Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Záruka na vůz a servis

Od: anonym* odpovědí: 11 změna:

Dobrý večer.

Koupil jsem si nový vůz. Je všeobecně známo, že jakoukoliv opravou či úpravou se automaticky ruší záruka poskytovaná jeho výrobcem, není-li provedena v autorizovaném servisu. Platí toto i ve chvíli, kdy si sám vyměním stěrače či nechám přezout pneumatiky v neautorizovaném servisu?

Děkuji za odpovědi.

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

dave*

0x

Samozřejmě, že tímto záruka nepadá Záruka padne, pokud by jste dělel zásadnější změnu/ opravu na vozidle.

 


0x

Neřekl bych, že "jakoukoliv opravou či úpravou se automaticky ruší záruka", ale že po úpravě nebo opravě, která ovlivnila vznik reklamované vady, Vám reklamaci neuznají a záruční opravu neprovedou..

Dám extrémní příklad: Necháte si přezout kola a pneuservis Vám obuje nějaké staré boulovaté protektory a ještě je špatně vyváží. Vy na nich budete jezdit a po 10 tis. km Vám odejdou čepy řízení a uložení ramen. Budete reklamovat v autorizovaném servisu vadné čepy a ramena s tím, že musí vydržet déle než 10 tis. km. Reklamaci Vám zamítnou, zdarma "v záruce" Vám je neopraví, protože jste vadu způsobil přezutím a ježděním na špatných gumách. Pokud Vám třeba taktéž po 10 tis. km odejdou vstřiky, reklamaci by měli uznat a vadu bezplatně odstranit, protože gumy nemají na vstřiky vliv.

A naopak: Načerpáte špatné palivo a zničíte si vstřiky = záruka na ně neplatí. Na vady čepů a ramen ovšem palivo vliv nemá, záruka platí dál.

 

fik

0x

Ne,ale musí ti řádně vést servisní knížku a operace musí probíhat v souladu s technickou dokumentací výrobce. Pak záruku neztratíš ani když pojedeš na nějakou opravu,ne jenom na přezutí jinam než do autorizovaného servisu. A co se týče třeba výměny oleje,různých předzimních a jarních kontrol a podobnýho můžeš v dobrým neautorizovaným servisu ušetřit tisíce. Otázka je spíš dnes najít ten dobrý neautorizovaný servis,těch je velmi pomálu a ono ani v těch autoruizovaných,to často není vůbec žádná sláva

 

xxxy

0x

trochu se přiživým...neporuším ani záruku např. když místo Longlife intervalu budu měnit olej po 15 tkm? Například u nové škodavky?

V originálním servisu požádáte o přechod na pevný interval výměny oleje po 15 000 km a oni to zaznamenají do servisní knihy i toho jejich systému a od té chvíle tam jezdíte každých 15tkm.
fik

Ne neztratíš,to je tvoje rozhodnutí že chceš měnit olej dříve a na záruku to nemá vliv. Mimochodem za sebe velmi doporučuju pokud plánuješ auto na déle jak 5 roků

xxxy

A ještě jedna otázka, odpověď bude asi stejná...po např 1-2 letech udelat dutiny a spodek? To by také neměl být problém se zárukou...

fik

No to určitě ne a taky doporučuju,i když nový auta už tolik nehnijí,je to samozřejmě lepší. Na co si dej pozor a co hnije pořád stejně jsou nápravy. Nápravy dej nastříkat do nějakýho gumoasfaltu nebo plastizolu,lepší je to když je to nový a ještě ne rezavý,když už je to orezlý,musí se to očistit a to je strašná práce

 

karel1234

0x

Dutiny a spodek,pokud mozno ihned.Az to bude napadene korozi tak uz bude pozde.

Nove auto ma podvozek osetreny.
ufylehac5

Antikorórzní ochrana spodku aut se posledních 10let natolik zhoršila, že i 3letý vůz má již silně orezlé nápravy.

Já jsem určitě pro vylepšení ochrany.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]