Nejste přihlášen/a.
Příští týden jedu na dovolenou a hučí mi ložisko na nějakém kole. Myslel jsem si, že 100% vím, že je to levé přední, jenže po výměně je to stejné, takže jsem vyměnil dobré.
Hučení není nějak hrozné, ale je slyšitelné. Při 100km/h +- jako aerodynamický hluk.
A ted otázka.Má šanci to vydržet ca 2000km?
Chorvatsko je zeme plna zlodeju,co se tyka lidi u pobrezi.Byl jsem tam jednou,a uz vice jejich ekonomiku nebudu podporovat.V pripade starsiho auta je dobre mit dobre pojisteni.Osobne jsem clenem nemeckeho ADAC,clensky rocni poplatek 84 euro,v pripade poruchy odtah zdarma,v servisu se plati pouze dil,praci plati adac.Zatim jsem jejich sluzeb nevyuzil,ale jistota je jistota.
To záleží jestli se necháš okrást a je to tak všude. Všude kam jezdí hodně turistů přemýšlí jak je okrást. Stačí vyjet k nám na hory nebo do lázní a už všichni přemýšlí jak tě tam oškubat o poslední prachy. Do chorvatska jezdíme zásadně autem. Najdeme na místě ubytování,jenom si zaplatíme jednorázový cestovní pojištění kdyby se náhodou něco stalo,žádná cestovka,protože to ještě zaplatíš hodně jim. Teď naposledy jsme byli v povljaně,to je tak uprostřed chorvatského pobřeží. Byl tam jeden obchůdek přímo na pobřeží kde nákup pro tříčlenou rodinu,vyšel na den tak cca 150 kun(cca 500 korun). Druhý den jsme si prohlíželi město a na okraji byl takový menší supermarket a tam už ceny byly tak o 40% nižší. A když jsme další den jeli na výlet do města pag,tam byl klasický supermarket a tam už byly ceny tak cirka stejné jak u nás,možná o něco víc ale dalo se to,a to přitom bylo 10 kilometrů daleko. Když se tam udělal nákup na víc dní tak to bylo úplně v pohodě. Na pobřeží jsme si dávali jenom zmrzlinu(mimochodem velmi dobrou) a nějaký drobnosti
Bylo mi řečeno, že se mají vyměnit obě, jinak vyměníš jednu stranu a po čase odejde druhá, protože je nějak víc namáhaná nebo co. Asi záleží jak moc to auto budeš využívat. Pokud s ním jedeš na tu dovolenou, asi bych to neriskoval a nechal to radši opravit. Mě se taky vždycky něco po**** před dovolenou, jak zákon schválnosti :D
Loterie je vyjet nekam dal kazdym starsim autem,kdy bych mel myslet na to,co se mi muze porouchat,tak drepim doma
Ti si děláš kozy ne? Ložisko na fóbii za 3000kč? co je na tom tak drahé? Za to mám na své o dvě třídy vyšší auto na obě strany ložisko, a pak že frantíi jsou drazí!
Fíku-jestli to spíše není o tom že spousta čechů koupí šíleně předražené v prvním krámě a del hesla "Drahé=kavlitní!Prostě neumí a nechtějí hledat
Nesmíš věřit všemu co někdo píše
Přední ložisko na fobii
Tam jsou taky kvalitní,tam máš na výběr i škoda prvovýrobu za 1400. Možná to je spíš tím že jim to nakecá jejich známý a dobrý mechanik a hloupé stádo tomu věří a platí
Kdyby jsi nad tím měl přemýšlet,tak je loterie vyjet s čímkoliv. I u úplně nového auta se může něco porouchat a i kdyby jsi měl třeba odtah a opravu zdarma,stejně už to bude dost zkažený začátek dovolené někde čekat u dálnice s kouřícím motorem než přijede odtahovka. Když pojedeš autobusem,taky se může porouchat a podle toho jak občas probíhá údržba u přepravců,to není ani tak nepravděpodobné a to je ještě větší zlo čekat než přijede náhradní autobus,překládat zavazadla. Když poletíš letadlem,taky se může porouchat,nemusíš ani odstartovat nebo se zřítíš,nebo jej z oblohy sundají teroristi.
