dostatečná rezerva a čerpadlo nezůstalo na suchu. Bez oleje se motor fatálně zničí do 20 sekund,pokud je roztočený třeba při dálničním tempu tak klidně i dřív,že když se ti rozsvítí kontrolka,ani nestihneš zareagovat a máš po motoru.
Jednoduše,pokud ti na studeném motoru za klidu,olej neklesne pod rysku min tak se nic nestane,ale doporučoval bych jej držet pod horní ryskou
Řídil bych se postupem, který udává výrobce. To jste naměřil 3 mm pod ryskou, takže je vše OK.
BTW Co se týče studeného a teplého motoru, tak kupříkladu Škodovka u většiny motorů neudává, jestli se má měřit za tepla nebo za studena. Výjimkou je například motor 1.2 HTP 47 kW, kde předepisuje měřit za tepla a motor 1.2 HTP 44 kW, kde naopak předepisuje měřit za studena.
Ale otázka není "za tepla" nebo "za studena", ale "za chodu" nebo "po vypnutí motoru". Je jasné, že u vypnutého motoru. Navíc i po 15 minutách je motor teplý, takže by dle definice nešlo olej měřit.
Drž se návodu. A důležité je aby auto stálo rovně.
Měřim většinou tak že dojedu, 5 minut nechám stát a měřim tj. za tepla až olej steče do vany. Když měřim za studena, tak naměřím prakticky to samé - sice dolu steče všechen olej, ale tím jak vychladne tak se zmenší jeho objem a vyjde to nastejno...
Pokud dolívám, tak během půl minuty dolu steče prakticky všechno a pak už nepřibývá.
Treba sa riadit výrobcom automobilu a konkrétnym motorom. Stretol som sa s tím že sa má merat za studena, ale u niektorých a hlavne hliníkových motorov zasa za tepla
Přesně tak. řídl bych se doporučením výrobce. Protože třeba u některých speciálních strojů ale setkal jsem se s tím u autobusu výrobce předepisuje měřit hladinu oleje při volnoběžných otáčkách. Není tam měrka ale průhledný olejoznak.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.