Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Autobaterie. Dobijeni

Od: xxxyy odpovědí: 8 změna:
Dobry den. Mam takovy merak na autobaterie. Ukazuje cca 60-70% baterky. Dobije se baterka behem cca 400 km jizdy? Tim padem bych ji uz nemusel nabijet nabijeckou. Auto jinak startuje dobre. Jedna se o bezudrzbovou baterii.
Dekuji

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1

0x

Pokud máš v pořádku dobíjení tak ano.

xxxyy

Dobijeni je v poradku. Takze ji nemusim davat uz na nabijecku?

 


0x

jízdou baterku nikdy pořádně nedobiješ já to dělam tak že ji na noc šoupnu na nabíječku a ráno je nabito

karel1234

Blbost,jizdou se baterie dobije i udrzuje.Pokud je dobijeni a baterka v poradku,neni potreba zadne dobijeni nabijeckou.Vyjimkou je vybiti baterie zapnutym spotrebicem bez chodu motoru,nebo castym popojizdenim v zime ve meste.

 

kakamila

0x

Změř to po ujetí těch 400km...jinak se nehraje na procenta ale na volty.Pořiď si klasický multimetr...

romanb74

Souhlas. Změřit multimetrem. Baterka by měla mít v klidu kolem 12.5V. Při dobíjení musí být v síti napětí ~14.4V.

Apropos, bezúdržbové baterie je takové marketingové zaklínadlo. Pokud nemá vyloženě zatavený vršek proti demontáži a je po záruce, pak stačí strhnout vrchní štítek (případně ještě plastový překryt) pod kterým bývají klasické plastové šroubovací krytky článků na plochý šroubovák.

Tuto variantu baterie jsem měl ve svém voze. Z dosluhující "bezúdržbové" jsem udělal normální údržbovou. Dolil destilku a dobil a z dosluhující baterie se na další dva roky stala "ještě dobrá" baterie. (44Ah 340A 6 let bez údržby, krajní články už byly v téměř v červeném poli na hustoměru).

xxxy

Tak jsem zakoupil multimetr a ač auto stojí několik desítek minut. tak jsem naměřil 12,8 V cca. Vím, že by mělo stát ještě několik hodin aby měření bylo objektivní,ale ten levný měřič nejspíš lhal...

 

jabraka*

0x

Jenom měření napětí aku nic neříká o stupni nabití.Běřný provoz dobrou baterii dostatečně dobije.Dobíjení na nabíječce je nutné jen tehdy,když se jezdí málo a často startuje.V tomto případě je nutno měřit dobíjecí proud.Dobrá nabíječka funguje tak,že při konci nabíjení klesá nabíjecí proud k nule.Jde o to,že napůl nabitá baterie sice bezpečně nastartuje,ale stav článků i elektrolytu je nestandartní.V takovém stavu je snaha elektrolytu reagovat s olovem v elektrodách na síran olovnatý a zniči je sulfatací.Proto je po jízdě potřeba,aby byla baterie nabitá.

JABRAKA

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]