Jenom jsme se mu snažili říct že vyjet s viditelnou závadou,na kterou měl dost času opravit(hučet to začíná postupně a poměrně dlouho) je docela hodně velký riziko. V chorvatsku za případnou opravu zaplatí 4x tolik
Tak zítra jdu měnit pravé přední. Snad to bude již ono. Všechno tomu napovídá.
Tak ono záleží, jak moc se dokáže ohřát. Bohužel já pojedu 80% po dálnici, takže asi dost.
Dnes jsem změřil i teplotu ložiska po cca 30km a to pravé bylo o 20°C teplejší. Takže si myslím, že jdu už na jistotu.
Hele,myslím že ne,mě před pár lety na opelu vectra 2003 začalo hučet ložisko,neřešil jsem to a asi ani ne po 1000km se zaseklo a odtah,sice opel nepovažuji za kvalitní auto ale já bych to neriskoval...
To není o značce,pokud ložisko začne hučet,znamená že je silně opotřebené a poškozené. Mazivo v něm už je vyschlé,valivé elementy jedou na sucho a enormě se zahřívají. Tím se snižuje jejich pevnost a opotřebení vzrůstá mnohem mnohem rychleji. Potom se buď rozlítne nebo se kousne,každá možnost znamená stop a odtah
Ta teplota vebec nemusi naznacovat na volnejsi lozisko,staci aby to kolo malinko pribrzdovalo,nebo naopak vic brzdilo nez jine a teplota bude vetsi.
To mě stačilo na půjčeným přívěsu. Když jsem ještě byl úplně mladej a blbej,půjčil jsem si přívěs který měl být v dobrém technickém stavu,naložil na něj půl tuny písku. Jak jsem měl rádio na plný pecky,tak jsem neslyšel jak to hučí,najednou se ložisko seklo,náboj se rozlítl a kolo uletělo. Tak tak že jsem to ustál,písek všude,vozík vhodný tak na vrakoviště,tažný zařízení ohnutý. Kolo jen velkou náhodou v tom hustém provozu nikoho netrefilo a skončilo na druhý straně silnice ve škarpě. Kdyby se to samý stalo na autě tak asi hotovo
To by se musela rozletět těhlice, protože kloub jí neprojde a tedy nepustí ložisko ven. To samotné není ničím jištěné, drží jen díky nalisování do těhlice.
To už je vyšší pravděpodobnost, že na tebe spadne meteorit.
Ano staré škodovky občas ztrácely zadní kola, ale bylo to dáno konstrukcí.
U moderních aut a přední nápravy neznám žádný případ, kdy by někomu díky špatnému ložisku upadlo kolo.
Jasně, že pokud pojedu 250km/h a budu držet na podlaze plyn a prostě budu ignorovat stále větší a větší hluk, tak se to může stát. Ale 99% lidí nemá sebevražedné úmysly, takže ubere a auto putuje do servisu.
To je teorie,jenže praxe je odlišná. Taky když někdo špatně sundával zadní buben na škodě 120 tak se pak taky divil že to prasklo a kolo mu uletělo,přitom by jej ani ve snu nenapadlo jak může 4cm kalený oceli prasknout,ale může. Já jsem se taky divil jaktože na tom vleku praskl čep náboje,který byla taky minimálně 3cm tlustá ocel. Když se to ložisko sekne a vzpříčí se,působí na to šílená síla a je otázka co praskne,může klidně prasknout ten kloub a pak už to vylítne lehce. Rozhodně s tím není žádná sranda,případně bez předního kola to je nehoda jistá,to neustojí sebelepší řidič
Kola u škodovek nepadaly díky vadné konstrukci,ale díky české nátuře. Na to totiž byl speciální stahovák,který považ tu hrůzu stál dokonce peníze,český pepík si s tím poradil tak že vzal těžký kladivo,3x do toho praskl a buben seskočil z kužele. Když to takhle udělal víckrát,v kalený oceli,která je velmi pevná ale křehká tak vznikly mikroskopický prasklinky,časem se rozrostly a až se propojily,kolo ulítlo a papá. Při používání stahováku se to nikdy nestalo.
Se stane že se díky poškozenému ložisku ukroutí nápravový čep lokomotivy nebo vozu, co má třeba 120 mm v průměru...viz. Google a horkoběžnost ložiska...
Zde máte výsledek i s obrázky:
Na konci máte obrázky jak se takový špalek dokáže ukroutit
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.