Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Autobaterie50 a 62

Od: petq odpovědí: 11 změna:
Zdravím vás, potřeboval bych poradit mam v autě Renault clio 1.6 16v rv98 ,autobaterii 50ah,ale je kaput, mam možnost mít 62ah ,ale nevím jestli jí tam můžu dát, aby se něco nestalo .nebo je to jedno a můžu jí tam dát? Díky za odpověď

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x
Nic se nestane čím silnější baterie tím líp
Jen si změř rozměry aby se ti tam vešla
petq

Děkuji za info

 

romanb74

0x

S Dablem nesouhlasím, silnější baterie bude mít vyšší nároky na dobíjecí proud a pochybuji, že by byl alternátor u Clia dimenzován na aku>60Ah. Rozdíl 10Ah bych řekl že je už moc. Záleží samozřejmě na tom, co je předepsáno. Vzal bych maximálně baterii o 10% silnější (55Ah), ale u takhle starého auto už ani tohle nebude mít smysl - mimochodem mám úplně stejně staré auto.

Baterie s větší kapacitou (zde používaný pojem "silnější") nemá vyšší nároky na nabíjecí proud. Jde jen o to, že se bude stejným proudem nabíjet déle, než baterie původní, s menší kapacitou. Běžně se uvažuje tzv. desetihodinový proud, tj. proud, kterým se baterie nabije za 10h. Tj. nabíjím-li 50Ah baterii desetihodinovým proudem tj. 5A, bude nabita cca za deset hodin (při úplném vybití), pokud stejným proudem nabíjím 62Ah baterii, bude se nabíjet cca 12,5h,

To je celé, takže pokud se do auta vejde, není důvod ji tam nedat.

vernon
Alternátor nenabijí desetinou kapacity, není to nabíječka. Do kapacitnější baterky poteče z altíku větší proud a dobije se zhruba stejně rychle jako ta původní. To by musela mít třeba dvojnásobnou kapacitu, aby se to projevilo při dobíjení.

To, co píše romanb74 je absolutní nesmysl. Tím, že dám do auta větší akumulátor nikterak nezměním zatížení alternátoru. Akumulátor je jen ,,zásobník´´ alektrické energie, takže když pro příklad startováním odeberu třeba 5Ah, tak prostě dobíjecí soustava těch 5Ah zase dobije - zcela jedno, jestli do 44Ah aku, nebo do 92Ah.

Naprosto souhlasim s dabel - důležité je, aby se aku dal bezpečně umístit a uchytit do svého místa. Já jsem třeba několik let používal ve Felicii namísto 44Ah aku 72Ah aku. Jednak proto, že jsem modelář a z aku jsem nabíjel často baterie do letadel, jednak proto, že v zimě a mrazu poklesává schopnost aku dávat plný proud. Tam se pak každá Ah navíc hodí. Zejména u auta starého 18 let může nastat problém při startu v zimě a pak bude dotyčný rád, že má silnější aku.

Ostatně - jeden můj známý měl ve Škodě 120 aku z nějakého traktoru - kapacita snat 160Ah, pochopitelně se nevešla do původní šachty, což je určitě špatně. Ale neexistoval problém s dobíjením a stejně tak auto velmi dobře startovalo zima nezima.

 

karel1234

0x

U starych aut to je jedno,cim silnejsi baterii,hlavne u dieslu tam nacpes,tim lip.Pozor vsak u novych,kdy je v ridici jednotce alternatoru nakodovana baterie,tam to muze delat problemy.

 

olinlitomericko

0x
Záleži jak jedeš dlouho denně. Přesněji dobíjíš denně baterii. Potom si tam dej klidně tu 62
. Pokud jedeš jen za roh nech tam 55-tku.
petq

Děkuji všem rádcum za radu, díky

 

fik

0x

Nestane se samozřejmě nic,jen si dobře změř jesti se ti tam ta barerka vydá,hodně aut má různé plastové kryty a podobný p*** a zkrátka tam jde jenom baterie která je stanovená výrobcem,větší tam nedáš rozměrově. To už pár lidí taky zaskočilo

 

vanad1*

0x

U aut je vesměs dán prostor pro konkrétní velikost akumulátoru a tím + - jeho kapacitu. Směrodatný údaj je startovací proud akumulátoru, který by měl být co nejvyšší. Ostatní parametry jsou podobné u ostatních výrobců. Výrobce aut udává doporučenou kapacitu a když bude vyšší, tím lépe.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]