Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Spolehlivost s Ford S-max 1,8 TDCI, 2010

Od: xyz* odpovědí: 6 změna:

Dostal jsem zajímavou nabídku na Smaxe z Belgie ze značkového bazaru Forda. Má nalítáno 150 tisíc. Chci se zeptat, zda mi zde můžou majitelé těchto aut napsat svoje zkušenosti s provozem, jak je auto a motorizace spolehlivá, zda s ním mají problémy a jaké, případně v jakých kilometrážích se "vysírají" určité součástky.

Prostě celkově, zda je to povedené auto a k doporučení, či problematické a je lepší se mu obloukem vyhnout.

S autem budeme jezdit převážně (90 %) město, chata (500 m po polní cestě), občas dálky. Motor nemá filtr pevných částic.

Děkuji za názory a rady.

 

 

čekejte prosím, probíhá přenos dat...

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x
Litinový motor 1,8TDCI se déle zahřívá (obzvlášt když se s ním někdo rozjede hned po nastartování), ale je to motor ze staré školy co při správné a poctivé údržbě najede statisíce km.
Bolavým místem je spojka a často vybitá baterie (hlavně kvůli topení elektrickým radiátorem, kdy se nedostatečně dobije baterie=časté při městských jízdách. Tajný tip: Necháte-li auto před jízdou auto 30sec zahřívat, dřív začne topit a tím pádem víc dobije baterii a obava z vybité baterie se tak nebude týkat Vás)

 

stir*

0x

tento "fordi" motor je naprosto nevyhovujici. Kazdy jiny motor bude daleko lepsi nez tento. Do mesta jednoznacne jednasestku.

 


0x

Mám FORDa S-Maxe s motorem 2,0 TDCi o výkonu 115 kW a jsem s ním spokojen. Obsah motoru 1,8 l se mi zdá na tak velké auto málo.

Navíc si ověřte, zdali nebudete mít u nás problém s přihlášením, když auto nemá filtr pevných částic.

1,8 TDCi se vyráběla výhradně bez filtru pevných častic.
To spíš na tu vaši 2,0 TDCi si dejte pozor, tam je filtr vždy!
xyz*

Jeden známý má Smaxe 2,0 TDCI, ale bez filtru pevných částic. Kupoval ho nový v ČR v roce 2010 jako jeden z posledních bez DPF. K nám se do těch motorů DPF dávalo prý až později.

Když jsem se s ním o tom bavil, tak říkal, že tato kombinace roku, motoru a absence DPF se ale těžko shání a auto musí být kupované nové v ČR. Na západě se DPF do motorů dával už dříve.

 

stir*

0x
Ten motor neni slabý, jen mu chybí výkon v nízkých otackach. Paradoxně za to může absence filtru pevných částic. Aby plnil normu Euro 4,je odspodu hodně přiškrcený. A to je veliký problém. Pokud otáčky spadnu pod 1800, nejede i kdyby jste proslapli podlahu. Další veiky problém je samotná převodovka, velká mezera mezi 1 a 2 rychlostnim stupnem. Aby se dvojka chytla, je nutné jedničku vytočit nad alespoň 2700 ot, což může byt u chladného motoru celkem zátěž. Každý to zná, kdy jednička je málo a dvojka moc, v tomto případě je rozdíl výrazný. Čtyřka ve městě je nepoužitelná, pro zrychlení z padesátky je nutné podradit. Sám jsem o tomto motoru uvažoval do C maxe, ale po projetí s nim, ani náhodou. Mám jedna šestku a tento motor je úplně někde jinde. Ve městě s nim řadím jako v autobuse, někde okolo 1500 ot, krásně tahá v podstatě od volnobehu, s filtrem neni žádný problém, právě naopak, motor se může dobře nakrmit, právě v těch nízkých otackach protože díky filtru emise plní. Dlouhodobá spotřeba je 5.2 litru 90% městský provoz. Po okreskach pod 4l.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]