Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Otáčky - Citroen Saxo 1.1 i , 2000

Od: lukaslukas odpovědí: 5 změna:

Zadravím , koupil jsem manželce jako přibližovadlo Citroen Saxo 1.1i . rok výroby 2000 , 44 Kw , najeto 102 000 km. Mám dotaz ohledne otáček , při volnoběhu jsou otáčkypod tisíc , cca 900 , přesně to neodhadnu , ale pořád mají sklon klesnout níže , vždy při volnoběhu o cca 1 mm klesnou ( cca 100 otáček ) a zese to dorovnají , ručička se jakoby malinko hýbe není to razantní kolísání otáček , ale je to trošičku cítit , jak si motor malinko přidá. Jde mi o to , zda to je normální či ne , svíčky jsme dávali nové , stály skoro 800 Kč , dle prodavače nejvyšší kvalita a životnost 100 000 Km.

Mockrát děkuji za rady , nerad bych něco zanedbal.

 

 

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

Nevím zda-li je to normální ale ta ena za svíce?Kde jste je kupuval?, ani originál co patří do PSA (eqyem či jak se to píše ,dává se v prvovýrobě !)stojí jedna maximálně stovku.To Vás prodejce pěkně natáhnul!

Zkusil bych podtlakovou regulaci a těsnost na sání,zda-li někde nepřisává, a pak to trochu kolísá.


doplněno 07.08.16 18:50:

U některých modelů či motorů od PSA je lety prověřeno že nej svíce jsou Bosch teda pokud nejsou k mání v prvovýrobě použité Eyquem-y zejména pokud je pohon na LPG!

Jinak takovou "závadu" neřeším ,nemá vliv na provoz jen při stání na místě (máme P106 1,1 motor typ HDY=40kW a o rok starší,zatím jsem neřešil máme zatím 2 měsíce)


doplněno 07.08.16 19:02:

Kuwa na oil jsem zapomněl.do Xantie 1,8i16V dávám Total Quartz7000 10W40 je doporučen výrobcem motoru,Do MotorůHDY a HDZ vP106 a Saxu patří dle nájezdu tyto oleje Total Qurtz (dp.výrobcem mtorů) : INEO MC3 5W40 nebo 9000 5W40 a jako poslední při velkém nájezdu (co je velký nájezd u takového městského prcka?) pak výše uvedený 7000 10W40 .Nájezd normální 15 000km nebo 1 rok při větší zátěži dp 10 000km nebo 1rok. množství je 3,5 litru oleje

 

h0trojka

0x
Mohla to být cena za iridiove svíčky, kde by byla v pořádku. Vzhledem k životnosti bych to tak tipnul. Mně při tomto problému pomohlo vyčištění škrtící klapky sprejem za 200 Kč, tak možná zkusit i to, ale může to být i jinou příčinou. Vzhledem k ceně a nenáročnosti bych to však zkusil.

 


0x

Jěšte se podívej jestli není špinavá škrtící klapka.Zkontroloval bych aji váhu vzduch.Doufám že jste zkontrolovál vzdálenost elektrody na svíčkách,a nastavil správnou vzdálenost elektrody,podle manuálu.

lukaslukas

Děkuji všem za odpovědi. Svíčky jsou NGK , prodejce říkal že jsou nejlepší , tak snad to nejsou nějaké šroty. Na škrtící klapku jsme se dnes koukali , je čistá , ale báli jsme se tam ten sprej stříkat , aby to něco nezničilo , na obalu píší něco o odpojení paliva a tak. Motor při rozjedu vůbec necuká , nic , krásně táhne , takže tou skrtící klapkou to asi nebude.

Jinak ještě když se ptám , jaká značka oleje do tohoto motoru patří? Do Peugeota 308 dávám Total , ale do tohoto nevím jaký , někde jsem četl něco o Helixu , ale nevím. Soused říkal , at koupím jakýkoli 10W40 ze supermarketu , ale to nechci , bojím se , aby mi nezničil nějaký levný olej motor , tam děkuji za radu.

 

jasonspezza

0x
Jestli není motor zahraty tak je to v pohodě. Motor si podle sondy nastavuje směs...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]