Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, jakožto laik budu potřebovat laickou odpověď. Na uvedené moto jsem vyměnil lamely a lanko spojky. ČZ od té doby chcípá při volnoběhu a nechce nastartovat. Když ji rozjedu spojka stále trochu klouže, když přidám víc plynu a páčka spojky jde poněkud ztuha.
Lamely mám složené dobře. Lanko na poloautomatu jsem dotáhl co to šlo nakonec a po té se snažím štelovat šroubem. Mohl by mi prosím někdo poradit co by mohlo být špatně? Moc děkuji!
To chcípání nemá s výměnou spojky co dělat. Chtělo byto poštelovat karbec. Lanko na ten poloautomat nedotahuj nadoraz, jen natolik, aby se opěrné kolečko na vačce vypínání volně otáčelo..
Já myslel ale že jsem při výměně lanka lanko držel v kombinačkách naplé a dotáhl šroubek a tím lanko utáhl. A po té jsem šteloval tím šroubem. Bohužel na netu není nikde žádný video návod. Do ted právě moto jezdilo tak jsem dával za vinu ono tartvnání a chcípání té spojce... Dělám to poprvé takže skutečně nevím, co by mohlo být příčinou, či jak to dobře vyštelovat...
No, před dvaceti lety jsem měl kývačku 350tku, už si to moc nepamatuju, ale vím, že při správném seřízení nebylo třeba používat páčku spojky na řídítkách, řadilo se jen nožní pákou, i při rozjezdu. Zkus to vyfotit.
Šroub (červeně) seřiď tak, aby prstenec na kolíku (žlutě) měl takovou vůli, aby nedosedal na vačku a volně se otáčel. Nejdříve seřiď to a pak až lanko.
Hned ráno než půjdu do práce to zkusím. Moc děkuji a doufám že to už bude konečně chodit. Tyhle mašinky se k tomuhle podzimnímu počasí úplně hodí...
No trošku mi to vytanulo po tak dlouhé době na mysl, kdybych u toho byl tak to bude šup šup. Ty lamely jsou korkové nebo plastové? Počítej s tím, že si budou chvíli sedat, takže bude potřeba to častěji seřídit. Hochu, já tu skříň měl tolikrát rozdělanou... Ale víš jak, sejde z očí, sejde z mysli.
Ten prstenec na kolíku musí být natěsno, ale tak, aby se otáčel ještě. Ta vačka je od pedálu. Když řadíš nahoru nebo dolu, tak vačka zatlačí na kolík s prstencem, ten vymáčkne spojku a řadíš. To stejné u rozjezdu. Když tam máš jedničku, tak držíš řadící páku a povoluješ stejně, jako spojkový pedál u auta a rozjedeš se. Vím, že jsem páčku spojky na řídítkách pak už vůbec nepoužíval...
Teď mě ještě napadlo... Ty lamely si musí sednout. A protože u vypnutí spojky je celkem malý chod na rozepnutí lamel, tak je možné, že při volnoběhu ta spojka tře trochu. Než si lamely sednou, tak budeš asi muset držet plyn at to nechcípá.
Lamely jsou ferodo. Já si touhle motorkou splnil klukovský sen. Mám z ní strašnou radost, koupil jsem ji ve čtvrtek ale ta spojka byla v háji. Každopádně strašně moc děkuji za tyhle rady, neb každá rada nad zlato. Ráno vstanu, hned zkusím a uvidím, hlavně aby to startovalo. To si myslím může být i olejem. z nouze jsem koupl M2T a s tím mi chcípá i babetta. jinak používám polosintetiku
Castrol.
To je úplně jedno, co tam bude za kvalt. Ta řadící páka je prostě vždy ve stavu, kdy je vačka "vypnutá". Pokud tedy jsou pružiny na kalhotkách v dobrém stavu.
Mě to ale napadlo jestli se ta spojka nemusí trochu zajet. Ale tím, že jsme na motorkách řádili naposled asi v sedmnácti si t iuž pořádně nepamatuji...
Určitě se musí zajet. Já měl na třiapůli korkové lamely. Ty ferodo to stejně bude nějakej čínkej shit dneska.
Ale hlavně když to chcípne nejde to nakopnout... To je ta horší část. napadlo mě dobít baterku, vyčistit svíčku, nebo dát novou...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.