Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Auto k osmnáctinám

Od: tero odpovědí: 27 změna:
Zdravím
zanedlouho budu mít řidičák a tak se rozhlížím po nějaké té káře. Oslovila mě 406 coupe (peugeot), ale jinak nevím. Za den toho asi moc nepojezdím... do školy, na trénink a zpátky, do 40km se v pohodě vlezu (bez tréninku dokonce max. 20km). Chtělo by to ale nějakej výkon zase, po rovině to nemám ani omylem a rozhodně nemám v úmyslu jezdit jako šnek. Samozřejmě jako každej student na tom nejsem finančně úplně nejlíp ... Takže by to chtělo něco levnýho, spolehlivýho a taky levnej servis. Víceméně to bude auto na vyježdění, ale zase se nechci za něj stydět. Feldu bych asi nedal ... Někdo nějaký návrhy?

 

 

27 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x

S láskou vzpomínám na svůj první Opel Corsa - 1,2 55kw. Do té částky bych kupoval něco za max. 50tis a hned dal těch dalších pár korun na servis.

Peugeot má relativně drahý standardní servis (filtry, brzdy,...), ale 1,4i 55kW je super motor. Jen místo 406 bych šel spíše do 206 z roku 2004 a mladší...

Určitě z počátku stačí třídvéřák. Líp se bude parkovat, účel splní.

Do padesáti tisíc se dá sehnat i hezká a dobře vybavená fiesta 1,3 51kw.

Kupujte novější auta - stará vylítaná 406 coupe bude od nějakých tydýtů na velmi drahý servis - spíš na ND.


doplněno 18.07.16 14:45:

něco jsem hledal a našel toto - sbazar.cz/...

Podle mne, naprosto úžasný kousek pro náctileté - malé, lehké, rychlé, základní výbava, která se nek.rví...


doplněno 18.07.16 14:59:

jééé, tento je super, pokud jsou data o servisu doložitelná... sbazar.cz/...

Někomu může vadit nutný repase nápravy, který se dá za 5-6tis udělat na cca 100-150tis km.

tero

Věřím, že je to pro mladé dobré auto (bavím se o 206), ale přeci jen bych něco většího, klidně i jedničkovou Octavii (sedan)... ano 406 coupe není o moc větší jak ta 206 nejspíš, ale tam mě chytl design
Navíc je možné, že to auto nakonec nebude jen rozjezd, těžko říct, jak pak na tom budu finančně apod.
Jen tak mimochodem, moje věci na trénink mám v tašce, která je dlouhá cca 120cm, do menšího hatchbacku bych si pomalu nic víc nedal

u tak levného auta a k tomu octa1 nebo peugeot 406 to BUDE na rozjezd - nevydrží vám do svatby ...

tero

Tak když by byla svatba za deset let, tak asi ne no ... ale teď vážně, aspoň tak 2-3 roky by to chtělo minimálně

Jistě... ono vlastně 80 cm není zase takový rozdíl, že? Plácáte hlouposti...

Jestli chcete 406, berte sedan. Coupe sice vypadá hezky, ale má dražší náhradní díly, kvalitní kousky se těžko shání a za ty prachy to bude vylítaná plečka.

A dieselu bych se nebál, sám s ním obvykle najedu 15 - 20 km za den a v pohodě slouží už přes 10 let. Chce to měnit včas olej a nehonit za studena.

 

danys*

0x

Je fakt, že ve felicii to je rychlejší a bezbolestnější Beztak koupíš nějakou starou herku, takže bych to viděl na nějakou fabii. Zdar

 

fiser22*

0x

vyježdění, levný, spolehlivý, levnej serves - felicii, ale tu by jste nedal, takže favorita... a teď vážně.

Za málo peněz moc muziky a výběru neseženete .) nezapomeňte taky že je třeba počítat s tím že pokud bude auto zezačátku levné, tak se prodraží údržba, a je nutné počítat i s cenou povinného ručení které nebude zrovna nízké u jakéhokoliv auta.

chybí tady asi to nejdůležitější ve vašem případě - jaký přesný finanční obnos na dané auto máte?

tero

Samozřejmě povinné ručení se může napsat na rodiče a sníží se tím cena (teda aspoň myslím)
Dehme tomu tak do 60k i z výměnou rozvodů apod.
Rád bych něco spolehlivého právě skrz údržbu, ale je mi samozřejmě jasné, že se občas něčemu nevyhnu... ale rozhodně nechci něco moc levného, aby to pak nebyl domeček z karet.

