Nejste přihlášen/a.
Zdravím,mám dvě starší baterie 12v45ah které se chystám zapojit + na + a - na -. V zimě to chci využít jakoby levný startovací zdroj v případě , že bych třeba nenastartoval . Je mi jasné,že při spojení těch dvou batérii budu mít těch 12voltů,ale zajímá mě kolik budu mít amper hodin 45 ,nebo 90? Dík za radu.
Čistě teoreticky 90, ale jestli baterie jsou jak píšete starší, tak to bude pochopitelně o to méně
Děkuji na autě mám momentálně baterii 12V 72Ah takže ty dvě zapojené by to mohli v případě selhání třeba ve větších mrazech zvládnout.Samozřejmě ,že jsem při spojení baterii použil měděný vodič většího rozměru.
Uvažujete správně. V podstatě se sčítají kapacity obou baterií. Je nesmysl, že by se tím zničil starter, do něj jde stejně jako vždy 12V. Samozřejmě lze starter zničit dlouhým a nepřetržitým protáčením motoru. Ale každý trochu normální řidič dá po dvaceti sekundách pauzu.
Jen pro ilustraci - na vojně jsme startovali Pragy V3S pomocí startovacího vozíku APS. To je trafíčko vážící tři a půl metráku a tím lze startovat co je libo - kabely jsou jako ze lušné svářečky. Praga V3S je notoricky známá nechutí nastartovat za mrazu, přesto nepamatuji, že by někdo zničil starter tím, že opakovaně startoval.
Ahoj, použít, proč né, ale - bylo by fajn mít někoho s zátěžovým ampérmetrem,aby určil solidnost baterie. Jestli ta druhá baterka nebude spíš na obtíž, jen aby necucala víc proudu pro sebe než vydávala pro startér.
Je tu jeden problém.Pokud chceš baterii přinášet do auta v zimě a připojovat ji,pak stejnou práci vykonáš i s jednou baterií,kterou přineseš od dobíječky.Čerstvě nabitá baterie zcela určitě nastartuje auto,které je zcela v pořádku.Když budeš chtít mít rezervu trvale připojenou,pak hrozí to,že se jedna baterie vybíjí přes druhou,která může mít zkrat mezi články.Jezdit s takovou dvojicí je nebezpečné,protože dobíjecí systém je nastaven na proud do jednoho akumulátoru.
JABRAKA
Samozřejmě že lze startér při použití velké kapacity akumulátoru zničit. Už jsem to viděl na Ducatu. Řidič točil a točil, až se startér přehřál a přestal fungovat.
Naštěstí se odletovaly vodiče na rotoru, i když měli být zatemovány a zaletovány. Nebyly. Stačilo výkonnou páječkou opět zaletovat po upravení otvorů pro vodiče a fungoval. Pro starty by měla být doba do 10 sec. akorát. Pak to stejně nemá cenu.
točil točil až ho uvařil.. co to má společného s akumulatorem? on nemuže za to že řidiš je blbec.. ten spotřebič si vezme tolik proudu, kolik potřebuje.. nebo jak myslíš že to funguje? nebo máš snad doma na zasuvkach nastavovaní amperu a nastavuješ si podle spotřebiče proud, aby jsi ho neodvařil?
Pokud se na to sčítání kapacity ptáte proto, abyste potom počítal jak dlouho budete moci do vybití točit startérem, tak k tomu nedává sčítání cifer kapacity udávané pro dvacetihodinové vybíjení příliš mnoho smyslu. Při startovacím proudu vám to dá Ampérhodin mnohem méně, i kdyby ty baterky starší nebyly. Propojit je můžete, z každé z těchto 3 baterií poteče jiný proud (podle jejich stavu) ale ničemu to nevadí. Vadit by mohlo kdybyste ty dvě nechal spojené potom bez nabíjení, v tom případě by mohlo nastat to vybíjení jedné do druhé.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.