Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Dolévání bezúdržbové baterie

Od: kn odpovědí: 12 změna:

Dobrý den, v traktoru mám 2 roky baterii VARTA Silver 180A - Bezúdržbovou.
Tento týden začala smrdět sírou a vařila.
Po vyndání a odstranění vrchních polepů z baterie jsem objevil víčka, zkusil jsem dolít destil, vodu ( chyběli 2 L ).
Jak je možné že se voda z bezúdržbové baterie takto vyvaří? Alternátor dobíjí od 13,8 do 14,3 V.
Jde o tuto baterii autobaterie.heureka.cz/...

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

vernon

1x
Řada Silver line je kalciový akumulátor a potřebuje dobíjení 14,5 - 14,8V. Prostě při nedostatečném dobíjení v tom traktoru zasulfatovala, až se jí v jednom článku rozpadla deska a článek se vyzkratoval. To je celé...
doplněno 15.10.16 10:34: Není v ní žádné "jakoby rouno", protože to není žádná AGM baterie, ale akumulátor s volným elektrolytem, ty šmoulo. Tyto akumulátory nesnášejí nefostatečné dobíjení, ničí jim to desky.
h0042*

tvl,kde jsi na takovou volovinu přišel,to by mě zajímalo.

Normálně uvnitř vyskratovala.Bez údržbová baterka se v žádném případě nedolívá,je v ní napuštěné jakoby rouno,a přetlakový ventilek.Pokud se dolije voda,je po baterce,takže v případě reklamace vás pošlou do prdele..

 

karel1234

1x

Do bezudrzbove baterky se nic nedoleva,ani nevyzaduje zadnou peci.Pri spravne funkci dobijeni vydrzi celou svou zivotnost bez nejakeho zasahu.Pokud se obsah baterie vyparil,tak to prebijelo.

 

takjan*

0x

Je to možné. To bezúdržbové není zas tak pravda. Pokud se ale takto vařila, nezablbnulo dobíjení?

kn

Dobíjení je v pořádku, měřeno 3x.
Baterii po vyndání, dolití a nabití klesá proud. cca o 0,5 voltu za den
Je možné že je nějak ,, zkratovaná ,,?

 

bigboss

0x

Jestli smrdí pukavcem a nabíjení je v cajku může být zkrat v článku, třeba uklepanou deskou, sype se hmota. Traktor se klepe jak sulc.

 

mzxy*

0x

VARTU bych hned reklamoval, je o 1000,- Kč dtražsí než nějaký Starline z auto-kelly a záruka je stejná

 

jabraka*

0x

Pokud se začne akumulátor vařit,je jasné,že není v pořádku dobíjecí systém,tedy alternátor a jeho regulace,.V tom případě uniká netěsnostmi voda ale i elektrolyt.Dolévat to má cenu až po opravě dobíjení.

JABRAKA

vanad1*

V dotazu se píše, že je napětí od 13,8 do 14,3 V.

Tedy správné napětí. Dobíjení je v pořádku, akumulártor je v háji.

jabraka*

Napětí na svorkách není charakterem aku.Pokud se provozuje dlouho tak,že ekektrolyt vaří,pak bude v háji brzo.Akumulátor může být požkozen buď mechanicky,to znamená že se rozpadnou elektrody,nebo chemicky,tedy sulfatací.První má za důsledek podstatné snížení kapacity,a nebo úplná ztráta funkce zkratem mezi článkyDruhý také podstatně sníží kapacitu.

JABRAKA

asd1

Pozor je to kalciovka, tj. správné nabíjení není (viz Vernon vejš). Dobíjení je v pořádku, ale pro klasickou baterku. Pro tuhle platí nedostatečné dobíjení = sulfatace = baterka v háji.

vanad1*

Opravdu? A jak jste na něco takového přišel? Tak to aby se výrobci vozidel nechali informovat, že palubní napětí je podle vás nízké a regulátory alternátorů asi tedy vymění.

Tak to je zase informace. Akumulátor do auta, které ho nedobije... Kdo asi takový akumulátor vyvíjel, když ho palubní sít nenabije. Záhada.


doplněno 22.10.16 22:17:

Dobíjecí napětí pro kalciové akumulátory by mělo být kolem 14,3 V nebo mírně vyšší, což vozidla od roku 1995 splňují. Jinak by takový akumulátor byl k ničemu.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]