 


0x

Taky nezapomeňte na dobrou pojistku a hlavně úrazovou! Nebuďte HRRRRR,mnoho mladých s ..mokrým řidičákem,,nedopadlo dobře.Felda by mohla pro začátečníka stačit.

tero

O pojištění se mi postarají rodiče, takže předpokládám, že tam budu mít kde co všechno
Rozhodně si nebudu hrát na nějakého pilota formule 1 ... o výkon mi jde hlavně skrz kopce.
Kdyby se něco stalo, tak si ale nemyslím, že Felicie by mě dostatečně ochránila Pamatuju si, když do nás nabourala Felicie... my v audině akorát zničenej nárazník a felda na odpis... Jasně, na rozjezd by stačila, ale sám se mi moc nechce do toho, jak jsem již zmínil v otázce a navíc nevím, jestli by rodiče byli nadšení z Felicie před barákem
albatros498022*

Nechápu, co by mělo rodičům, pokud jsou normální, vadit na Felicii před domem?

 

dankju*

0x
A co takhle 406 2.0 HDI sedan? Je celkem pekne a pokud budete jezdit obcas na vylety tak se to vyplati ale zase na tak maly najezd denne to je horsi.
Co ma napada dale je Civic 1.6 vzhledove se kazdemu nemusi libit ale motor je spolehlivy a klidne bych sel i do 1.4.
Citroen Xsara 1.6 nevypada taky spatne (ma ji znamy) a spolehlivost kdyz se da pozor na zadni napravu tak je fajn.
tero

Více se mi zamlouvá coupe, ale motory jsou stejné... myslím, že by byl lepší benzín, protož přes týden pojedu cca 3x40km a 2x20km... o víkendech těžko říct, ale žádný dlouhý trasy určitě ne... ale díky za ostatní návrhy
blocek2
Kamo, ti říct, bez urážky spadni na zem, navrhnul bych ti milion cupecek, ale všechny ti čerstvé utrhaji ruce, i 1.4 Tigra te zničí udělal by jsi lépe, kdyby jsi koupil feldu, položil ji k zemi a dal na ní kola a uděláš s tím vic parády. Protože vím co to obnáší, sám jsem začínal,dnes v mém vozovém parku je největší chlouba Corsa B GSi16v a dost mává i s TDickama

 

maara*

0x

Nejlepší bude obejít bazary, kouknout, projet se zdali se mi to auto líbí nebo nelíbí. Poté pozjištovat nejlépe od nějakého mechanika takové největší vady a neduhy toho daného modelu.

Za ty peníze půjde ve většině případů o staré již do určité míry opotřebované vozy. V tom případě lze vybírat téměř cokoliv, výdajům se prostě nevyhnete.

Auto radím vybírat s mechanikem, více než co jiného platí, že dobré auto nikdo neprodává, u starších aut je ještě navíc si potřeba dávat pozor na reznutí - hlavně podvozek.

Počítat s tím prvním servisem určitě olej, rozvody, filtry, nechat vše zkontrolovat. Možná gumy.

tero

Z počátečním servisem počítám, dalším výdajům se samozřejmě nevyhnu, ale chtěl bych je smrštit na minimum (proto hledám něco spolehlivého)... auto chci taktéž vybrat s mechanikem... ale nejdřív bych si chtěl udělat nějakej výběr pár modelů, at vím, co je jak spolehlivé už dopředu. A jak se to blíží, tak mě to čím dál tím víc chytá, takže bych nejradši vytypoval model a pak už jenom koukal v bazarech po něm...

 

jasonspezza

0x
Do 40 000 seženeš pěkný Fiat Stilo 1.9 jtd 85kw. Super motor, tah jak svině to vše při spotřebě do 6l.Nedám dopustit na naftu, i kámoši tě budou obdivovat.
tero

Pro mě designově nic moc (každý to má ale jinak) a bohužel jsem docela dost vysazený na to, že pokud se mi něco nelíbí, tak to nehodlám nosit/používat atd.
Každopádně mám pocit, že Alfa by měla mít stejné motory, nemýlím se?
A Alfy se mi nemálo líbí, ale na druhou stranu jsem slyšel, že si když si koupíte Alfu, tak si můžete otevřít rovnou servis... je to mýtus nebo ne? Jinak ale díky za typ
asd1

Stejný motory má i Ford, Peugeot atd. a jde spíš o věci okolo než o samotný motor. Jinak JTD motory patří k tomu lepšímu.

Za mne za 60k třeba Focus MK1 - koupit za 30 a 30 si nechat na servis. Najít kousek který není shnilý, určitě benzín a nejlíp asi 1,8 nebo 1,6.

