Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Profi ridici

Od: mopet* odpovědí: 12 změna:
Zdravím,
Chtěl jsem se zeptat jak je to s tím povinným odpočinkem. Je tam že po 4,5 hodině jízdy je pauza 45minut a ta se dá rozdělit. O devíti hodinách jízdy je odpočinek 8 hodin. Ale jak je to když já do hodiny 20minut se nakladam,prejedu a 20 minut vykladam. Když teda budu takto jezdit 12 hodin, tak budu mít 4 hodiny jízdy. Je to tak? Můžu tak jezdit?

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


4x

Je to takto :

Doba jízdy max. 4.5h v kuse (počítá se pouze doba řízení), poté pauza 45 minut.

Bezpečnostní přestávku lze rozdělit na 15+30 minut (nikdy né naopak)... Takže např. 1 minuta jízdy + 4hod 29 minut řízení + 30 minut pauza ..takto je to v pořádku. Těch 15+30 je minimum, lze udělat 20+40, 30+30, 44+30 ale pozor 45+30 už né!

Max. doba čistého řízení je 9 hodin, dvakrát v kalendářním týdnu 10 hodin.

Pro denní odpočinky je pro tebe rozhodující 24 hodinový časový cyklus. V každých 24 po sobě jdoucích hodinách musíš mít běžný denní odpočinek 11 hodin, který lze 3x zkrátit na 9 hodin (3x mezi dvěma týdenními odpočinky). Pak je zde varianta děleného denního odpočinku 3+9 hodin, která se počítá jako plnohodnotná, tedy nezkrácená a můžeš jich udělat po sobě kolik chceš.

Příklad. začnu řídit přesně v 6:00 a i s pauzama skončím v 14:00. 4 hodiny nakládám - to máme 18.00. S veškerou činností musím skončit v 19 hodin, protože do 6:00h do dalšího dne musím splnit ten nepřerušený denní odpočinek 11 hodin, a v případě že jej mohu zkrátit, musím skončit nejpozději ve 21 hod.

To bylo takové obecné, pokud dovedeš vysvětlit konkrétní příklad, ptej se.

 


0x

Po prvé,minimálný odpočinok je 9 hodín a to je skrátený,ktorý sa musí dotiahnút cez víkend alebo o týždeň neskôr.Nakládka,výkládka,povinná prestávka,údržba a jazda sa počítajú do výkonu vozidla a ten je 13 hodín od pohnutia vozidla, ak ste vo vozidle,pri odpočínku 11 hodín a 15 hodín pri skratenom dennom odpočínku-9 hodín.Jazda sa spočítava vždy a po 4,5 hodinách je pauza 45 minút.Rozdelenie prestávky je možné na prvých 15 minút a potom 30 minút,no musí byt vyčerpaná celá po 4,5 hod. jazdy.Napr. 2 hodiny jazdy-15 min. pauza-2,5 hod. jazda-30 min dokončenie pauzy.Doporučuje sa to vždy o 1-2 minúty pretiahnút prestávku a jazdu ukončit skôr.Tak ako vy popisujete môžete jazdit,no aj vy máte nárok na obedňajšiu prestávku a využit ju hoci neodjazdite 4,5 hodiny,predsa vy pracujete viac manuálne ako šoférujete.Vždy berte do úvahy 24 hodinový cyklus od pohnutia vozidla,nakonci musí byt pauza 11 hodín normálne a min 9 hodín pri skrátenom cykle.


doplněno 19.10.16 20:52:

Len jedno ustanovenie dohody AETR,dokonca aj v EU sa nedodržuje a to,že výkon pracovníka na vozidle,to znamená nákladka,výkladka,bezpečnostné pauzy,údržba a jazda nesmú prekročit pracovný čas danný zákonníkom práce v krajine zamestnania.Vodiči nákladných aút robia po 13-15 hod. denne a ešte im závidí niekto plat.

Denní odpočinek 9 hodin je sice zkrácený ale podle NR(EHS) 561/2006 se nenahrazuje, jediné omezení je, že jej lze udělat pouze 3x mezi dvěma týdenními odpočinky.

 


0x

Je to daleko složitější, nežli to lze napsat zde. Páč existuje mnoho možných alternativ, něco se nesmí během 24 hodin, něco během dne od půlnoci do půlnoci.

Osobně tento problém podrobně neznám, přestože každý rok na školení přednášející (vedoucí měřící složky cspsd.cz/... nám sděluje a ukazuje různé varianty, jak to udělat, i jak se to nesmí. Já toto neřeším, páč to nepoužívám.

 

anonym*

0x

Nejsem absolutně proti povinným bezpečnostním přestávkám. Jen bych zde chtěl zmírnit, že jsou profese, kde řidič takového vozidla je z přestávek vyloučen. Možná to stojí trochu za zamyšlení...

anonyme, k zamyšlení myslíte Váš příspěvek, nebo nad čím zamyslet? Že někteří šoféři nemusí mít přestávky?

Některé vozidla maji z 561/2006 vyjímku podle článku 3. anebo 13. (autobus linka do 50km, svoz mléka, vozidla pro sezónní zemědělské práce patřící zemědělskému podniku atd.) Ti tachograf používat nemusí anebo se po nich vyžaduje ruční zápis činností (podle toho do které vyjímky spadají), ale pracovní doba řidičů těchto vozidel se organizuje podle vyhlášky č. 478/2000 Sb. Kontrola pracovní doby pak probíhá v sídle zaměstnavatele.
mopet*

Aha takže na mně se bude asi vztahovat ta zemědělská činnost.
Na podzim a na jaře můžu v tatre bouchat dvanactky celý měsíc bez povinných přestávek. Super Už teď to je furt "jezdí jezdí to se musí dneska dobouchat" Jsem myslel že jim řeknu "ne ne devět hodin odjezdeno" a ficim domu.
No budu se muset držet spíš v tom skladu.
Co to je za firma? Může se jednat o jakoukoli vyjímku, ovšem přestávky musí dodržovat každý. U těch vyjímek jde např. o odlišnosti ve evidenci záznamů (nemusí používat tachograf) a jsou tam jinak řešené denní doby odpočinku a počet odřízených hodin v jednom týdnu.
Komu patří ta tatra? Příklad: při řepné kampani jedou dvě tatry za sebou. Jedna patří zemědělskému družstvu. Její řidič musí mít u sebe záznam o době jízd v den kdy jezdí, a jeden den zpět. Druhá tatra za ní veze tu samou řepu, avšak nepatří zemědělskému družstvu, majitel je Autodoprava XY a řidič zaměstnanec autodopravy, tuto tatru si družstvo objednalo protože nestíhají. V tom případě druhá tatra nespadá do vyjímky podle článku 13 a její řidič musí mít "kolečka" za 28 dní zpět plus současný den.
ctenar*

561/2006 asi ne. Překlep?

google.cz/...
spíše tohle
ctenar*

Aha, zmiňuješ už výše, že je to NR EHS a ne zákon. Nevšiml jsem si toho.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]