Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Dovoz z Německa

Od: roman1* odpovědí: 13 změna:

Chtěl bych se zeptat, proč auta dovezená z Německa mají v německém technickém průkaze jako prvního majitele uvedenou vždy nějakou firmu, která prodává nová auta a až po nějaké době je vozidlo převedeno na druhého majitele (soukromého), který to auto koupil? Vozidlo se převede na druhého (soukromého) majitele třeba po měsíci od první registrace nebo i po delší době. V mém případě byla prvním majitelem firma SKOWER, která prodává nová auta a po měsíci se vozidlo převedlo na soukromého majitele v Německu. S touto situací jsem se setkal u všech aut dovezených z Německa. Ještě by mě zajímalo, proč se v německém technickém průkaze neuvádí datum narození ani rodné číslo majitele vozidla? U nás se běžně zapisuje rodné číslo nebo IČO. Proč v Německu nic takového nezapisují? Jak potom zjistit věk majitele v Německu? Děkuji za odpověď

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

karel1234

0x

Na co potrebujes vedet vek majitele?

duncan

Vek majitele muze byt dulezity. Predpokladam, ze kdyz vlasnil auto nejaky dvacetilety kaspar, auto bude uhnane a znicene...

mrgandy*

Taky tak, pokud to bude mít nějakej strejda, kterých je plno a auta zbytečně trápí...

 

roman1*

Věk majitele nemusím vědět, ale jen jsem se ptal, proč na rozdíl u nás v německém technickém průkaze neuvádí rodné číslo ani datum narození majitele. Vím, že dříve se v německém technickém průkaze uváděl datum narození majitele, ale teď už ne.

Ale zajímalo by mě, proč v Německu je vždy v technickém průkaze jako první majitel uvedena firma, která prodává nová auta a prodávané auto převede na sebe, teprve po registraci to auto firma prodá prvnímu majiteli v Německu, který je ale v technickém průkaze uveden už jako druhý majitel po té firmě? To je v Německu nějaký předpis, že prodejce nových vozů musí prodávané nové auto vždy zaregistrovat nejprve na sebe a až poté ho může prodat zákazníkovi? Už jsem měl v ruce několik německých technických průkazů, takže vím, že to v Německu takto chodí, ale nevím proč. Děkuji za odpověď

duncan

To je jenom u nas ve vsem bordel a nedohledate se, kto pred tim, nez jste auto koupil, kdo stocil tachometr na polovic ... .

Nevim proc, ale v nemecku budou dobre vedet proc tomu tak je...

 

roman1*

Opravdu nikdo neví, jak je to v Německu při prodeji nového auta, jestli ten prodejce musí prodávané nové auto nejprve zaregistrovat na sebe a až potom může auto prodat zákazníkovi, který bude v technickém průkaze zapsán jako druhý majitel?

 

mzxy*

0x

jde zřejmě o emisní normu a související EU legislativu, která stanovuje harmomogram, do kdy lze v EU registrovat nová auta plnící EURO 4, EURO 5, EURO 5A atd...

Dnes nepřihlásíte nikde v EU nové osobní vozidlo kategorie M1, které plní pouze emisní normu euro 5...Myslím tím nové nikdy neregisztrované vozidlo které stojí v německím autosalonu, je k němu pouze "COC" list a čeká na svého kupce... proto prodejci nových vozidel těsně před uplynutím dané lhůty přihlašují všechna nová auta na sebe, auta se dostanou do registru v době kdy to legislativa umožňuje a pak se převedou na nového majitele v momentu kdy se najde kupec

Ve starším německém velkém TP je kolonka na datum narození , která je označena zkratkou "geb.am" a datum narození fyzické osoby se tam uvádí, nový EU doklad na to nemá kolonku

 

roman1*

Upřesním, že se jedná o Fabii 1,9 TDI, která plní normu EURO 3. Auto bylo vyrobeno někdy v červenci 2002, koncem února 2003 ho převedla na sebe firma SKOWER, která prodává nové vozy a koncem března 2003 se auto prodalo kupci v Německu. Mohla ho tedy ta firma SKOWER na sebe převést kvůli tomu, že v té době už mohl končit prodej nových aut s normou EURO 3?

tycoon*

Můžou v tom být praktické důvody. Pokud je auto jen vystavené v salóně, tak auto TP a povinné ručení nepotřebuje. Ale když z toho udělají předváděčku nebo referenční auto, tak se TP vystavit musí.

Co se týče emisí, tak Euro 3 se mohlo prodávat až do roku 2005, ale v roce 2003 nastala pro dieselové motory povinnost mít EOBD diagnostický protokol, jedině v tom by mohla být souvislost s nutností přihlásit to.

BTW U 14 let starého ojetého auta je nejdůležitější jeho aktuální stav. Spíše než o prvního majitele se zajímejte o to, jak se k autu choval poslední majitel.

 

mzxy*

0x

důvody jsou různé, např. formální registraci na dealery nebo komplice v některém ze států pak výrobci vykazují jako PRODEJ , tedy počet prodaných vozidel do daného státu, i když si nikdo nikdy v daném státě model dané značky nekoupil, mohlo tam být v tomto roce 500 aut zaregistrováno...na dealery a komplice, pak vyexportovány mimo hranice, také jen papírově...do jiného a pak do jiného státu...a tak se papírově "prodá" v každém ze členských států 500 ětchto aut, přitom jsou evidovány pořád na prodejce nebo smluvní komplice

Evidentně se to vyplatí, auto - magaziny pak zveřejňují tabulky "pořadí oblíbenosti" ( podle počtů prodaných aut v- čti registrovaných, která nemusela být nikdy nikumu prodána) a administrativní manipulací, kterpou jsem popsal se pak lze posunout na vyšší příčku, nebo z 11. místa ( které se v "tabulce" nikdy neuvádí se dostat na osmé nebo sedmé místop)...Prostě jde o ojebávání občanů

 

roman1*

Když to auto bylo zaregistrováno na prodejce nových vozů v Německu v únoru 2003, mohlo to mít opravdu souvislost s tím, že v tomto roce už byl povinný diagnostický protokol EOBD pro dieselové motory? V roce 2003 se už nesměly v Evropě registrovat nová auta s dieselovým motorem bez protokolu EOBD? Ta povinnost protokolu EOBD u dieselu byla zavedena hned na začátku roku nebo až v průběhu roku 2003?

asd1

Mám to i u benzínu... Prostě z nějakého důvodu se jim vyplatí přihlásit to na prodejce a první majitel je pak až jako druhý...

 

mzxy*

0x

Podobně se to dělá i dnes, tato auta jsou po roce výrazně levnější, navíc některé státy mají jiné daňové zákony než my, diametrálně jiné podmínky uzavírání poviného ručení, např. v Německu stojí základní povinné ručení víc než u nás havarijní, platí se tam další jakási silniční daň, kterou my jako fyzické osoby neznáme. V Itálii se např. za luxusní auta platí speciální daň...Když byla nedávno zavedena, bylo v každém bazaru minimálně jedno červené Lamborghini za zajíamavou cenu pokud se vyexportovalo..

Vše je logicky odovozeno od stáří vozidla a někdy i počtu ujetých kilometrů...Proto může být výhodnější koupit si rok staré auto evidované na podejce se stavem tachometru 7 tis km, než úpně nové...rozdíl v nákupní ceně, pojištění a silniční dani bude tak výrazný, že se to vyplatí

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]