A bacha na ztrátu kontroly nad vozem, viz zprávy kolik mlaďochů je omotaných o strom - taky si mysleli jak to maj pod kontrolou a pak nevěděli co s tím. Staří když to trochu klouzne nebo se semele něco nečekaného, drobná chyba a je to ve škarpě, v horším případě sestřelíš v protisměru rodinku ve Feldě a máš problém do konce života.

s tim focusem souhlasim máme v rodině 1,8 benzín a za ta léta nebyl vážnější problém a jede to pěkně jen to teda rezne chce to opravdu koukat než si nákej přitáhnete domů, u tohodle auta dokáže schnít kde co i přední náprava nebo trubky od nalejvacího hrdla nádrže

Podpořím JMLC@ Xsara je papírově velká jako oktávka. Svezení parádní, brzdy bezproblémové, sklony ke korozi malé, rozvody i s prací za 4500,- Do těch " kopců" spíš teda 1,6 než 1,4 a pozor na stav zadní napravy. Častá závada bývá i díra ve svodech výfuku a motor pak houpe a ne Proleze na emise. Při koupi zkontroluj jestli gumy co na tom jsou souhlasí s techničákem. Lidí na to dají to co vidí u souseda, ale v papírech má každá Xsara něco jineho.
tero

Díky za odpovědi

Zdravíčko!

Musím podpořit rádce ohledně Citroenu Xsara, konkrétně motor 1.4i 55kW. Vlastním Xsaru Break ročník 2002 - tedy po faceliftu - (s trochou představivosti vám předek připadá jak u Mercedesu. ). Mám ho již dva roky a krom tyčky stabilizátoru, žárovek a předních kotoučových brzd jsem na autě neměnil nic. Mám najeto kolem 140k, takže mě brzy bude čekat zadní náprava, ale ta stojí repasovaná kolem 7k, což je pohoda - pak už se o to nemusí člověk starat. Auto je velice pohodlné, doporučuji verzi s klimou. Pohodlí je nadstandartní jak už to tak u francouzů bývá. Takže za mě, pokud se v autě nechcete hrabat, ale jezdit, vzít Xsaru hatchback s tímto motorem, dát pár tisíc do výměny rozvodů, případně zadní nápravy a už jen jezdíte... Každopádně at vezmete cokoliv, přeji štastnou ruku při výběru.

 

 

albatros498022*

0x

K čemu potřebuješ auto? Asi jak čtu tak ne z praktického hlediska, ale jen kvůli tomu abys jej měl. Pokud chceš auto z praktických důvodů a potřebuješ ho tak je asi jeno jaké auto to je.

tero

Potřebuji se dostat z bodu A do bodu B jako každý člověk... sám moc nevím, co bych chtěl, ale je potřeba trochu víc místa v kufru (jak jsem již psal)... a nemyslím si, že je jedno jaké auto to bude, už se mi stalo, že do některého jsem nedostal ty věci na trénink... a taky bych rád něco málo náchylného k poruchám (to taky každé auto není), popřípadě levný servis a nahradní díly... a pak je tu taky problém, že některé auta se mi nelíbí a na vzhled si docela potrpím...
Jak píšeš o Alfách, bratranec už má asi třetí a furt zůstává u stejné značky.Kdyby to byly krámy furt v servisu, těžko by u toho zůstával. Je ale pravda že tu minulou prodával za cenu železa protože podlaha a prahy totálně shnily. Z vrchu krásný auto a na podlahu aby se člověk bál dupnout. To se ti u Pažouta nebo Citrouše stane málokdy. Můj první Citroen odešel na brzdy ve věku 24 let ale plechy byly netknutý.

 

fik

0x

Felicii bych nedal,ale zrovna pro studenta který nemá stabilní a větší příjem je to ta nejschůdnější cesta jak se osvobodit od socky Na vše ostatní bude servis dražší,na toho peuegota to zase tak strašný nebude,ale na feldu v tomhle směru nemá asi nic,díly i v originále stojí směšnou částku v porovnání s konkurencí,vydrží toho strašně,opraví to skoro každý,vevnitř hodně místa. Za 15 tisíc klidně koupíš takovou co ti bude sloužit několik let,nemusíš se bát že by ti ji někdo ukradl pokud tam nenecháš něco cenýho,nějaký škábanec ze začátečnických chyb tě nebude tolik mrzet,čistá mechanika a v 90% řízení bez posilovače tě i naučí jaká je opravdu fyzika a jak s autem zacházet. Až budeš mít svůj stabilní příjem a peníze na servis lepšího auta tak můžeš klidně povýšit,v tom ti nic nebrání

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]